Citat:
Ursprungligen postat av
Damen101
Min utbildare i industriteknik har varit svetsare i Dubai vilket låter riktigt intressant och kanske vill utbilda mig till svetsare.
Vilka förväntningar kan man ha om man vill bli svetsare. Vad har ni för tips och kan själva berätta om yrket?
Hälsningar!
Du kommer ha goda chanser till jobb om du blir en duktig svetsare snabbt i skolan. Sen behöver du jobba och lära dig lösa problem som uppstår ute på en verkstad och bli duktig på att undvika eventuella problem som kan uppstå, du behöver också vara nyfiken och påhittig och våga testa nya sätt att svetsa på beroende på vad du kommer jobba med.
Att lära sig bli en duktig svetsare kommer kräva att du övar mycket, samt att du tycker att det är kul.
Mina tips är att du lär dig svetsa med båda händerna och lär dig svetsa ståendes, du kommer behöva lära dig att bli stabil i din balans utan att ha armbågar i bordet, lås benen och ett knä erc mot en vägg eller stolpe eller vad som helst och använd överkroppen och armarna som en maskin, alla kan lära sig svetsa sittandes men sen när det är dags att stå på ett ben lite halvt upp och ner med en hand så blir det svårare.
Ju fler metoder du lär dig med alla dess tips och trix desto mer attraktiv blir du och det tar tid. Nöta nöta nöta.