Förmodligen ännu större risk för psykos av adhdmediciner men detta tjänar man stora pengar på liksom. $$$ before your health.
Citat:
Ursprungligen postat av
kutis123
Ni som hurrar över detta, hur förklarar ni att inte dårhusen är fulla med cannabisrökare i Spanien, Frankrike, Tyskland, Tjeckien, Danmark osv?
Tror inte dessa människor har någon intellektuell kapacitet till att tänka så långt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Introkonvex
Jag har Bedrocan mot kraftiga smärtor. Måste säga att farmaceutisk cannabis känns mycket hälsosammare än många av de mer mixade hybrider.
Får ingen brainfog men väldigt cerebral effekt. Utan medicin hade jag inte kunnat leka med mina barn eller arbeta i samma utsträckning.
Dock intressant rapport, de är många som självmedicinerar, överkonsumerar och ofta i unga tonåren. Ett sådant destruktivt beteende är ju en god grogrund för psykisk ohälsa.
Har svårt att se hur min nuvarande medicin skulle påverka mig negativt, men man ska aldrig säga aldrig. Har 20 års erfarenhet av växten och kan klart se hur starka hybrider eller potent hasch kan vara psykiskt påfrestande över en längre tid.
Ännu mer anledningar till att avkriminalisera & reglera istället för att låta svarta marknaden sköta det, som alltid maximerar thcs %andel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jordenrunt85
Ordet "slö" används kanske inte i vetenskapliga artiklar men problem med kognitiva funktioner är ett annat ord för det. Problem med minnet är ett exempel på en känd bieffekt av cannabis och kan göra att personen uppfattas som slö.
Sömnproblem hjälper tyvärr inte cannabis mot utan kan snarare förvärra dem. Smärtor...Ja det verkar finnas en liten grupp patienter med ex MS som upplever positiva effekter av drogen. Dock inget man uppmanas att ta mot huvudvärk eller ont i magen utan endast vid specifika sjukdomstillstånd.
Inte alls sant, vissa cannabinoider har väldigt bra effekter på sömnen. Thcrik cannabis kanske inte är bra för sömnen i längden även om det är extremt effektivt mot akut insomnia, men en variant med låg thc och hög mängd cbd och cbn lär ge kvalitetsömn pekar alla studier på.
För magen är cbd och cbg väldigt effektivt t.ex.
Cbd och cbg kan finnas i vanlig cannabis också, beroende på vilken stort det är. Du är inte alls så påläst som du vill ge sken utav. Jag använder inte ens cannabis själv men har däremot studerat det väldigt mycket och är ärlig om det då jag inte har någon agenda, vare sig för eller emot det. Vill däremot minska skadorna och därav är för skademinimering, som är motsatt till dagens repressiva narkotikapolitik som enbart skapar problem, unga människor som tror cannabis är ofarligt och missbrukar det(då det även blir lättillgängligt för barn och ungdomar på en icke reglerad marknad), produkter som inte är balanserade eller besprutade, öppnar en inkörsport till tyngre droger, skapar kriminalitet, våld, utanförskap o.s.v.