2025-01-12, 14:42
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Clintan ville inte heller ha någon fru, han föredrog spela kort och supa.

https://www.youtube.com/watch?v=FDnshWo161s
Never Married, It's A Great Life

Det är för mycket drama.
Jag jobbar dock inte. Lever på förtidspension som average Joe betalar.
Citera
2025-01-12, 14:46
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Att ha en relation kräver att man bryr sig och kompromissar den nutida svensken både män och kvinnor gör vad de känner för för stunden.
Klyftan mellan unga kvinnor och män har nog aldrig varit större. Och jag tänker att det inte är de själva som bär ansvaret för det utan wokesamhället.
Citera
2025-01-12, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Klyftan mellan unga kvinnor och män har nog aldrig varit större. Och jag tänker att det inte är de själva som bär ansvaret för det utan wokesamhället.

Människor som bara bryr sig om sig själva kan inte ha fungerande relationer. De kommer använda andra människor som föremål för sitt eget nöje tills det inte är roligt och spännande längre varefter de vill byta till en annan.

När det gäller spelarna som sitter hemma så är det ingen som säger till dem att de bör leva annorludna för de nutida svenska normerna säger att var och en får göra som den känner för och de betalar sina räkningar och är inte kriminella.
Citera
2025-01-14, 01:02
Medlem
Depression, ensamhet, mobbing, ful, tjock, oskuld, allt sånt kan få en man att isolera sig.

Det värsta är väl dock att inte en jävel bryr sig om dessa män, men samtidigt är det så naturen alltid funkat,svaga män sållas bort och får inte para sig.
Ingen tjej kommer se på dessa och bli upphetsad och vilja ligga med dom eftersom dom är loosers, och ingen kvinna vill ha en looser.

Dessa män har fortfarande ett sexuellt behov och då är det mycket lättare och mindre deprimerande att runka än att försöka ragga på nån brud och bli ratad ännu en gång som sänker en ännu mer.
Citera
2025-01-14, 07:14
Medlem
SnutteFia03s avatar
Det är svårt för många, speciellt män, att hitta en partner idag. Sen blir de väl lätt bekväma när de kan sitta framför datorn och liksom glömma sina bekymmer lite. Sen går tiden och inget händer. Lider de inte tillräckligt mycket i sitt tillstånd så gör de antagligen inga större förändringar heller då människan till sin natur är både lat och bekväm.
Citera
2025-01-14, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravidKinkyBrian
Ett ganska vanligt fenomen i samhället är gubbar på 40+ som aldrig har haft någon flickvän och som gör absolut inget roligt eller vettigt med sina liv. Har flera såna på min arbetsplats och alla deras dagar, året runt, ser ut ungefär så här.
Dom går till sitt tråkiga industrijobb, kommer hem och spelar tvspel, kollar film och runkar, sen samma sak nästa dag igen. Dom har aldrig haft en partner, inga vänner, aldrig varit utomlands.

Många snålar med pengar hela livet och spenderar nästan ingenting, sen dör dom med miljoner på kontot.

På sommaren när andra människor solar och badar så sitter ungkarlen istället inne i sin lägenhet och kollar på en superhjältefilm.

Vad är det som gör att en människas liv blir på det här sättet?
Är det en typ av depression? Är det något trauma i barndomen?
Det här är ändå ett ganska vanligt och fascinerande fenomen som jag tycker borde diskuteras.

Känns som du är väldigt dömande.
Film, gaming och runk är ganska vanligt vardagsnöje. . Att dom inte har något liv utöver det låter orimligt.. Om det inte är eb simp eller psykiskt sjuk människa, men de tillhör undantagen.
Sen är det inte ovanligt att "normala" män gör ett aktivt val att vara singel. Oftast ett beslut som baseras och jämföres med alternativet och jag klandrar dom inte ett dugg utan förstår helt och hållet. Rimliga grunder helt enkelt.
Gruppen män som tröttnar och väljer att förbli Singlar växer för var dag som går..
Citera
2025-01-14, 12:39
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Det är svårt för många, speciellt män, att hitta en partner idag. Sen blir de väl lätt bekväma när de kan sitta framför datorn och liksom glömma sina bekymmer lite. Sen går tiden och inget händer. Lider de inte tillräckligt mycket i sitt tillstånd så gör de antagligen inga större förändringar heller då människan till sin natur är både lat och bekväm.
Tror inte det handlar lika mycket om bekvämlight som risk-reward. Alldagliga män tjänar helt enkelt väldigt lite på att ge sig ut.

Bästa rådet är att leva som vanligt, gå till jobbet, ha sin hobbies och vara fysiskt aktiv. Händer inget så har man faktiskt inte gjort något fel. Felet, om kan tala om ett sådant, är nämligen systematiskt.
Citera
2025-01-14, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Clintan ville inte heller ha någon fru, han föredrog spela kort och supa.

https://www.youtube.com/watch?v=FDnshWo161s
Never Married, It's A Great Life

Det är för mycket drama.
Jag jobbar dock inte. Lever på förtidspension som average Joe betalar.

Har sett en del som importerat sin kvinna och mina uppfattning är att många (inte alla) har varit nöjda med det.
Känns som det kanske vore ett bra alternativ för många, kanske. Jag har inre provat själv.
Men jag håller med dig. Skulle aldrig få för mig att gifta mig...
Möjligtvis skulle jag kunna kompromissa om ett väldigt noggrant äktenskapsförord upprättas samt att jag vill faktist vara med henne.
Dock,, en sådan uppoffring kommer inte gratis.
Då ska man få något tillbaka Dyrt ska det vara med. Jävligt dyrt
Senast redigerad av HejFrans 2025-01-14 kl. 13:06.
Citera
2025-01-14, 13:22
Medlem
Rent generellt så gör folk det de tycker är roligt. Bara för att du tycker det är roligare att bada än att titta på film eller lira TV-spel så betyder inte det att andra tycker samma sak.

De har antagligen inte goda erfarenheter av människor eller så orkar de inte med folk så de väljer att spendera tid hemma med sånt de gillar att göra. Om de kastar bort sina liv på film/spel så är inte det värre än vad du kastar bort ditt liv på. I slutändan kommer vi ändå alla att förintas när solen slocknar.

Skulle du bekymra dig för dem skulle du se till att dra med dem på saker du tycker att de ska engagera sig i. Saken är den att de inte sällan tycker att sånt är tråkigt.
Citera
2025-01-14, 20:31
Medlem
Allt finns online idag, varför anstränga sig irl? Skönt och bekvämt att bara vara hemma tycker de flesta man pratar med idag.
Citera
2025-01-14, 23:36
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravidKinkyBrian
Ett ganska vanligt fenomen i samhället är gubbar på 40+ som aldrig har haft någon flickvän och som gör absolut inget roligt eller vettigt med sina liv. Har flera såna på min arbetsplats och alla deras dagar, året runt, ser ut ungefär så här.
Dom går till sitt tråkiga industrijobb, kommer hem och spelar tvspel, kollar film och runkar, sen samma sak nästa dag igen. Dom har aldrig haft en partner, inga vänner, aldrig varit utomlands.

Många snålar med pengar hela livet och spenderar nästan ingenting, sen dör dom med miljoner på kontot.

På sommaren när andra människor solar och badar så sitter ungkarlen istället inne i sin lägenhet och kollar på en superhjältefilm.

Vad är det som gör att en människas liv blir på det här sättet?
Är det en typ av depression? Är det något trauma i barndomen?
Det här är ändå ett ganska vanligt och fascinerande fenomen som jag tycker borde diskuteras.
Känns som att du överdriver liksom har ni runksnack på jobbet? Vad fan vet du om vilka dessa träffar bara för att dom inte berättar det för dig? Jag är ganska anonym själv tills det är jätteseriöst gällande brudar. Eller kör hellre att snacket går än att jag snackar. Har inget behov av att hävda mig på jobbet.
Senast redigerad av Congelado 2025-01-14 kl. 23:38.
Citera
2025-01-15, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tror inte det handlar lika mycket om bekvämlight som risk-reward. Alldagliga män tjänar helt enkelt väldigt lite på att ge sig ut.

Bästa rådet är att leva som vanligt, gå till jobbet, ha sin hobbies och vara fysiskt aktiv. Händer inget så har man faktiskt inte gjort något fel. Felet, om kan tala om ett sådant, är nämligen systematiskt.

Varje svensk individ är en byggsten i detta systemet som det är fel på och kan bidra till att ändra det och leva annorlunda.

Diverse blattar som lever med andra normer har för det mesta inga problem att skaffa sig en partner så de är inte hindrade av något "system".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in