2025-01-13, 13:31
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Problemet r inte huruvida sna som du ger aktier eller inte. Problemet r att ni enbart vaknar till och r aktiva i trden samtidigt som aktiekursen gr nert. Nr den r ATH sitter ni tysta. Fr mig indikerar detta att ni bara r ute efter att jvlas och hlla salt i sr, inte hlla en rlig diskussion.

Det r ett tecken p ynklighet att bara st fr sina sikter nr man ser indikatorer runt omkring att andra hller med en, vilket r precis s som du resonerar nr du bara anvnder trden och spyr bjrn-galla samtidigt som aktien gr nert.

Frlt jag ska bttra mig och trasha Tesla hrdare nr kursen gr upp enbart p grund av nr en psykofant till CEO pumpar ut lgner och enhrningssagor om ett snart kommande technoparadis som aldrig intrffar, vare sig det gller robotottaxi som skulle kommit fr 5r sen eller 30miljoner bilar per r eller solar roof eller batterifabriker som aldrig levererar eller dominans p energimarknaden eller optimusrobotar eller godtycklig lgn.

Psykofantlgnaren Kekius ljuger dessutom utan att ens skmmas nr han hvdar han r elitspelare trots han inte ens kan basala spelfunktioner. Men r man religis sektledare r guds vgar grumliga ibland:

https://www.pcgamer.com/games/rpg/pa...ame-mechanics/
Senast redigerad av raskens 2025-01-13 kl. 13:34.
Citera
2025-01-13, 16:12
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Frlt jag ska bttra mig och trasha Tesla hrdare nr kursen gr upp enbart p grund av nr en psykofant till CEO pumpar ut lgner och enhrningssagor om ett snart kommande technoparadis som aldrig intrffar, vare sig det gller robotottaxi som skulle kommit fr 5r sen eller 30miljoner bilar per r eller solar roof eller batterifabriker som aldrig levererar eller dominans p energimarknaden eller optimusrobotar eller godtycklig lgn.

Psykofantlgnaren Kekius ljuger dessutom utan att ens skmmas nr han hvdar han r elitspelare trots han inte ens kan basala spelfunktioner. Men r man religis sektledare r guds vgar grumliga ibland:

https://www.pcgamer.com/games/rpg/pa...ame-mechanics/

Tror du p allvar att inte i princip varenda jvel som lser ditt sinnesfrvirrade dravel tycker att det r precis tvrt om, att det du skriver om Elon lter precis som du?

Ja jag har ingen aning om vad som rr sig i huvudet p ett troll. Jag frstr Elon rtt bra, men hans haters ligger s lngt ifrn hur jag fungerar sjlv att jag inte ens kan greppa det.
Citera
2025-01-13, 22:18
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Stngde p 395 i onsdags. Och 394 i fredags.

En vecka kvar till inauguration av Trump. Vad tror ni om aktiens utveckling denna vecka?
Stngde p 403 idag mndag. Index stngde lite minus.
Citera
2025-01-14, 21:04
Medlem
raskenss avatar
Ser ut som en del pensionsfonder brjar dumpa Tesla nu:

https://www.dagensps.se/bors-finans/...-att-utesluta/
Citera
2025-01-14, 21:26
Medlem
Citat:

Trist fr pensionskapitalet.

Marknaden ter de dr 8 SEK-miljarderna i ett glfs. Snitt-volymen fr senaste 65 dagarna ligger p ver 92 miljoner aktier/dag i handeln.
Citera
Igår, 00:16
Medlem
gladihattens avatar
Citat:

Nt sger mig att Elon inte vill ha de dr som investerare nd:

Innehavet r ett av AP7:s strsta och fonden har ocks kritiserat ersttningspaketet till Elon Musk, men ven frskt pverka Tesla nr det gller diskriminering och andra arbetsmiljfrgor.

Elon Musk kan enligt AP7:s hllbarhetschef Johan Florn lastas fr en stor del av Teslas problem.

Den hr typen av DEI-hetsande bolagsmobbare r kanske det vrsta avskummet i finansbranschen, efter blankare med korrupta kompisar i media och mbete. Man hr vissa av dem ppna truten p Teslas aktigarmten dr det ska ltas om att kvotera och idka antirasism p ungefr samma stt som det i Sverige ska ings kollektivavtal. Dylika anti-innovations fundamentalister har inget hos Tesla att gra, inte ens som investerare.
Citera
Igår, 12:48
Medlem
raskenss avatar
Pensionfonder ger 38% av svenska brsen och det r frmodligen liknande siffror i andra lnder. Visst kan man pissa p jmstldiget och annat "woke" eller miljn men pensionsfonder r en betydande maktfaktor.
Senast redigerad av raskens Igår kl. 12:51.
Citera
Igår, 13:26
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Pensionfonder ger 38% av svenska brsen och det r frmodligen liknande siffror i andra lnder. Visst kan man pissa p jmstldiget och annat "woke" eller miljn men pensionsfonder r en betydande maktfaktor.

Det r vl bra att de sljer alla sina aktier i tesla d, s att deras makt begrnsas i framtiden. Go woke, go broke.
Citera
Igår, 14:01
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Det r vl bra att de sljer alla sina aktier i tesla d, s att deras makt begrnsas i framtiden. Go woke, go broke.

Wildernd belyser det s vl:

https://cornucopia.se/2025/01/en-vec...huset-och-usa/
Citera
Igår, 16:52
Medlem
Madagascars avatar

Storbank spr kursfall om 70 procent i Tesla
Av Sebastian Orre, Omni Ekonomi
Publicerad 15 januari, 16:17

Under det kommande ret spr storbanken Wells Fargo ett kurstapp om 70 procent fr elbilstillverkaren Tesla, skriver CNBC. Bankens riktkurs r 125 dollar mot grdagens stngningskurs om 396 dollar.

I sin analys pekar banken p svaga fundamenta fr bolagets affr.

Ett annat orosmoln fr Tesla r den amerikanska politiken. Elbilsstd vntas under den kommande tiden att dras tillbaka, varmed priset fr Teslas elbilar vntas stiga med 12 procent.

Wells Fargo ser ocks en risk fr att marknaden felprisstter Teslas stora satsningar p den sjlvkrande taxin Cybercab och sin mnniskoliknande robot.

Vi tror att riskerna med Cybercab vervger uppsidan, skriver analytikerna som tycker att det varit mycket sthej kring fretaget.

Brsen tar idag ltt p vad WF tycker. $TSLA hittills upp ca 5% idag. Ca 415 nu.
Citera
Igår, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Storbank spr kursfall om 70 procent i Tesla
Av Sebastian Orre, Omni Ekonomi
Publicerad 15 januari, 16:17

Under det kommande ret spr storbanken Wells Fargo ett kurstapp om 70 procent fr elbilstillverkaren Tesla, skriver CNBC. Bankens riktkurs r 125 dollar mot grdagens stngningskurs om 396 dollar.

I sin analys pekar banken p svaga fundamenta fr bolagets affr.

Ett annat orosmoln fr Tesla r den amerikanska politiken. Elbilsstd vntas under den kommande tiden att dras tillbaka, varmed priset fr Teslas elbilar vntas stiga med 12 procent.

Wells Fargo ser ocks en risk fr att marknaden felprisstter Teslas stora satsningar p den sjlvkrande taxin Cybercab och sin mnniskoliknande robot.

Vi tror att riskerna med Cybercab vervger uppsidan, skriver analytikerna som tycker att det varit mycket sthej kring fretaget.

Brsen tar idag ltt p vad WF tycker. $TSLA hittills upp ca 5% idag. Ca 415 nu.

Analys av Colin Langan rankad 9006 av 9284 analytiker p Wall Street
Citera
Igår, 19:01
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Analys av Colin Langan rankad 9006 av 9284 analytiker p Wall Street
Intressant... var ser du ranking av analytiker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in