2025-01-11, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Nej, det gäller bara om det är gemensamma barn.

Nej.

När barn under 16 år bor tillsammans med parterna så är det betänketid på sex månader.
Senast redigerad av Sturuf 2025-01-11 kl. 01:07.
Citera
2025-01-11, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Dessutom att hon gör det med en rolig ordvits ”kan inte någon göra Ariana Grande igen?”. Utöver familjens egna ätstörningar så skulle ju en annan kändis med 500 000 följare (typ, ingen om hur många hon har) lägga upp en bild på Bianca och skriva ”Kan inte någon göra Bianca in Grosso igen?” När kändisen blev bombad med kritik skulle denna, som Pernilla, försvara sig med att den själv kände folk med ätstörningar och att man ”hoppas att PR-teamet ser till att Bianca får tillräckligt med mat och näring så hon klarar av sitt hektiska schema”.

Hennes långa ursäkt var värre än själva inlägget. Det enda anledningen till att hon la upp den var för att hon scrollande runt och tyckte att göra-ariana-grande-igen var ett fyndigt skämt som hon kom på. Det är ju osannolikt patetiskt att försöka svänga det till att det var av oro och bidrag till debatten om ätstörningar.

Synd att hon inte bara svarade ”sorry, jag förstår hur fel det blev”.

Håller verkligen med! Blir så pinsamt när ens ”ursäkt” är värre än själva inlägget🙈
Men är samtidigt typ inte förvånad..
Citera
2025-01-11, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Lev i din tro om det hjälper. Jag tror att han är bög till 100% och helt ointresserad av tjejer. Ungefär som Darin och det satt hårt inne att komma ut ur garderoben även där. Benjamin har ingen manlighet alls och ser lite korkad ut.

Så sant!! Sjukt att han inte kommit ut som gay än
Citera
2025-01-11, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medelstudent24
Håller verkligen med! Blir så pinsamt när ens ”ursäkt” är värre än själva inlägget🙈
Men är samtidigt typ inte förvånad..

Och nu ännu värre att hon lägger upp varenda DM hon fått från mammor och personer med ätstörning som tackar henne för att hennes inlägg. Det ska vi andra då tolka som bevis på att det faktiskt inte var något fel med Ariana-inlägget utan tvärtom väldigt bra gjort av Pernilla?

När det kommer till hennes egna barn så får man addera att de är närmast besatta av mat och lägger upp bilder på mängder av rätter, bullar och tallrikar som det är helt omöjligt att de äter men det är bilden man ska få. Hoppas mammorna som DM:ar Pernilla inser att det triggar deras barns ätstörningar i långt mer utsträckning än en bild på Ariana. Dessutom syns ju bulimi inte lika tydligt på bild men det är ju fortfarande än allvarlig ätstörning - tycker Pernilla att det är ok att man lägger upp en bild på Bianca med texten ”kan någon få Bianca att sluta kräkas efter att hon ätit?”
Citera
2025-01-11, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Nej.

När barn under 16 år bor tillsammans med parterna så är det betänketid på sex månader.

Du har helt rätt, mitt misstag✌🏼
Citera
2025-01-11, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Du har helt rätt, mitt misstag✌🏼
Det är nåt nytt varje dag!
Citera
2025-01-11, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Och nu ännu värre att hon lägger upp varenda DM hon fått från mammor och personer med ätstörning som tackar henne för att hennes inlägg. Det ska vi andra då tolka som bevis på att det faktiskt inte var något fel med Ariana-inlägget utan tvärtom väldigt bra gjort av Pernilla?

När det kommer till hennes egna barn så får man addera att de är närmast besatta av mat och lägger upp bilder på mängder av rätter, bullar och tallrikar som det är helt omöjligt att de äter men det är bilden man ska få. Hoppas mammorna som DM:ar Pernilla inser att det triggar deras barns ätstörningar i långt mer utsträckning än en bild på Ariana. Dessutom syns ju bulimi inte lika tydligt på bild men det är ju fortfarande än allvarlig ätstörning - tycker Pernilla att det är ok att man lägger upp en bild på Bianca med texten ”kan någon få Bianca att sluta kräkas efter att hon ätit?”

Ja men känns som Pernilla är typiskt ”jag gör aldrig fel”
Och får för sig att slänga ur sig vad som helst om vem som helst just för att hennes dotter har en ätstörning? För då ”vet hon hur det är”
Märklig kvinna är detta alltså
Tror inte hon är lätt att ha o göra med
Citera
2025-01-11, 17:09
Medlem
Äh! Går till försvar för PW Enda vettiga kändisen vi har som tjänar fett mycket pengar med hårt arbete Därefter kommer Carola. Nu är det mycket Jante och avundsjuka. Vem fan av kändisar har åkt runt i gallerior och stått och uppträtt för helg-shoppare eller åkt finlandsfärja och roat fulla resenärer?? Hårt arbete FB-vänner!! Hårt arbete!
Citera
2025-01-11, 19:04
Medlem
Har tänkt på en sak gällande familjen Wahlgren/Ingrosso. Dom titulerar sig ofta som Italienare. På Pernillas sida var någon långt tillbaka av Italiensk börd. Gift med en Svensk. Sedan Emilios föräldrar som är Italenare ( greker) men bott i Sverige i många år. Emilio och hans syskon är födda i Sverige Då har vi sedan barnen Ingrosso som då ser sig som Italienare. Med en Svensk mamma. Vad jag förstår så pratar inte någon av barnen Italienska. Varför denna besatthet av att kalla sig Italienare. Jag har Italienska föräldrar men jag är född i Sverige och pratar flytande Italienska. Jag går inte runt och säger att jag är Italienska. Konstigt.
Citera
2025-01-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Nej.

Ointressant eftersom Theo är 18 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in