2025-01-10, 15:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Det var den typen av man som lyckades snärja nån stackars fru att bilda familj förr i tiden, när kvinnor inte visste bättre. Då satt denne istället och spelade på trav, drack öl, och frugan låg och pullade och drömde om ett bättre liv, tills det var för sent.

Nu när kvinnor har lite bredare perspektiv, så sorteras dessa helt enkelt bort. Hårdare selektiv press, om man ska vara teknisk.

Kolla i typ Pakistan, där kvinnor fortfarande inte vet bättre, så ser du att denna typ av män fortfarande lyckas bilda familj. Så var det här förr också.

Men vilken jävla jämförelse med pakistan, där säljs ju kvinnorna som kreatur på en marknad, och ja där får varje dåre en kvinna, IFALL de kan betala för det.
Citera
2025-01-10, 15:58
Medlem
p00ninos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Men vilken jävla jämförelse med pakistan, där säljs ju kvinnorna som kreatur på en marknad, och ja där får varje dåre en kvinna, IFALL de kan betala för det.
Ja och det ställer lägre krav på män, så även sjaskiga män får knulla. I Sverige är dessa gener på väg bort.
Citera
2025-01-10, 16:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Ja och det ställer lägre krav på män, så även sjaskiga män får knulla. I Sverige är dessa gener på väg bort.

Men kvinnorna har ju ingenting att säga till om, det är föräldrarna och släkten som bestämmer vem det blir och det är alltid den som kan betala mest!
Citera
2025-01-10, 16:04
Medlem
p00ninos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Men kvinnorna har ju ingenting att säga till om, det är föräldrarna och släkten som bestämmer vem det blir och det är alltid den som kan betala mest!
Det var ju exakt det jag sa din tröge fan.
Citera
2025-01-10, 16:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Jag fattar inte hur man INTE kan få tag i ett fruntimmer. När en själv var ungkarl kändes det som att bara man gick ut ville hälften av traktens kvinnor gifta sig med en.

Tror att ensamspelarna måste gå ut mer och träffa kvinnor, inget "online dating".

Men dom vill ju inte träffa kvinnor eftersom dom inte går på lokal eller online dating.
Sedan detta med online dating, när denna skiten började komma i slutet på 90 talet, så ansågs dessa människor var väldigt konstiga, och idag har det blivit det nya normala.
Citera
2025-01-10, 21:26
Medlem
IT-snubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Varför skaffar du inte en ful tjej då? Fula människor kan vara väldigt snälla dessutom. Hur gammal är du på ett ungefär?
Jag är 40+, d.v.s. en man i sina bästa år
Ett problem är nog att jag siktar lite för högt när det gäller utseendet. Det handlar inte om att tjejen måste vara modellsnygg eller jättesmal. Det handlar om att hon ska se ung ut eftersom jag själv ser väldigt ung och fräsch ut för min ålder (jag ser säkert 10 år yngre ut än jag är). Många tjejer i min ålder brukar se 10 - 15 år äldre ut än de egentligen är.

Fick kontakt förra året med en kvinna på en dejtingsajt. Hon hade ingen bild men jag lyckades googla och se hur hon såg ut. Hon var inte ful men hon såg gammal ut! Hon kunde ha varit min morsas väninna om ni förstår. Det känns inte bekvämt för mig att vara med någon som ser mkt äldre ut när jag själv ser yngre ut. Blir liksom en mismatch.

Nämnas bör också att jag är ganska "ung i sinnet" eller vad man ska kalla det. Får bilden av att många kvinnor i min ålder blivit ganska tråkiga. Vet inte om ni förstår hur jag menar. Men att de liksom blivit för vuxna och så. Vill ha en kvinna som fortfarande har sin ungdomlighet kvar, inte nån tråkmåns.
Citera
2025-01-10, 21:54
Medlem
Gen x, z eller vafan de kallas? Millennium folke levererar foodora käk, datarunk, landets slutfasen i samarbete med sossarnas pensionsräddare och de narcisistiska onlyfansarna fnasken.
Citera
2025-01-10, 22:41
Medlem
It's a peaceful life.. inget drama eller jobbiga människor att beblanda sig med
Citera
2025-01-12, 10:34
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Jag är 40+, d.v.s. en man i sina bästa år
Ett problem är nog att jag siktar lite för högt när det gäller utseendet. Det handlar inte om att tjejen måste vara modellsnygg eller jättesmal. Det handlar om att hon ska se ung ut eftersom jag själv ser väldigt ung och fräsch ut för min ålder (jag ser säkert 10 år yngre ut än jag är). Många tjejer i min ålder brukar se 10 - 15 år äldre ut än de egentligen är.

Fick kontakt förra året med en kvinna på en dejtingsajt. Hon hade ingen bild men jag lyckades googla och se hur hon såg ut. Hon var inte ful men hon såg gammal ut! Hon kunde ha varit min morsas väninna om ni förstår. Det känns inte bekvämt för mig att vara med någon som ser mkt äldre ut när jag själv ser yngre ut. Blir liksom en mismatch.

Nämnas bör också att jag är ganska "ung i sinnet" eller vad man ska kalla det. Får bilden av att många kvinnor i min ålder blivit ganska tråkiga. Vet inte om ni förstår hur jag menar. Men att de liksom blivit för vuxna och så. Vill ha en kvinna som fortfarande har sin ungdomlighet kvar, inte nån tråkmåns.

Men har du verkligen råd att vara kräsen? Vi blir alla fula och gamla till slut, hellre att spendera livet med en livskamrat som må vara något mindre attraktiv än att vara ensam. Så hade nog jag valt i alla fall.
Citera
2025-01-12, 12:59
Medlem
IT-snubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Men har du verkligen råd att vara kräsen? Vi blir alla fula och gamla till slut, hellre att spendera livet med en livskamrat som må vara något mindre attraktiv än att vara ensam. Så hade nog jag valt i alla fall.
Jag får fundera lite mer på om jag kan tänka mig att sänka kraven..
Citera
2025-01-12, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
It's a peaceful life.. inget drama eller jobbiga människor att beblanda sig med
Kort och bra svar.
Citera
2025-01-12, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravidKinkyBrian
Ett ganska vanligt fenomen i samhället är gubbar på 40+ som aldrig har haft någon flickvän och som gör absolut inget roligt eller vettigt med sina liv. Har flera såna på min arbetsplats och alla deras dagar, året runt, ser ut ungefär så här.
Dom går till sitt tråkiga industrijobb, kommer hem och spelar tvspel, kollar film och runkar, sen samma sak nästa dag igen. Dom har aldrig haft en partner, inga vänner, aldrig varit utomlands.

Många snålar med pengar hela livet och spenderar nästan ingenting, sen dör dom med miljoner på kontot.

På sommaren när andra människor solar och badar så sitter ungkarlen istället inne i sin lägenhet och kollar på en superhjältefilm.

Vad är det som gör att en människas liv blir på det här sättet?
Är det en typ av depression? Är det något trauma i barndomen?
Det här är ändå ett ganska vanligt och fascinerande fenomen som jag tycker borde diskuteras.

Det är det svenska individualistiska, associala samhällets fel och normerna som finns i det.

Om du tittar på andra folkgrupper också de som bor i Sverige så lever de inte på detta viset.

Att ha en relation kräver att man bryr sig och kompromissar den nutida svensken både män och kvinnor gör vad de känner för för stunden.
Senast redigerad av larsjohansson 2025-01-12 kl. 13:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in