Citat:
Ursprungligen postat av
Kalk-Allan
Jag börjar få känsla av att Rydström är överskattad? Ungefär så att vem som helst med de resurser han har skulle ha tagit SM guld? Vad tänker du?
Det är knappast någon som överskattat hans insatser i Europa. Där har väl kritiken varit ganska tydlig vad gäller hans bristande personliga erfarenhet av spel utomlands och hans möjligen naiva (eller överdrivet envisa) inställning att MFF ska spela
sitt spel i Europa.
I Allsvenskan har det gått bra. Men jag tycker att det har haft ett pris - speldominansen som man eftersträvat och i viss grad också uppnått innebär att man inte utvecklar försvarsspelet, för det behöver man inte. Det får vi betala för nu.
Jag hade velat ha en defensiv tränar knuten till laget. Vi har några mycket bra backar, men jag tycker att det helt saknas defensiv struktur (vad fan nu det egentligen betyder...).
Förhoppningsvis har Rydström lärt sig något av årets debacle och anammar en lite mer cynisk hållning nästa europarunda.
De grejer han gör bra - utveckling av yngre spelare och vissa delar av spelet - där tycker jag inte att han är överskattad, även om jag personligen hade velat se lite större variation i hur MFF anfaller.