• 1
  • 2
2025-01-06, 17:03
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag skulle vilja veta vad vänstern har gjort för dig? Här räknar vi från 1991 efter Sovjets fall.
Jag tänkte att vi ska låta först och främst positiva kommentarer komma fram från vänsterfolk. Självklart får alla komma till tals.

Från högern kommer vi höra bland annat:
  • Vänstern vill motverka yttrandefriheten
  • Vänstern vill motverka pressfriheten
  • Vänstern vill motverka mötesfriheten
  • Vänstern vill motverka valfriheten

Men sådant är inte intressant. Vi VET vad vänstern vill den enskilde individen. Mycket dåligt.
Frågan är vad vänstern har gjort DIG efter 1991. Du som vänstermänniska. Vad har du fått av vänstern som du tycker är bra eller har gynnat dig verkligen?

Som höger kan jag inte komma på något bra som vänstern har gjort. Dom har inte infört några reformer sedan 1991. Mest bara lagar och struntat i samanhållningen i ett land.

Prata på!
Citera
2025-01-06, 17:12
Medlem
Lailatjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag skulle vilja veta vad vänstern har gjort för dig? Här räknar vi från 1991 efter Sovjets fall.
Jag tänkte att vi ska låta först och främst positiva kommentarer komma fram från vänsterfolk. Självklart får alla komma till tals.

Från högern kommer vi höra bland annat:

Men sådant är inte intressant. Vi VET vad vänstern vill den enskilde individen. Mycket dåligt.
Frågan är vad vänstern har gjort DIG efter 1991. Du som vänstermänniska. Vad har du fått av vänstern som du tycker är bra eller har gynnat dig verkligen?

Som höger kan jag inte komma på något bra som vänstern har gjort. Dom har inte infört några reformer sedan 1991. Mest bara lagar och struntat i samanhållningen i ett land.

Prata på!

Bra trådstart, detta ska bli intressant!
Citera
2025-01-06, 17:18
Medlem
extraprisets avatar
Citat:
En del av allt de gjort för mig och bra för Sverige skrev du ju själv, och står inom citatet.
Citera
2025-01-06, 17:18
Medlem
Tuppruskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Detta infördes 1978. Alltså för snart 50 år sedan.

Och? Nu jobbar man ju på 32h vecka istället för 40h, så det kan du sätta på listan då detta kommer ske efter 1991.

Att tandvården ska ingå i vanliga vården kan du även lägga till.
Citera
2025-01-06, 17:19
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Bra trådstart, detta ska bli intressant!

Jag tror det också. Det vore kul och höra någon vänsterperson säga att dagens samhälle är det bästa någonsin ha skapats. Troligtvis kommer vi aldrig höra det.

Man undrar vad dom tycket egentligen? Jag får uppfattningen att vänstern lägger allt krut på att attackera sina motståndare.
Citera
2025-01-06, 17:20
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Och? Nu jobbar man ju på 32h vecka istället för 40h, så det kan du sätta på listan då detta kommer ske efter 1991.

32 timmar per vecka beror på vilket företag man jobbar på.
Lagstadgat är 40 timmar. Vissa företag tillåter sina anställda jobba 7 timmar. Vilket börjar bli en standard i Europa.

Tandvården kostar ju pengar! Den är inte gratis.
Citera
2025-01-06, 17:22
Medlem
NitzerAc3s avatar
De har tillsammans med liberala cuckhögern förstört mitt hemland. Vilket tillslut drev mig till att sluta arbeta vid 40+ års ålder samt emigrera på halvtid för att sluta vara en skatteslav som regimen ständigt pissar på.
Senast redigerad av NitzerAc3 2025-01-06 kl. 17:25.
Citera
2025-01-06, 17:26
Medlem
Undra om det finns några vänsterdebattörer kvar på flashback när det bara är propgandatrådar som är allt annat än sakliga.
Citera
2025-01-06, 17:29
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ja? Hade dock förmodligen ingått i sjukvården om det inte vore får SD och borgarsvinen.

Ja. Den hade ingått om det inte vore för SD och borgarsvinen.
Men...du glömmer en sak!

Hade tandläkarbesök ingått i sjukvården, så hade jordens befolkning fått tagit det av detta. Nu valde borgerligheten och SD att i praktiken motverka detta, för att skydda svenskarnas pengar.

Det var väldigt många asylsökande som hade gratis tandvård, medan svenskarna fick betala. Nu är det borta. Så tänk en gång till innan du yttrar dig om vilka som är svin.
Citera
2025-01-06, 17:31
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3
Undra om det finns några vänsterdebattörer kvar på flashback när det bara är propgandatrådar som är allt annat än sakliga.

Dom finns, men är väldigt få. Vi har en med oss på tråden i alla fall.
Citera
2025-01-06, 17:35
Medlem
Citat:

Var jobbar man 32 timmars vecka?
Citera
2025-01-06, 17:38
Medlem
Tuppruskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Var jobbar man 32 timmars vecka?

Uttryckte mig lite slarvigt kanske. Nu jobbar man på, syftar på att vänstern jobbar på att införa 32h vecka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in