Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Kommer inte den efterblivna vänstern klara av ett samhälle där individerna och företagen själva sätter standarden för sina egna åsikter och värden eller vadå?
Fast det är inte så företagen fungerar. I USA så fungerar det mer så att företagen vill förslava folket. Risken finns nu att Trump kommer underlätta för företagen så att klyftorna ökar. Det kommer skapa protester hos en stor vänstergrupp.
Sen har vi den där snöglingevänstern. De tycker att åsikter, hållningssätt som inte passar med deras världsbild är hatiska, hotfulla, toxiska och allt hur de definierar det.
Sen har vi den högutbildade vänstern. De som hänger på "institutioner" av alla möjliga olika slag. De som menar att allt som är republikanskt är en motståndare mot rättvisa, välstånd, jämlikhet, antirasism etc. De kommer att stödja alla protestgrupper.
Sen har vi den aktivt sekulära vänstern. De som (enligt mig) är den vettiga vänstern. De kommer se det kristna republikanska som ett hot mot frihet och utveckling. De skräms av att USA backar i utveckling snarare.
Sen har vi alla obildade amerikaner som inte definierar sig som vänster för de har inte vett att begripa vad som är vänster, höger eller något. De som i videos på Youtube ofta inte kan namnge ett land på U. Som tror att Frankrike är en stad i landet Paris. Som inte kan namnet på sin president osv. Den gruppen är däremot väldigt enkel och effektiv för de andra vänstergrupperna att snabbt mobilisera i allt från demonstrationer/protester till rena upplopp.
Så det är bara att invänta några händelser. Någon polis som skjuter ihjäl någon neger eller något annat sprängstoff. Så kommer det att vara igång och då är risken att vänstergrupperna samtidigt laddar på med hat mot Trump och Republikanerna, företagare som är rika som troll etc. Samtidigt så kanske några latinos har dött vid gränsen till Mexico pga något som Trump anses vara skyldig till.
I Kalifornien så pyr det (bokstavligen), sommarhettan kommer ge folk överslag, Trump gör något galet, negern blir skjuten av en vit polis som hyllar trump på sin Facebook sen är det igång. Trump tar i med hårdhandskarna som han lovat och sätter in militären. Då har du krig kan jag lova.
Jag kommer i alla fall att ha mina popcorn redo. Du gör som du vill.