2025-01-15, 01:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
Lyncha politiker är något som jag tycker förekommer beklagligt sällan.
Så är det nog. Det borde väl hänga fler politiker i lyktstolparna?
Just another ordinary day i en demokrati som i sig grundas på lag och ordning...

Problemet är att detta inte är ett skämt i de kretsar som nazisten representerar.
Citat:
Däremot så vill ju Musk ersätta dessa as med sådana som är lika illa eller värre, som Trump eller Putin.
Att Musk värnar om högerextrema är ett problem, speciellt om han promotar att dessa antidemokratiska avarter ska in på regeringsnivå.
Citera
2025-01-15, 01:26
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så är det nog. Det borde väl hänga fler politiker i lyktstolparna?
Just another ordinary day i en demokrati som i sig grundas på lag och ordning...

Problemet är att detta inte är ett skämt i de kretsar som nazisten representerar.

Att Musk värnar om högerextrema är ett problem, speciellt om han promotar att dessa antidemokratiska avarter ska in på regeringsnivå.

Jag är anarkist, så jag skämtar inte heller. Men jag vill naturligtvis inte att de som lynchas ersätts med någon som är ännu värre.

Alla stater är kriminella organisationer som inte borde finnas. Bort med både staten och kapitalisterna.
Citera
2025-01-15, 01:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag är anarkist, så jag skämtar inte heller. Men jag vill naturligtvis inte att de som lynchas ersätts med någon som är ännu värre.
Jag begrep att du inte skämtade.
Jag var däremot ironisk eftersom allt från anarkism, accelerationism till vit nationalism och bortåt nynazism år stick i stäv med en demokrati.
Citera
2025-01-15, 22:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vad är hans agenda? Mål? Ideologi? Fascist? Är det någon som styr eller backar honom?
Bannons utspel i italiensk media mot Musk inkluderade Thiel, med koppling till Sydafrika:
Han har nu upprepat Thiel ang hans inflytande som sägs ha Trumps öra.

" Bannon also took aim at tech funders Peter Thiel and Marc Andreessen, who are said to have Trump’s ear — and even questioned his pick of Ken Howery to be ambassador to Greenland due to his ties to Thiel.

“I hope our efforts in Greenland are not associated with that,” Bannon said."
https://www.politico.com/news/2025/0...-musk-00197996

En skuggfigur, märkligt låg profil, men hans tentakler ses kring flertal personer, det är inte bara Vance och Musk.

Forbes har rankat kretsen kring Trump och han kommer högt. Inom topp 10.
Trots frånvaro av donationer den här mandatperioden, trots att listan berör politiska nomineringar.
https://www.forbes.com/sites/joewals...-inner-circle/
Citera
2025-01-15, 23:19
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bannons utspel i italiensk media mot Musk inkluderade Thiel, med koppling till Sydafrika:
Han har nu upprepat Thiel ang hans inflytande som sägs ha Trumps öra.

" Bannon also took aim at tech funders Peter Thiel and Marc Andreessen, who are said to have Trump’s ear — and even questioned his pick of Ken Howery to be ambassador to Greenland due to his ties to Thiel.

“I hope our efforts in Greenland are not associated with that,” Bannon said."
https://www.politico.com/news/2025/0...-musk-00197996

En skuggfigur, märkligt låg profil, men hans tentakler ses kring flertal personer, det är inte bara Vance och Musk.

Forbes har rankat kretsen kring Trump och han kommer högt. Inom topp 10.
Trots frånvaro av donationer den här mandatperioden, trots att listan berör politiska nomineringar.
https://www.forbes.com/sites/joewals...-inner-circle/
Trump har väl släppt Bannon!! Och Bannon har väl en egen agenda nu. Bannon ser sig nog som "äkta" Maga. Det är.säkert en del som lyssnar på Bannon, men det rubbar väl inte Musk eller Trump!?
Citera
2025-01-16, 00:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Trump har väl släppt Bannon!! Och Bannon har väl en egen agenda nu. Bannon ser sig nog som "äkta" Maga. Det är.säkert en del som lyssnar på Bannon, men det rubbar väl inte Musk eller Trump!?
Att Bannon skulle vara ute helt i periferin betvivlar jag, han sågs som talare på stora event som AmFest.
Jag tror däremot inte Bannon har en chans mot Musks inflytande via pengar.

Ang Musk beror det väl på hur affärsuppgörelsen ser ut, jag menar krav för donationerna?
Att Musk skulle ha delat ut dessa gigantiska summor utan motkrav finns inte en chans och med tanke på hur han ordagrant flyttat in på Mar-a-lago och poppar upp överallt så är väl frågan om det stoppar med det nya nöjet DOGE.

Kontakterna (Musk-Trump) startade redan i mars 2024 sägs det.
Musk satsade på fel häst (DeSantis) men sen knöts kontakter med Trump som var i behov av pengar:
"I mars träffade Trump, som försökte iscensätta sin egen comeback, Musk privat för att be om hans ekonomiska stöd. Som svar sa Musk att hans checkhäfte var stängt.
Han ändrade sig och spenderade över 277 miljoner dollar för att stödja Trump och GOP. Musk kampanjade till och med för Trump i Pennsylvania, den största swingstaten."
https://www.businessinsider.com/what...rump-doge-4-12

Jag undrar dock ett steg till och bakom fasaderna. För jag tycker namnet Thiel, som själv inte är i strålkastarna, dyker upp här och där.

Thiel presenterade sin adept Vance för Trump 2021 på Mar-a-lago och donerade stora summor ang hans senatorkampanj.
Vance blev starstrucked redan 2011 då Thiel höll föreläsning på Yale.

Sacks är vän med Musk, Thiel och Vance, donerade stora summor till Vance 2022/23.
Musk om Vance: "Ett utmärkt val".

I juli blir Vance vald till VP.

Sacks blev väl Vita husets tsar för AI och kryptovaluta?

Vance är i sin tur nära vän och kursare på Yale med Ramaswamy.

Bannon signalerar om trion i Paypalmaffian (Musk, Thiel, Sacks) och nu senast om nån koppling till ambassadören på Grönland, oklart vad han menar.

Jim O'Neill är utsedd till bitr sekreterare för HHS.
Han har varit med tidigare men är fd CEO för Thiels stiftelse såvitt jag förstått.
Michael Kratsios är utsedd att leda Vita husets OSTP (Science and Technology Policy).
Han är fd stabschef till Thiel.

Hur deras nuvarande relationer är med Thiel vet jag dock inte. Om det inte är Thiel så är det iaf mycket riskkapitalister och high Tech.

Vance gnällde tidigare på Trump, Sacks likaså ang 6 januari. Musk var som sagt DeSantis och
Thiel donerade inte 2024, men ändå är det mycket kopplingar kors och tvärs.

Plötsligt sållar sig Zuckerberg till Musk, Bezos är med i lämmeltåget till Mar-a-lago och det doneras till installationen.
Prislappen är väl 1 miljon dollar.

"Musk, världens rikaste person och en topprådgivare till Trump; Amazons Bezos; och Mark Zuckerberg från Meta kommer att placeras framträdande tillsammans nära medlemmar av Trumps kabinett"
https://www.theguardian.com/us-news/...p-inauguration

Det är high Tech överallt.
Senast redigerad av develi 2025-01-16 kl. 00:44.
Citera
2025-01-16, 01:23
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:

Alla stater är kriminella organisationer som inte borde finnas. Bort med både staten och kapitalisterna.

Då har du ju gott om alternativ att bosätta dig. Somalia, Haiti, för att nämna några exempel.
Citera
2025-01-20, 12:16
Medlem
Madagascars avatar
China’s Vice President Han Zheng met with Elon Musk in Washington D.C. on Sunday, according to Chinese state media reports, in a meeting that will likely add to speculation that the billionaire may serve as a potential bridge between the incoming Trump administration and senior Chinese leaders.

According to the state-run Xinhua News Agency, Han met with Musk and “welcomed” U.S. firms, including Tesla, to “seize opportunities and share the fruits of China's development.”

In the conversation, the Chinese leader also called on U.S. companies to “make new and greater contributions to closer economic and trade ties between China and the United States.”

Although the billionaire has not commented on the meeting yet, the report said he told Han that Tesla was prepared to “deepen investment in and cooperation with China,” and also play a positive role in “promoting U.S.-China economic and trade interactions

https://www.forbes.com/sites/siladit...-inauguration/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in