2025-01-16, 16:40
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag tror att vänstern och högern försöker påtala varandras hyckleri för att slippa se sitt eget.
Som jag ser det borde båda sopa framför egen dörr och sluta att hyckla.

Är inte ett spår religiös men visst bjuder bibeln på visdom.
"Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga? Hur kan du säga till din broder: Broder, låt mig ta bort flisan ur ditt öga, när du inte ser bjälken i ditt eget öga? Du hycklare, ta först bort bjälken ur ditt eget öga! Då kommer du att se så klart att du kan ta bort flisan ur din broders öga."

Eller varför inte:
"Bjälken i vårt eget öga gör vår blick oklar och vår syn svag, bjälken skymmer ljuset och får oss att utan självinsikt famla i blindo."
Jag menar nog att det går bättre att applicera på dig. Nu känner jag förstås till både bibeln och citatet, så det är inget nytt.

Problemet blir då om du hela tiden undviker att diskutera själva sakfrågan. För egentligen handlar det om man har rätt att tvinga på andra det de inte vill ha, som det här eller en målning av en kvinna som särar benen och visar fittan som i Göteborg.

Så om du menar att man inte har rätt att tvinga på Rinkebyborna ett sådant här monument. Vilket jag anser att man inte bör. Då bör man inte heller att försöka tvinga på andra människor vissa åsikter om HBQT, som jag nog menar att man gör. Vi kan ta att en dragqueen som kallar sig skamlös vinhora, läser sagor för barn. Eller att svenskar som inte gillar bögar blir kallade homofober, men samtidigt vågar man inte göra det mot andra grupper, som definitivt hatar dem. Man gör skillnad på folk. Så under det här finns en djupare fråga som man kanske borde diskutera. Har man rätt att tvinga på människor ideologiska åsikter och ska inte alla bedömas likadant, om man anser att man står upp för allas rättigheter?

Vad anser du i frågan?
Citera
2025-01-16, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
Skönt att du till slut erkänner att du helt saknar belägg. Det här hade börjat bli rätt tröttsamt. Nu får vi hoppas att Stockholm ordentligt utreder hur ett HBTQIA-moment lämpligast utformas och placeras så att man kan göra som Göteborg och till slut får ett monument på plats.

Det är inte jag som behöver belägg, då jag är på sidan av nytänkarna.

Du behöver belägg, då du är på sidan av häxjägarna.

Förhoppningsvis väljer de en explicit sexuell akt med två män, gärna penetration inkluderad.
Citera
2025-01-16, 17:30
Medlem
buzzkillers avatar
Mer av detta för att belysa vänsterns kognitiva dissonans!!!! Sätt press på dem för i helvete, låt dem bekänna färg.
Citera
2025-01-16, 17:39
Medlem
RonnyKålmans avatar
Vad är ni sura över?

Hela svenska samhället är bögöversvämmat. Kolla bara på svensk polis och militär och deras medverkan i fikusparaderna.
Att muslimer lyckats hålla sig konservativa och stt svenskar istället låtit sig bli rövknullade kan knappast skyllas på någon annan än er själva.

Ta lärdom istället för att hata på muslimer. Gå tillbaka till kristna värderingar och kärnfamiljen så fixar det sig ska ni se.
Citera
2025-01-16, 17:49
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag menar nog att det går bättre att applicera på dig. Nu känner jag förstås till både bibeln och citatet, så det är inget nytt.

Problemet blir då om du hela tiden undviker att diskutera själva sakfrågan. För egentligen handlar det om man har rätt att tvinga på andra det de inte vill ha, som det här eller en målning av en kvinna som särar benen och visar fittan som i Göteborg.

Så om du menar att man inte har rätt att tvinga på Rinkebyborna ett sådant här monument. Vilket jag anser att man inte bör. Då bör man inte heller att försöka tvinga på andra människor vissa åsikter om HBQT, som jag nog menar att man gör. Vi kan ta att en dragqueen som kallar sig skamlös vinhora, läser sagor för barn. Eller att svenskar som inte gillar bögar blir kallade homofober, men samtidigt vågar man inte göra det mot andra grupper, som definitivt hatar dem. Man gör skillnad på folk. Så under det här finns en djupare fråga som man kanske borde diskutera. Har man rätt att tvinga på människor ideologiska åsikter och ska inte alla bedömas likadant, om man anser att man står upp för allas rättigheter?

Vad anser du i frågan?
Så du inbillar dig att styrd konst, ā la förbud mot "entartete Kunst" medan behaglig konst är halal, inte vore att pracka på folk något?

Jag menar till skillnad från dig att konsten är ett bra redskap för att hjälpa människor med irrationellt hat och rädsla mot andra människor och företeelser, oavsett mot vem dessa fördomar riktas - blattar, bögar, WT, män, kvinnor, överklass-underklass. Vi behöver lära oss att samexistera med varandra.

Jag vet till exempel att många provoceras av att våra städer är fyllda av gamla svenska diktatorer på bronshästar. Utmärkt, det blir en fin lektion i att samhällen förändras och även om dessa diktatorer vore omöjliga idag, är det en del av vårt kulturarv.

Jag ser det för övrigt inte det som ett problem att ställa ut provocerande konst i Rinkeby.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-01-16 kl. 17:56.
Citera
2025-01-16, 17:53
Avstängd
Pitschkas avatar
Nu är ju muslimer inofficiellt de största bogarna (pga skralt med knull innan giftermålet) samt de officiellt största heterosarna.

Det är bland annat därför de är så skeva med allt det sexuella.

Men de vet att vi vet.
Senast redigerad av Pitschka 2025-01-16 kl. 17:56.
Citera
2025-01-16, 18:24
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Så du inbillar dig att styrd konst, ā la förbud mot "entartete Kunst" medan behaglig konst är halal, inte vore att pracka på folk något?

Jag menar till skillnad från dig att konsten är ett bra redskap för att hjälpa människor med irrationellt hat och rädsla mot andra människor och företeelser, oavsett mot vem dessa fördomar riktas - blattar, bögar, WT, män, kvinnor, överklass-underklass. Vi behöver lära oss att samexistera med varandra.

Jag vet till exempel att många provoceras av att våra städer är fyllda av gamla svenska diktatorer på bronshästar. Utmärkt, det blir en fin lektion i att samhällen förändras och även om dessa diktatorer vore omöjliga idag, är det en del av vårt kulturarv.

Jag ser det för övrigt inte det som ett problem att ställa ut provocerande konst i Rinkeby.
Du har missat allt jag sagt och inte förstått något och pratar om annat.
Citera
2025-01-16, 18:26
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnflygandeKo
Hahhahahaha när man blir så jävla vänster vriden att man börjar stödja homofobi fan det roligaste jag läst på länge .

Japp! Full circle leftsim😂
Citera
2025-01-16, 18:57
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Eller om man tänker logiskt inser man att det i vanlig ordning bara är en provokation från SD då SD tror att monumentet skulle vålla ilska i Rinkeby.

Varför vill inte SD uppföra dessa monument i alla Stockholms parker om dom nu är så positiva till HBTQ?

Detta är en vanlig provokation precis i samma stil som SDs stöd till Paludans koranbränningar.

Att orten är extremt intolerant mot västliga och demokratiska intryck vet vi redan. Det intressanta är att kvinnan uttalar att monumentet är ett sätt att förtrycka minoriteter. Det är det enda som är intressant här.
Citera
2025-01-16, 19:02
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Att orten är extremt intolerant mot västliga och demokratiska intryck vet vi redan. Det intressanta är att kvinnan uttalar att monumentet är ett sätt att förtrycka minoriteter. Det är det enda som är intressant här.
Nej det säger hon inte alls, läs artikeln istället för den felaktiga trådstarten.

Hon säger att SDs syfte med att föreslå byggandet av det är att provocera.
RFSL säger rakt ut dom inte har något emot att det byggs liknande monument i varje torg i Stockholm.
Är det verkligen så jobbigt för dig att läsa artikeln som länkas så att du hellre går efter den lättlästa felaktiga trådstarten?
Citera
2025-01-16, 19:07
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Nej det säger hon inte alls, läs artikeln istället för den felaktiga trådstarten.

Hon säger att SDs syfte med att föreslå byggandet av det är att provocera.
RFSL säger rakt ut dom inte har något emot att det byggs liknande monument i varje torg i Stockholm.
Är det verkligen så jobbigt för dig att läsa artikeln som länkas så att du hellre går efter den lättlästa felaktiga trådstarten?

Jag har läst artikeln och jag citerade direkt från den, vilket du hade vetat om du hade läst OCH förstått vad som står i artikeln.

Jag citerar igen:
"– Det är tydligt att SD bara verkar bry sig om hbtqi-personer när vi kan användas för att rättfärdiga förtryck av andra minoriteter, säger hon."

SDs intention är helt ointressant. Det är ALLTID människor som låter sig provoceras som är problemet, än mer när de utagerar på provokation - vilket är den kända situationen i orten.
Citera
2025-01-16, 19:43
Medlem
Varför föreslår inte SD en staty där Paludan bränner koranen? Det hade väl gett ännu mer effekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in