• 1
  • 2
Igår, 17:18
Medlem
Jag har fått en produkt från Kina, som ja skulle göra reklam för. Som tack så skulle ja få behålla produkten. (Värde ca 24000kr) Skrev under ett kontrakt. Där bara mitt namn står. Jag har gjorde de kraven de hade på mig. 2 youtubeklipp minst 4 min långa. De va en enkel match. Nä men se på tusan. Nu vill de ha betalt för hela produkten -30% rabatt. Helt utan anledning. De va inte överenskommelsen. Kan jag som fått produkten skita i att betala? Inte lönt att jiddra om va de skrev för krav osv. De har bara mitt namn o adress. Inget personnr eller telefonnr. Vad händer om ja inte betalar? De är från ett känt o stort företag. Låt säga att ja får en faktura. Men skiter i att betala den o blockar deras mail. Vad kan hända då. Har skrivit till "Lawline" men de har inte svarat.
Citera
Igår, 17:20
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Du har ett kontrakt?
Citera
Igår, 17:26
Medlem
Diamondgrits avatar
Skit i att betala. Det kommer att komma brev från inkasso eller eventuellt kronofogden om du faktiskt behöver betala. Och till och med då kan du ju bestrida det hela. Om det istället kommer brev från advokater osv. så har du ju alltid gratis toalettpapper där. Troligtvis händer inte ens det sistnämnda.
Res inte till Kina på ett tag
Citera
Igår, 18:11
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allanballan69
Jag har fått en produkt från Kina, som ja skulle göra reklam för. Som tack så skulle ja få behålla produkten. (Värde ca 24000kr) Skrev under ett kontrakt. Där bara mitt namn står. Jag har gjorde de kraven de hade på mig. 2 youtubeklipp minst 4 min långa. De va en enkel match. Nä men se på tusan. Nu vill de ha betalt för hela produkten -30% rabatt. Helt utan anledning. De va inte överenskommelsen. Kan jag som fått produkten skita i att betala? Inte lönt att jiddra om va de skrev för krav osv. De har bara mitt namn o adress. Inget personnr eller telefonnr. Vad händer om ja inte betalar? De är från ett känt o stort företag. Låt säga att ja får en faktura. Men skiter i att betala den o blockar deras mail. Vad kan hända då. Har skrivit till "Lawline" men de har inte svarat.

Vad står det i kontraktet? Vad har du gått med på avseende produkten/r?
Citera
Igår, 18:20
Medlem
Citat:
Ringde inte en varningsklocka när du gjorde denna affär med Kina?
Skulle skitit i och betala, och ta kontakt med de.
Citera
Igår, 18:34
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Bestrida

Du skall bestrida fakturan och alla fortsatta betalningskrav i detta ärende.
Hur du gör detta kan du läsa dig till på internet.
Citera
Igår, 20:00
Medlem
El0ls avatar
Står det nått i kontraktet?
Har du läst det?
Citera
Igår, 21:00
Medlem
Fick du inget svar i tråden om Microsoft Flight Simulator 2024
Citera
Igår, 21:03
Medlem
Eftersom kontrakt finns är det bara att bestrida eventuell faktura som inkommer.
Citera
Igår, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intercler
Fick du inget svar i tråden om Microsoft Flight Simulator 2024
Nä exakt, blev lite fel där. Den bör vara borttagen. Vad är din poäng?
Citera
Igår, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Du har ett kontrakt?
Ja exakt. Tanken är ju givetvis att sno prylen utan att betala. De har ju bara namn o adress, inget annat. De bör väl ändå inte kunna sätta mig i skiten.
Citera
Igår, 22:36
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ja exakt. Tanken är ju givetvis att sno prylen utan att betala. De har ju bara namn o adress, inget annat. De bör väl ändå inte kunna sätta mig i skiten.

Du har brutit mot kontraktet och begår ett brott. Sedan är det kanske sannolikt att de inte orkar polisanmäla eller dra igång en civilrättslig process mot dig, men de har all rätt att göra det.

Namn och adress är fullt tillräckligt. Det är bara att stämma av personnummer mot folkbokföringen. Det är en offentlig uppgift.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in