Citat:
Ursprungligen postat av
Triremer
Personligen tycker jag att det är jättekonstigt att normen är att man inte ska bry sig om partnerns tidigare sexliv men sedan i en relation ska det vara helt monogamt och otrohet är extremt vidrigt. Jag får inte ihop det.
Tycker det är helt sjukt att du inte får ihop det.
En skillnad kan vara att man inte visste om varandras existens innan man träffades och fick känslor - blev ett par.
Vad vinner man på att gå igenom gamla ligg med varandra och hur detaljerat ska det surret vara?
Citat:
Antingen bör man kombinera avhållsamhet med monogami eller lössläppthet med en öppen relation.
Förstår du inte folk som knullar av sig och sedan hittar en partner, slår dig till ro och eventuellt bildar familj?
Oklart varför man ska knulla runt om man har hittat den man vill vara med.
Citat:
Att ligga runt och sedan vara monogam gör ju att patnern inte får något speciellt i och med "exklusiviteten".
Man ligger förhoppningsvis för att man själv vill ligga.
Personligen tycker jag att den framtida partnern som tycker att h*n "inte får något speciellt" pga. det - och tjafsar om gamla knull - själv är en vandrande red flag.
Är det okej att leva frigjort om man har kommit ur en mångårig dysfunktionell relation?
Citat:
Ursprungligen postat av
herrmojd51
Själv tycker jag det är både fysiskt och psykiskt äckligt med någon tjej som inte är oskuld och enda anledningen till att jag själv fortfarande är det vid 32 års ålder är att jag inte hitta en tjej jag gillar och som är oskuld.
Det här hör jag ibland men kommer aldrig förstå. Vad är nice med en oerfaren kvinna som inte vet vad hon sysslar med?
Själv blev jag direkt avtänd när jag hade en vuxen kvinna på rygg som mumlade fram att hon var oskuld.
Kände en press att det måste vara som i sagorna och jag fick ett ansvar jag inte vill ha. Det är inte hett med oskulder. Hur många minns sin premiär som något annat än ett nödvändigt ont?