Citat:
Ursprungligen postat av
Snilleblitz
Spelet r vldigt dligt p att frklara mnga grundlggande funktioner.
Om du kollar p din EFB (iPad som finns i cockpit) s finns information om banans hjd dr. G in p din rutt, kolla info om din destination och dr kan du se hjden.
Atmosfrtrycket r svrare att hitta. Jag har inte hittat ngot skert stlle fr det, men kr du p live-vder s kan du googla p frkortningen p flygplatsen och vder (tex ESAS weather) s kan du nog hitta trycket. Sen finns det en liten ratt ngonstans som heter typ barometiskt tryck. Tyvrr r det olika enheter i Europa och Amerika, s man kan behva en omvandlare fr att veta vad man ska stlla in den p.
Kr du karrir s var beredd p att det r ganska buggigt. Ett tips r att kolla upp sim rate. Man kan snabba upp tiden med det. Ett mste fr lngre flygningar om du vill ha max betalt
Tack fr info.
Jag kr karrir och en s lnge ntt lvl 7. Gjorde precis en A-flygning s den r man njd med. EFB:n har jag hittat men inte riktigt luslst all information i den infr varje flygning som man kanske br gra.
Har hittat ngra buggar, ett flygplan som jag skulle kra till startbanan men planet stod fr nra en hangar s gick inte att komma ivg utan att krocka.
Ett annat plan skulle parkeras mellan tre trd, fanns inte en chans i helvete att komma in utan att krocka med trd.
Frdplanerna stmmer inte, den sger stig till en hjd men de bla rutorna kan vara bde uppt och nert frn den hjden. Har stllt in amerikanska systemet med fot men nd skrivs hjden i meter d jag har svenskt sprk.
Det vrsta n s lnge r nog de hopplsa joystickinstllningarna, (mnga som klagat p detta) ett helvete och binda knappar till rtt sak och rtt vad det r s ndras det igen, ibland knns det som att den kan ndra mitt under en flygning s kontroller som funkade vid start r ngot annat vid landning.
Dessutom nr man anvnder svenska i menyerna s tycks alla funktioner finnas bde p engelska och svenska. Vljer man d fel s kommer inget hnda.
n s lnge har jag bara flugit cessna hawk 147 eller vad det heter. Ltt flyget nr man nu vet lite hur man ska gra.
Trimningen s planet hller sig p jmn hjd har jag inte riktigt ftt till men fr vl g den kursen ett par gnger till s man fr koll. Knns smidigt om man ska flyga lnga strckor.
Spelet r absolut spelbart men krver en hel del fix och puts innan allt ska funka. Hur man i detta lge lgger ner jobb p att f igng shoppen knns jvligt felprioriterad men pengar mste vl skert in.