Citat:
Ursprungligen postat av
MrochMr
Mngden nya eller hur betungande sanktioner frn USA p Ryssland skulle bli, r inte det avgrande.
Trump testar i vanlig ordning allt och alla.
Om Putin fortstter som det verkar just nu, d v s negligerar Trump, s r det inte sanktioner mot Ryssland som r nsta steg.
En sur Trump kan bestmma sig fr att ge Putin en rejl nsbrnna.
Det kommer fregs av ett ultimatum.
"USA r p vg att gr fljande, tillsammans med vriga Nato/vst.
Ukraina kommer f mycket stora paket och std inom kort. Det strsta och vackraste paketen som ngon ngonsin sett!
Dessa vapen, vackra och effektiva amerikanska vapen, som slr ut allting, kommer man f anvnda utan begrnsningar.
Ryssland kommer att f uppleva en en storm, som "the rocketman" hade varit avundsjuk p att f ver sig."
Baksidan av myntet, r det som Trump kommer att visa upp. Fullt std till Ukraina.
Haha, precis s dr lter ju Trumpelton faktiskt.
Jag kan inte lta bli att smfnissa t karlns ndlsa svador av skryt och frhvelse, som ter sig som ren underhllning ur min synvinkel.
Undrar om han rent av r medveten om hur han lter och spelar p det?
Hur som helst tror jag inte alls det r omjligt att det blir ngot liknande vad du beskriver. Med den grandiosa sjlvbild han ger uttryck fr, och de ambitioner om ett eftermle som fredsskapare han verkar ha, s vore det mrkligt om inte prio ett fr honom i dagens lge r att f slut p kriget.
Dessutom verkar han med stigande lder dessutom ha blivit mer och mer av en grinig gammal gubbe som brjar tappa tlamodet. Han ger intrycket av att inte ha tid med en massa krumbuktande frn ena eller andra hllet. Om det nu beror p att han vet om att han snart dr, eller om det r fr att de sista fyra ren av den position han nyo sitter p har brjat ticka gr det samma.
Han vill se resultat, och det r fort! Drfr kommer han att sl in p den vg han tror r kortast till var han vill hamna.
Om det innebr ultimatum under hot om att leverera "de strsta och vackraste paket ngon ngonsin sett!" t Zelensky, s r det vad vi kommer f se.
Det hr skall onekligen bli spnnande att flja...