Citat:
Ursprungligen postat av
Nigarn
Du kan återkomma när du har källor på sabotage i Kattegatt, eller hot eller kränkt territoriella vatten. tills dess utgör dom inget hot just där.
eller är du förståndshandikappad?
Jag kan citera dina tidigare inlägg,
"Ryssland har flera östersjöhamnar så det är inte speciellt konstigt att det ganska ofta händer att ryska örlogsfartyg passerar över Östersjön och Kattegatt. De får de naturligtvis göra och ingen har försökt hindra dem."
Ingen försöker hindra dom just för att det inte är något hot. ditt jävla stolpskott.
Du har uppenbara läsförståelseproblem och är antingen lovligt korkad eller ohederlig med flit. Jag behöver inte visa några som helst källor för saker jag aldrig påstått, jävla bojsänke.
Jag, och flera andra, har tålmodigt försökt förklara för dig att hot eller inte beror på sammanhang och uppträdande, liksom plats. Precis som jag sade, som du inte förstår, går ryska örlogsfartyg ganska ofta i Östersjön och ingen har försökt stoppa dem, ingen har påstått att de inte har rätt till s.k. oskyldig passage. Detta är något helt annorlunda än att det ändå är signalpolitik i det hela och hotet beror på
hotbild. Hot är vidare på ett spektrum då det utöver det själva latenta närvarohotet också finns riskbeteende eller helt enkelt frånvaro av professionalism. Vilket vi sett från Ryssland gång på gång, må vara mest i luften där man inte håller avstånd, gör anflygningar med små marginaler eller på annat vis "uppför sig".
Sluta för fan ljug om vad jag säger. Och kom med källor själv. Peer review och läroböcker om krigspolitik som visar att uppträdande på internationellt vatten eller i ekonomisk zon aldrig kan vara hotfull, aldrig kan ha ett budskap, aldrig kan vara signalpolitik och aldrig är maktprojicering. För det är vad
du påstår i andra ord, bara det att du nog är för totalt obildad, obeläst, lågintelligent och obevandrad för att förstå det.
Du har gång på gång på jävla gång korrigerats där du har
objektivt fel. Du har nu ett val: sluta ha fel eller förbli idiot. Jag vill inte höra ett ord till där du påstår att jag sagt något annat än vad jag sagt. Ett till idiotsvar från dig och det blir bara anmälan i fortsättningen. Du får en chans till att visa lite hut.