2025-01-07, 18:53
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Läser du lite mer varierat så får du en bättre bild

Du som påstår dig ha en bättre bild kan väl förklara varför massmördaren KGB-Putin skickar in sina nazister och råskinn i Kursk. Ryska folket vill inte ha KGB-Putins nazister där. Jag tror att trådens läsare skulle vilja få ett ärligt svar från en ökänd nazist-sympatisör som dig.
Citera
2025-01-07, 18:55
Medlem
Onyourknees avatar
07.01.2025
Tanks — 9710 (+10)
Armored fighting vehicle — 20189 (+25)
Artillery systems — 21710 (+45)
MLRS — 1260 (+2)
Anti-aircraft warfare — 1038 (+4)
Planes — 369
Helicopters — 331
UAV — 21708 (+83)
Cruise missiles — 3014
Ships (boats) — 28
Submarines — 1
Cars and cisterns — 33226 (+170)
Special equipment — 3681
Military personnel — aprx. 800010 people (+1970)
1970 eliminerade ryssar som inte förstod att Putin lurat dom. Dom är fortfarande inte välkomna i Ukraina. Över 800 000 eliminerade, psykopaten i Kreml bryr sig knappast. Verkar ha brunnit rejält i proppskåpet i Kreml!
Citera
2025-01-07, 19:16
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jocek
Blir bra det när ryssarna skall eskortera sina ankarsläpande skrotbåtar.

Jaa.. Och helt exemplarisk hanterat av Finländarna. Kunde vi nu också få en uppföljning där fartyget konfiskeras och Kapten på Eagle S döms till 20-års fängelse, så skulle attraktionskraften för dessa terrorhandlingar drastiskt minska.
Citera
Medlem
Citat:
Tycker du inte själv att det är märkligt att kievregimen håller kvar soldater i Kurs då dom skulle behövas på andra ställen? Man förlorar ju massor av soldater och utrustning där så det är bara nyfikenhet över vad ni tänker. Du då, bra eller dåligt, PR/moralhöjade eller strategisk betydelse? För ryssarna politiskt besvärligt men fantastisk för militären som får det enklare söderut.

Klart att de behöver soldater på andra områden, men de behövs i Kursk också. Låtsas du vara efterbliven? Eller går du igång sexuellt på att ljuga som en häst travar dag ut och dag in?
Citera
Medlem
HerrKralls avatar
Citat:
Tycker du inte själv att det är märkligt att kievregimen håller kvar soldater i Kurs då dom skulle behövas på andra ställen? Man förlorar ju massor av soldater och utrustning där så det är bara nyfikenhet över vad ni tänker. Du då, bra eller dåligt, PR/moralhöjade eller strategisk betydelse? För ryssarna politiskt besvärligt men fantastisk för militären som får det enklare söderut.

Allt som stör/förstör för ryssen är bra i min bok.
Att ryska militären har panik över situationen i Kursk och måste ta in utsvultna nordkoreaner för att försöka lösa det säger mig att Ukraina gör precis rätt.

Men enligt dig så firar tydligen ryska militären ”framgången” i Kursk?
Citera
2025-01-07, 19:18
Avstängd
Det pågår mass deserteringar bland dom Ukrainska styrkorna.

https://youtu.be/DnVoQRMsw7w?si=V2MMODXT9M4ubFzt
Citera
2025-01-07, 19:18
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Menar du att Ryssland behöver färre soldater på sin sida av en frontlinje för att den är i Ryssland isf i Ukraina?
Är det någon form av "rysk logik" som jag har svårt att följa?
Enda skillnaden är att ukrainska städer slipper pulveriseras av ryssarna om striden förs på rysk mark i stället för på ukrainsk mark. Antalet soldater lär inte skilja sig åt speciellt mycket.
Om något, så behöver Ryssland fler soldater i Ryssland om de inte vill minera och bomba sitt eget land.
Citera
2025-01-07, 19:19
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Högre än dig som ser upp till Hunter Biden.
Ni ryssar lider av mindervärdeskomplex. Sluta gnäll på andra när ni inte klarar av något själva.
Biden bad Putin att inte invadera Ukraina. Psykopaten i Kreml fattade tydligen inte, varför gnäller ni nu?
Citera
2025-01-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somchai-31
Det pågår mass deserteringar bland dom Ukrainska styrkorna.

https://youtu.be/DnVoQRMsw7w?si=V2MMODXT9M4ubFzt

Kanske ändå bättre än massdöd som i de ryska styrkorna...
Citera
2025-01-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Du som påstår dig ha en bättre bild kan väl förklara varför massmördaren KGB-Putin skickar in sina nazister och råskinn i Kursk. Ryska folket vill inte ha KGB-Putins nazister där. Jag tror att trådens läsare skulle vilja få ett ärligt svar från en ökänd nazist-sympatisör som dig.
Helt otroligt lustig du är. Det är Kievregimen som skickar in sina trupper i Kursk (Ryssland) för att dö. Du känner väl till banderasgänget i västra Ukraina och deras nazistsympatisörer. Nu är inte alla dessa gökar i Kursk utan mest vanliga ukrainska soldater du inte alls har några som helst sympatier för.

Du klipper alltid i inläggen, jag antar att det är för att andra inte ska få ett sammanhang.
Citera
2025-01-07, 19:27
Medlem
Citat:
Du menar att länkar från x och väst inte innehåller propaganda? Läser du lite mer varierat så får du en bättre bild men du är förmodligen helt hjärntvättad så det leder troligen ingenstans. Du vill ha en ekokammare här där alla har samma åsikter och inget djup.

Vad skulle syftet vara att ta del av annan propaganda?
Vad förändrar din propaganda, det faktum att Ryssland har invaderat Ukraina.
På vilket sätt skulle Rysslands olagliga krig i Ukraina kunna göras lagligt, genom rysk propaganda?

Eller så utgår man från FNs stadgar, internationell lag och rätt.

Men du kanske kan peka på det lagliga och rätta med Rysslands invasion av Ukraina?
Senast redigerad av Vodkasomsnus 2025-01-07 kl. 19:38.
Citera
2025-01-07, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKrall
Allt som stör/förstör för ryssen är bra i min bok.
Att ryska militären har panik över situationen i Kursk och måste ta in utsvultna nordkoreaner för att försöka lösa det säger mig att Ukraina gör precis rätt.

Men enligt dig så firar tydligen ryska militären ”framgången” i Kursk?
Precis, det ukrainska folket betyder inget, det är Ryssland som är intressant. Jag har inte sett så många nordkoreanska soldater i Kursk, jag väntar fortfarande på riktiga bevis istället för tramsbilder.

För Rysslands militär är det ju bara bra att tiotusentals är i Kursk istället för i Donbas. Man har kotroll över Kursk och de viktigare platserna som kärnkraftverk, kärnvapenlager och de störrre städerna. Där ukrainska soldater finns är mest bara landsbyggd. Det är säkert politiskt irriterande och jobbigt för folk som bodde men för millitären fyller det ett syfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in