Citat:
Ursprungligen postat av
Danox1
Hej, har en fråga angående psykologen. Frågan ' Nämn något som påverkar polisen arbete i dagsläget? '
Frågan i sig är lite luddig. Någon som förstår sig mer på denna? Vid förra besöket hos psykologen uppgav jag ett brott som är av grövre kalibern, men detta visade sig att det inte är sådan typ av svar dom söker på denna frågan. Det slutade med att vi gick vidare från den frågan.
Jag gjorde mina prövningar i maj förra året, och jag klarade alla moment. Det var första gången jag sökte.
Bara för att försöka förekomma eventuella frågor:
Jag är en vit man, några år över 30, men under 35 år gammal. Gift med en kvinna.
Jag kan förstås inte svara på exakt vad de är ute efter med den frågan. Men jag tror att man snarare är ute större samhällshändelser eller folklig opinion än en specifik brottsrubricering.
Jag gav ett exempel runt den ökande ”gängkriminaliteten” och gick in på vilka nya förmågor som krävs av polisen i sin helhet men som också poliser i synnerhet behöver för att kunna hantera detta. Samt hur mediabevakningen inom ämnet kan tänkas upplevas för enskilda poliser.