• 6
  • 7
2025-01-13, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Alla nyhetsartiklar jag läst nämner att det är internationella vatten i dansk ekonomisk zon.
Om du hittar en artikel som säger dom kränkt, så länka gärna eller knip käft, du har redan visat hur stark din kompetens är.
Det är nog du som bör hålla truten då du uppenbarligen inte förstår saker som maktprojektion trots att flera skribenter som är bra mycket mer kunnig än du har försökt förklara det, inte minst T-80U.

Det går alldeles utmärkt att uppträda hotfullt på internationellt vatten, ja även utanför ekonomisk zon. Huruvida ryska östersjöskorvar är hotfulla i Östersjön är så klart i betraktarens öga, men rent generellt så har varje militärt fartyg som är närmare ett annat land än sitt egna (utan att det handlar om flottbesök eller ren förflyttning) någon form av maktprojicering, och kan mycket väl ses som ett hot beroende på det allmänna läget.

Ryssland är för övrigt den stat som historiskt mest blir "kränkt" av dylikt och börjar gapa om hot så fort något fartyg som de inte gillar idkar fredlig passage.

Det är inte T-80U som är dum, det är du som inte bara är korkad, utan synnerligen arrogant då du domderar och påstår om saker du helt uppenbart inte vet något om.
Citera
2025-01-13, 17:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Det är nog du som bör hålla truten då du uppenbarligen inte förstår saker som maktprojektion trots att flera skribenter som är bra mycket mer kunnig än du har försökt förklara det, inte minst T-80U.

Det går alldeles utmärkt att uppträda hotfullt på internationellt vatten, ja även utanför ekonomisk zon. Huruvida ryska östersjöskorvar är hotfulla i Östersjön är så klart i betraktarens öga, men rent generellt så har varje militärt fartyg som är närmare ett annat land än sitt egna (utan att det handlar om flottbesök eller ren förflyttning) någon form av maktprojicering, och kan mycket väl ses som ett hot beroende på det allmänna läget.

Ryssland är för övrigt den stat som historiskt mest blir "kränkt" av dylikt och börjar gapa om hot så fort något fartyg som de inte gillar idkar fredlig passage.

Det är inte T-80U som är dum, det är du som inte bara är korkad, utan synnerligen arrogant då du domderar och påstår om saker du helt uppenbart inte vet något om.
Ja, det går utmärkt att uppträda hotfullt på internationella vatten, med har dom inte gjort nu i Kattegatt, ellerhur din pajas.
du kan ju fan inte ens se skilnad på sabotage och inte sabotage

Först börjar du svamla om att dom är ett hot, sedan om kränkningar av territoriella vatten, och nu sabotage, vad kommer näst? clown
du har föresten inte länkat till något av dina påståenden om vare sig kränkningar eller sabotage i kattegat som jag frågade efter, istället hittar du på någon annat att svamla om
Senast redigerad av Nigarn 2025-01-13 kl. 18:06.
Citera
2025-01-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ja, det går utmärkt att uppträda hotfullt på internationella vatten, med har dom inte gjort nu i Kattegatt, ellerhur din pajas.
du kan ju fan inte ens se skilnad på sabotage och inte sabotage

Först börjar du svamla om att dom är ett hot, sedan om kränkningar av territoriella vatten, och nu sabotage, vad kommer näst? clown
Om du inte klarar av att besvara vad jag skriver, utan hittar på saker jag inte skrivit, ge då fan i att svara helt.

Du har konsekvent förnekat att det går att uppträda hotfullt på internationellt vatten och du har blivit rättad åtskilliga gånger. Bra där. Något om sabotage har jag inte skrivit och jag har heller ej nämnt ett enda ord om kränkningar.

Så, varför är du så korkad, en sådan stor clown, att du tycker det verkar klipskt att ljuga för mig om vad jag själv skrivit? Helt apropå pajas...
Citera
2025-01-13, 18:41
Medlem
otellos avatar
Citat:
Inte i dethär fallet, här diskuteras fartyget i kattegatt.
Du skrev precis att rysshororna inte kränker svenskt luft- och vattenrum. Det är fel, diktaturen Ryssland kränker gång efter annan.
Citera
2025-01-13, 19:18
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Nästa ryska korvett i Kattegatt just nu, med falskt MMSI.
Boiky 532 (Steregshchy-klass)

Följs av DNK NAVY PATROL P521, även KBV 001 har haft koll på Boiky.

https://www.vesselfinder.com/?mmsi=400000000
Citera
2025-01-13, 20:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Om du inte klarar av att besvara vad jag skriver, utan hittar på saker jag inte skrivit, ge då fan i att svara helt.

Du har konsekvent förnekat att det går att uppträda hotfullt på internationellt vatten och du har blivit rättad åtskilliga gånger. Bra där. Något om sabotage har jag inte skrivit och jag har heller ej nämnt ett enda ord om kränkningar.

Så, varför är du så korkad, en sådan stor clown, att du tycker det verkar klipskt att ljuga för mig om vad jag själv skrivit? Helt apropå pajas...

Du kan återkomma när du har källor på sabotage i Kattegatt, eller hot eller kränkt territoriella vatten. tills dess utgör dom inget hot just där.
eller är du förståndshandikappad?
Jag kan citera dina tidigare inlägg,

"Ryssland har flera östersjöhamnar så det är inte speciellt konstigt att det ganska ofta händer att ryska örlogsfartyg passerar över Östersjön och Kattegatt. De får de naturligtvis göra och ingen har försökt hindra dem."

Ingen försöker hindra dom just för att det inte är något hot. ditt jävla stolpskott.
Senast redigerad av Nigarn 2025-01-13 kl. 20:19.
Citera
2025-01-13, 20:57
Medlem
Citat:
Du kan återkomma när du har källor på sabotage i Kattegatt, eller hot eller kränkt territoriella vatten. tills dess utgör dom inget hot just där.
eller är du förståndshandikappad?
Jag kan citera dina tidigare inlägg,

"Ryssland har flera östersjöhamnar så det är inte speciellt konstigt att det ganska ofta händer att ryska örlogsfartyg passerar över Östersjön och Kattegatt. De får de naturligtvis göra och ingen har försökt hindra dem."

Ingen försöker hindra dom just för att det inte är något hot. ditt jävla stolpskott.
Du har uppenbara läsförståelseproblem och är antingen lovligt korkad eller ohederlig med flit. Jag behöver inte visa några som helst källor för saker jag aldrig påstått, jävla bojsänke.

Jag, och flera andra, har tålmodigt försökt förklara för dig att hot eller inte beror på sammanhang och uppträdande, liksom plats. Precis som jag sade, som du inte förstår, går ryska örlogsfartyg ganska ofta i Östersjön och ingen har försökt stoppa dem, ingen har påstått att de inte har rätt till s.k. oskyldig passage. Detta är något helt annorlunda än att det ändå är signalpolitik i det hela och hotet beror på hotbild. Hot är vidare på ett spektrum då det utöver det själva latenta närvarohotet också finns riskbeteende eller helt enkelt frånvaro av professionalism. Vilket vi sett från Ryssland gång på gång, må vara mest i luften där man inte håller avstånd, gör anflygningar med små marginaler eller på annat vis "uppför sig".

Sluta för fan ljug om vad jag säger. Och kom med källor själv. Peer review och läroböcker om krigspolitik som visar att uppträdande på internationellt vatten eller i ekonomisk zon aldrig kan vara hotfull, aldrig kan ha ett budskap, aldrig kan vara signalpolitik och aldrig är maktprojicering. För det är vad du påstår i andra ord, bara det att du nog är för totalt obildad, obeläst, lågintelligent och obevandrad för att förstå det.

Du har gång på gång på jävla gång korrigerats där du har objektivt fel. Du har nu ett val: sluta ha fel eller förbli idiot. Jag vill inte höra ett ord till där du påstår att jag sagt något annat än vad jag sagt. Ett till idiotsvar från dig och det blir bara anmälan i fortsättningen. Du får en chans till att visa lite hut.
Citera
2025-01-13, 23:10
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Uppdatering till tidigare inlägg
(FB) Rysk ubåt & korvett rör sig i Kattegatt

Det va mig ena fula ryska kräk, AIS till ryska korvetten försvann nyss från Kattegatt, ny AIS visar nu positionen Persiska viken

https://www.vesselfinder.com/?mmsi=400000000

Så vad gör dom i Kattegatt? Inte har dom rent mjöl i påsen iaf.
Boiky passerade Stora Bält 6 januari norrut.
Så oskyldig vad dom!
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in