Igår, 21:07
Medlem
Cyborg2030s avatar
Sam Altman stäms nu av sin syster för våldtäkt.
Sam Altman tillbakavisar anklagelser från systern

Open AI:s vd Sam Altman går nu ut och tillbakavisar de uppgifter som hans syster Ann Altman kommit med i en stämning, där hon påstår att han regelbundet utsatte henne för sexuella övergrepp mellan åren 1997 och 2006. Det rapporterar CNBC.

https://omni.se/sam-altman-fornekar-...yster/a/o3lyv0
Frågeställningar:

Har den sociala och språkliga Sam Altman rätt när han skyller på brottsoffret?

Är Sam Altman lämplig för att leda utvecklingen av AGI?

Andra rykten, nyheter och diskussion om den här figuren kan vi samla här.
Citera
Igår, 21:17
Medlem
Mr.RedHats avatar
Money talks. Är förvånad över att hon inte stämt honom tidigare om det viktiga nu var att få upprättelse.

I Sverige hade hennes talan varit preskriberad. Vet inte hur det ligger till i staterna.

Kan i övrigt inte påstå att en stämningsansökan ska påverka att han leder OpenAI. Tycker det är lite märklig inställning att tycka någon är skyldig bara för att en rättsprocess inleds. Som regel ska man väl anse någon skyldig när processen är över.
Citera
Igår, 21:24
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Jag undrar varför han alltid börjar sina meningar med liten bokstav på twitter. Känns nästan lite barnsligt då han uppenbarligen gör det med flit.
Citera
Igår, 23:28
Medlem
En judisk woke bög. Är någon förvånad?
Citera
Idag, 00:51
Moderator
Ruskigbusss avatar
Rubrik justerad.

AI - Artificiell intelligens --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
Idag, 01:13
Medlem
Flor-Idas avatar
Är det bara jag som tycker han ser lite creepy ut? Som en lebba utklädd till man.
Citera
Idag, 04:04
Medlem
Instinktivt känns det som att det handlar om att mjölka pengar. Varför nu liksom, när han (förmodligen) är på höjden av sin karriär? Hade det hänt om han varit en vanlig kontorsslav? Det tog alltså 19 år att komma fram till detta beslut (hon är nu 30-31 om jag räknat rätt)? Vi får väl se vad bevisen består i.

Att han rent allmänt verkar vara en osympatisk figur må vara hänt. Svårt att vara riktigt ambitiös utan att skarva med moralen. Det här "preppandet" som många förmögna ägnar sig åt känns mest som en passiv-aggressiv gest gentemot vanligt folk. Om samhället slutar fungera kommer de aldrig att kunna ta sig till sin bunker och hur ska deras personal fortsätta vara lojal om det inte längre finns några pengar?
Citera
Idag, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Sam Altman stäms nu av sin syster för våldtäkt.
Sam Altman tillbakavisar anklagelser från systern

Open AI:s vd Sam Altman går nu ut och tillbakavisar de uppgifter som hans syster Ann Altman kommit med i en stämning, där hon påstår att han regelbundet utsatte henne för sexuella övergrepp mellan åren 1997 och 2006. Det rapporterar CNBC.

https://omni.se/sam-altman-fornekar-...yster/a/o3lyv0
Frågeställningar:

Har den sociala och språkliga Sam Altman rätt när han skyller på brottsoffret?

Är Sam Altman lämplig för att leda utvecklingen av AGI?

Andra rykten, nyheter och diskussion om den här figuren kan vi samla här.

https://x.com/sama/status/1876780763653263770 där har du ett svar. Tycks röra sig om en svårt psykiskt stört syster och det kommer inte att leda någonstans
Citera
Idag, 09:47
Medlem
Enterprises avatar
Nu är jag inte förtjust i Sam Altman och är övertygad om han har sociopatiska drag, men i det här fallet tror jag 100 % på honom och övriga i familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in