2025-01-10, 13:58
Medlem
Xemnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messinho123
kolla sida nr 882 i tråden

Tack!
Kan dem se gamla domar som gallrats efter fem år?
Citera
2025-01-10, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xemnas
Tack!
Kan dem se gamla domar som gallrats efter fem år?

Skulle gissa att de kan se det mesta, jag skulle oavsett berätta om din historik om jag var du, vare sig de frågar eller inte.
Citera
2025-01-10, 14:27
Medlem
Xemnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baloo86
Skulle gissa att de kan se det mesta, jag skulle oavsett berätta om din historik om jag var du, vare sig de frågar eller inte.

Om man ens brukat narkotika eller fått en dom, även om det var 10 år sen, så kommer du direkt få ett nej. Det vet både du och jag.
Trots att man då var ung och dum, och nu 10 år senare, är en människa med en helt annan syn på livet.

Träffat poliser som dragit många vita lögner för att få som dem vill.
Citera
2025-01-10, 14:57
Medlem
Citat:
Om man ens brukat narkotika eller fått en dom, även om det var 10 år sen, så kommer du direkt få ett nej. Det vet både du och jag.
Trots att man då var ung och dum, och nu 10 år senare, är en människa med en helt annan syn på livet.

Träffat poliser som dragit många vita lögner för att få som dem vill.

Fel, har personer i min klass som sa att de provat narkotika i yngre dagar och ändå tog sig in, skulle det däremot komma fram på något sätt att du ljugit så är du 100% rökt.

Men du gör ju som du vill!
Citera
2025-01-10, 16:52
Medlem
Citat:
Fel, har personer i min klass som sa att de provat narkotika i yngre dagar och ändå tog sig in, skulle det däremot komma fram på något sätt att du ljugit så är du 100% rökt.

Instämmer, folk har blivit lagförda och ändå ha fått gå på utbildningen. Så länge det inte är nära i tid och att det inte har medfört någon fängelsevistelse så bör det vara lugnt. 10 år är längesedan. Så det är gallrat, men det kommer finnas en liten notis att du har blivit dömd. Så var ärlig med det och berätta hur du har för har utvecklats sedan dess.. godkänner psykologen dig och du är ärlig med hen så kommer det nog gå bra. Lycka till.
Citera
2025-01-10, 23:12
Medlem
Xemnass avatar
Citat:

Provat är en annan femma, men en dom?
Hur ser dem på det?
Citera
2025-01-11, 19:57
Medlem
Citat:
Provat är en annan femma, men en dom?
Hur ser dem på det?

Det beror nog helt och hållet på vad man åkt dit för, svårt svara på. Men jag hade ändå varit ärlig.
Citera
2025-01-12, 08:52
Medlem
Hej, har en fråga angående psykologen. Frågan ' Nämn något som påverkar polisen arbete i dagsläget? '
Frågan i sig är lite luddig. Någon som förstår sig mer på denna? Vid förra besöket hos psykologen uppgav jag ett brott som är av grövre kalibern, men detta visade sig att det inte är sådan typ av svar dom söker på denna frågan. Det slutade med att vi gick vidare från den frågan.
Citera
2025-01-13, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danox1
Hej, har en fråga angående psykologen. Frågan ' Nämn något som påverkar polisen arbete i dagsläget? '
Frågan i sig är lite luddig. Någon som förstår sig mer på denna? Vid förra besöket hos psykologen uppgav jag ett brott som är av grövre kalibern, men detta visade sig att det inte är sådan typ av svar dom söker på denna frågan. Det slutade med att vi gick vidare från den frågan.

Jag gjorde mina prövningar i maj förra året, och jag klarade alla moment. Det var första gången jag sökte.
Bara för att försöka förekomma eventuella frågor:
Jag är en vit man, några år över 30, men under 35 år gammal. Gift med en kvinna.

Jag kan förstås inte svara på exakt vad de är ute efter med den frågan. Men jag tror att man snarare är ute större samhällshändelser eller folklig opinion än en specifik brottsrubricering.

Jag gav ett exempel runt den ökande ”gängkriminaliteten” och gick in på vilka nya förmågor som krävs av polisen i sin helhet men som också poliser i synnerhet behöver för att kunna hantera detta. Samt hur mediabevakningen inom ämnet kan tänkas upplevas för enskilda poliser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in