2024-12-30, 23:26
Medlem
uh-huhs avatar
Har man tur (eller kanske de t.o.m finns lag på att få metadon/buprenorfin behandling om man har missbruk dokumenterat)
Citera
2025-01-04, 21:04
Medlem
SvampDamp.s avatar
Jag vet av flera personer att de fått SUB mot AT:n
Citera
2025-01-06, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Någon som vet kanske kan svara.

Man tycker ju att de borde få någon vård. Eller låter de dem ligga i sitt eget bajs och dö? Man kan ju hyfsat lätt dö av AT på vissa droger.

Vad jag vet har vi inte dödsstraff i Sverige.

För dem som förespråkar att sluta CT, det är ofta helt onödigt och i vissa fall kan det skada dig för livet. Det är oftast inget bra sätt att sluta med droger som ger kroppsligt beroende.

Det som händer är lite olika på vart du hamnar i häktet. Alltså du ber om att få träffa en läkare p.g.a att du kommer få kraftig Abstinens...
Som ung och mindre vetande gjorde jag aldrig det och låg sjuk som ett svin... Svettades floder.. spydde kunde inte sova o sjuka krypningar o.s.v men med ålder kom väl någon slags visdom och dom vill ju inte att du ska dö där inne så en av gångerna kontaktas avgiftnings avd på sjukan och blev då ordinerad stesolid för att få slut på krampanfallen... Men du behöver vara bra kass och ha nån human läkare på häktet för att få nån slags hjälp... catapresan.atarax.nozinan är vad som kmr och erbjudas tills dess att det blir riktigt illa.
Mvh
Citera
2025-01-06, 18:05
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dessidog1983
Det som händer är lite olika på vart du hamnar i häktet. Alltså du ber om att få träffa en läkare p.g.a att du kommer få kraftig Abstinens...
Som ung och mindre vetande gjorde jag aldrig det och låg sjuk som ett svin... Svettades floder.. spydde kunde inte sova o sjuka krypningar o.s.v men med ålder kom väl någon slags visdom och dom vill ju inte att du ska dö där inne så en av gångerna kontaktas avgiftnings avd på sjukan och blev då ordinerad stesolid för att få slut på krampanfallen... Men du behöver vara bra kass och ha nån human läkare på häktet för att få nån slags hjälp... catapresan.atarax.nozinan är vad som kmr och erbjudas tills dess att det blir riktigt illa.
Mvh

Tack för svar. Jag har inga planer på att bli tagen av polisen men man vet aldrig i dessa tider då man är bevakad hela tiden. Jag har benso som medicin och jag höll på att dö när en läkare tog bort medicinen, alltså en annan snällare läkare fick rädda mig från stroke.
Citera
2025-01-12, 13:38
Medlem
Varit med om just detta förr. Gick då på Subutex & Jonk varvat med Amfetamin race toppat med alpra i mindre doser, inget recept öht och inget dokumenterat missbruk innan. Fick ingenting alls i arresten men var inne på 4-5dygnet vaken när dom knackade på samt fick med mig 4st ksalol så var ok ändå, sov & åt mest i arresten.
Häktet sedan var pillertanten rätt trevlig och resonlig så fick Temgesic i okej doser som drogs i snoken så låg mest och noddade. Trappades ut snabbt efter runt 15 dagar kan jag tycka men skrev lapparna till sjukan veckan den snälla pillertanten var där så fick åtminstone Imovane, Quentapine & mirta resterande tid så hela vistelsen var ändå hanterbar men ja... Uttappning av ett rätt tungt bruk + häkte är väl kanske inte det trevligaste oavsett.
Tur man lämnat det där så kallade livet bakom sig.
Citera
2025-01-20, 00:05
Medlem
Nattvarelsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora

Abstinensen från heroin är inte livshotande på samma sätt som abstinens från alkohol eller bens.

Inte sant
Abstinens från heroin är egentligen inte livshotande om du är någorlunda fysiskt frisk (inga hjärtproblem).
Abstinens från bensodiazepiner och alkohol kan till och med vara dödlig om du abstinerar utan medicinsk hjälp. Har du hört talas om alkoholdelirium?
Citera
2025-01-22, 19:56
Medlem
Elvanse och Stesolid får de som har de utanför.

Fanns massor av Subutex hela tiden när jag satt men tror inte de kom från kriminalvården direkt. Eller snarare, de gjorde inte det.

De som går på Laro kanske får de även där inne, vore märkligt annars kan jag tycka men Laro är väl baserat på kommunen man bor i också så kan bli problematiskt iofs.
Citera
2025-01-22, 23:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nemmirc
Elvanse och Stesolid får de som har de utanför.

Fanns massor av Subutex hela tiden när jag satt men tror inte de kom från kriminalvården direkt. Eller snarare, de gjorde inte det.

De som går på Laro kanske får de även där inne, vore märkligt annars kan jag tycka men Laro är väl baserat på kommunen man bor i också så kan bli problematiskt iofs.
Får folk benzo på kåken dagligen om det funkar på utsidan? Trodde dom drog in det direkt för att jävlas och bytte ut mot typ atarax. Kolla han en tråd bak.
Citera
2025-01-23, 01:45
Medlem
TheNightTrippers avatar
Man har alltid en sub insydd i sina byxor
Citera
2025-01-23, 09:26
Medlem
hade en kompis som var benzotorsk och dog i häktet. rip.
Citera
2025-01-23, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kos7
hade en kompis som var benzotorsk och dog i häktet. rip.

Undanhållande av medicinering som leder till dödlig utgång är i paritet med mord eller dråp. Misstänker att gärningsmännen gick utan straffrättsligt ansvar, statsanställda och allt.
Citera
2025-01-24, 09:48
Medlem
Gosifs avatar
En anledning att aldrig börja med skiten från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in