• 1
  • 2
2025-01-13, 12:28
Medlem
Min instagram/youtube algoritm har fått för sig att jag borde studera till sjuksköterska. Jag har inom loppet av cirka två veckor fått tre olika reklamfilmer där manliga sjuksköterskor berättar om sitt yrkesliv.

Jag har noterat att samtliga av dessa män bär ett örhänge i ena örat, alltså, det verkar vara regeln snarare än undantaget.

Kan någon förklara detta fenomen?
Citera
2025-01-13, 12:43
Medlem
67arigGubbes avatar
Förr representerade det homosex / bög / gay. Möjligt att de försöker återskapa detta?
Citera
2025-01-13, 12:45
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Förr representerade det homosex / bög / gay. Möjligt att de försöker återskapa detta?

Bara i höger öra. Har man i vänster betydde det att man var sjöman.

Detta vet jag efter att ha varit sjöman.
Citera
2025-01-13, 12:54
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Bara i höger öra. Har man i vänster betydde det att man var sjöman.

Detta vet jag efter att ha varit sjöman.
Sjömän är ju bögar. Vem annars ger sig ut på ett skepp ute på havet fyllt med andra män?

OnT: Manliga sjuksköterskor är oftast gay.
Citera
2025-01-13, 12:56
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vexanol
Min instagram/youtube algoritm har fått för sig att jag borde studera till sjuksköterska. Jag har inom loppet av cirka två veckor fått tre olika reklamfilmer där manliga sjuksköterskor berättar om sitt yrkesliv.

Jag har noterat att samtliga av dessa män bär ett örhänge i ena örat, alltså, det verkar vara regeln snarare än undantaget.

Nej. Jag känner flera manliga sjuksköterskor. De har ingen ring öht.

Det är nåt du dillat fram.
Citera
2025-01-13, 12:58
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Sjömän är ju bögar. Vem annars ger sig ut på ett skepp ute på havet fyllt med andra män?

Nej. Det är bara vad du som bög önskar. Jag känner flera heterosexuella sjuksköterskor.

(Men var lugn, S.O.Stolp, det inget fel att vara bög som du.)
Citera
2025-01-13, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Det där minns jag från skoltiden på 80 talet, de tuffa hårdrockarna hade ring i örat. Men de
var livrädda för att ta hål i fel öra.
Senast redigerad av mangne 2025-01-13 kl. 14:07.
Citera
2025-01-13, 14:19
Medlem
Citat:

Att du har sett tre manliga sjuksköterskor med örhänge betyder inte att det är vanligt förkommande bland manliga sjuksköterskor i stort eller att det skulle ha något att göra med att de är sjuksköterskor.

Troligen är det helt andra orsaker till att dessa personer har örhänge än deras yrkesval.
Citera
2025-01-13, 14:24
Medlem
Reklam representerar inte verkligheten.
Citera
2025-01-13, 14:28
Medlem
Citat:

Det är nog annat som spökar hos dig:

(FB) Är det förnedrande att jobba på sjukhus?
Citera
2025-01-13, 14:37
Medlem
Citat:

Trams!
Citera
2025-01-13, 14:41
Avstängd
Citat:

hamnarna brukar väl vara fyllda av horor och horhus i närheten. Just för att sjömän inte faktiskt bara kör in snoppen på sina kompisar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in