2025-01-25, 12:26
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men om det inte freligger avsikt s r det inte folkmord. Vad du tycker r irrelevant. Det mste freligga en avsikt.
terigen - ja? Ingen har sagt ngot annat😂

Citat:
Vad du tycker r irrelevant.
Tack, ntligen. Vidare nu, Don Quixote! Det finns nnu mnga kvarnar bortom horisonten, go get 'em!
Citera
2025-01-25, 12:28
Medlem
Erik sts avatar
Ca. 65 000 "ddsoffer" p en befolkning av ca 2 miljoner r inget folkmord och d vet vi inte ens hur mnga som r Hamasterrorister eller anhngare.

r man under myndighetslder r man oskyldig i alla lgen enlig mig (trots propaganda , religisa doktriner eller pverkan av frldrar hemifrn).
Hur mnga palestinier har dtt som r under myndighetslder?
Den siffran skulle nog decimera siffran "oskyldiga civila" rejlt . De flesta vuxna sympatiserar med Hamas s de r inte oskyldiga tror jag.

1 935 000 dda och 65 000 verlevande. Det r folkmord!
Senast redigerad av Erik st 2025-01-25 kl. 12:45.
Citera
2025-01-25, 12:32
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Har du ens lst texten du kritiserar?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Folkmord

Urskta, jag trodde du lste posten du citerade men nu fattar jag att du ocks r efterbliven.

Texten du citerar r editerad av en islamist eller antisemit, originaltexten inkluderade att det mste frligga avsikt. Vilket str i FNs och ICJs definition. Ls mitt inlgg igen tills du frstr fr jag r sker p att du gr det om du frsker igen.

Om du fattar att det mste freligga avsikt s r det uppenbart att det inte gr att applicera p Israel. Om du inte fattar det r du efterbliven p riktigt.
Senast redigerad av Melange5738 2025-01-25 kl. 12:35.
Citera
2025-01-25, 12:34
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Urskta, jag trodde du lste posten du citerade men nu fattar jag att du ocks r efterbliven.

Texten du citerar r editerad av en islamist eller antisemit, originaltexten inkluderade att det mste frligga avsikt. Vilket str i FNs och ICJs definition. Ls mitt inlgg igen tills du frstr fr jag r sker p att du gr det om du frsker igen.
Jag har ju fetmarkerat den delen dr det tydligt framgr att det mste freligga en avsikt.
Citera
2025-01-25, 12:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag har ju fetmarkerat den delen dr det tydligt framgr att det mste freligga en avsikt.

S vad r det du kftar om? Att Israel har folkmordsavsikt nr de ddat frre n 0,1 palestinier per bomb och befolkningen kat hela kriget? Var ser du avsikten?
Citera
2025-01-25, 12:41
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
S vad r det du kftar om? Att Israel har folkmordsavsikt nr de ddat frre n 0,1 palestinier per bomb och befolkningen kat hela kriget? Var ser du avsikten?
Det du kritiserade var att kravet p avsikt inte skulle framg i artikeln Mia-Rovy lnkade.

Citat:
Men du fattar inte att vem som helst kan ha ndrat artikeln s att det inte framstr att avsikten mste vara med fr att det ska rknas?

Citat:
Jag gjorde det. Men du missar att den internationella definitionen enligt FN och ICJ r:

Notera fetstilta. Frstr du att du lst en text editerad av en islamist alt. antisemit?

Din kritik av artikeln var felaktig, och det var det jag kommenterade. Huruvida Israel har avsikt eller ej har jag inte kommenterat alls.
Citera
2025-01-25, 12:44
Medlem
Det finns bara en omstndighet som kan f folk att tro att israeliska judar, planetens smartaste folk, som sjlva genomlidit Frintelsen, medvetet skulle beg folkmord och det r JUDEHAT. Dessa personer tror att judar r onda djvlar som trstar efter blod.
Senast redigerad av Petronius 2025-01-25 kl. 12:50.
Citera
2025-01-25, 12:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det du kritiserade var att kravet p avsikt inte skulle framg i artikeln Mia-Rovy lnkade.

in kritik av artikeln var felaktig, och det var det jag kommenterade. Huruvida Israel har avsikt eller ej har jag inte kommenterat alls.

Texten r formulerad p ett stt som gr att man kan tolka det som att avsikten inte r relevant om personer ddats eller inte ftt mat i den omfattning som du anser att man ska ha. Hur nu det kan vara sant nr man sett bilder p michelinkvinnorna i flyktinglgren. Death by Hummus.
Citera
2025-01-25, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Har jag rtt eller fel? Alla invndningar mste baseras p logik och fakta.

Logik och fakta r hasbaritens vrsta fiende. Alla argument fr att Israels handlingar "r bara sjlvfrsvar och enda demokratin osv ad in de-bum-holum" kan appliceras p det Nazitysklands handlingar och d faller hasbaritens fakta och logik platt.

Ja, det r ett folkmord och nej svar med personphopp och hasbara talking-points rknas inte motargument, men det har aldrig hindrat hasbariten, ty hen gr igng p snt fr hen har inget annat.
Citera
2025-01-25, 12:47
Medlem
Citat:
Vilket nd r ovanligt mycket fr Israel, frra kriget i Gaza var det frre n 0,1 dda palestinier per bomb. D skrek de inte om folkmord men nd att det var "oproportionellt" eftersom Hamas inte lyckades dda tillrckligt mnga.

Allt handlar om att personer som vill dda judar r missnjda med att palestinierna inte lyckas dda tillrckligt mnga judar. Om de brydde sig om palestinierna skulle de frskt f dem att ge upp.

Det r s engelsmnnen borde ha tnkt nr nazisterna bombade London, bara ge upp.
Citera
2025-01-25, 12:48
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Texten r formulerad p ett stt som gr att man kan tolka det som att avsikten inte r relevant om personer ddats eller inte ftt mat i den omfattning som du anser att man ska ha. Hur nu det kan vara sant nr man sett bilder p michelinkvinnorna i flyktinglgren. Death by Hummus.
S kan man tolka texten om man tolkar den som fan lser bibeln. Men nu greppar du verkligen efter halmstrn.
Citera
2025-01-25, 12:48
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antialtist
Det r s engelsmnnen borde ha tnkt nr nazisterna bombade London, bara ge upp.

Vad menar du? Var det britterna som startade kriget enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in