2025-01-25, 23:12
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jag kan på intet sätt säga emot dig, men i detta fall blev det absurt på en nivå där jag kände mig tvungen att påpeka det löjliga med påståendet.
Trumps stabschef vill inte att Musk ska ha ett kontor i Vita huset, och då är det vänsterns fel!

Ja, men sådant ser man hela tiden. Jag ser det var dag. Moderat X gör si. Någon svarar "stoppa sosseriet". 🤣

Jag tänker att det är en medveten taktik.
Citera
2025-01-25, 23:13
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Ja, men sådant ser man hela tiden. Jag ser det var dag. Moderat X gör si. Någon svarar "stoppa sosseriet". 🤣

Vad tycker du om Trump och Musk?
Citera
2025-01-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vad tycker du om Trump och Musk?

Trump är svår.
Saker jag gillar med honom = Han är hard on crime. Han är emot de absurda delarna av woke och feminazism och annan rasistisksexistisk identitetspolitik. Där har han helt rätt. Att påpeka folks skillnader skapar bara mer osämja.

Det jag inte gillar med honom = Delar inte hans syn på ekonomi. Tror inte alls att lägsta klasserna kommer tjäna på honom. Han är i grunden en frimarknadskapitalist och han och hans polare hade sannolikt velat slippa ha några rättigheter alls för arbetstagare.
Sedan känns han fake med allt det konservativa. Han är inte särskilt andlig t.ex. Plus att han är fånig, även om han skärpt till sig en del.
Jag tror att han kanske är ett nödvändigt ont ett tag för att deras vänster spårat ut.
Som vänsterkonservativ kan jag hålla med om vissa saker, och inte om andra.
Allra bäst hade varit med en ledare som är lite mer för klasskamp utan att köpa identitetspolitiken.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-01-25 kl. 23:23.
Citera
2025-01-25, 23:24
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Trump är svår.
Saker jag gillar med honom = Han är hard on crime. Han är emot de absurda delarna av woke och feminazism och annan rasistisksexistisk identitetspolitik. Där har han helt rätt. Att påpeka folks skillnader skapar bara mer osämja.

Det jag inte gillar med honom = Delar inte hans syn på ekonomi. Tror inte alls att lägsta klasserna kommer tjäna på honom. Han är i grunden en frimarknadskapitalist och han och hans polare hade sannolikt velat slippa ha några rättigheter alls för arbetstagare.
Sedan känns han fake med allt det konservativa. Han är inte särskilt andlig t.ex. Plus att han är fånig, även om han skärpt till sig en del.

Jag tror att han kanske är ett nödvändigt ont ett tag för att deras vänster spårat ut.

Som vänsterkonservativ kan jag hålla med om vissa saker, och inte om andra. Varken han eller jag är ju inte superlätta att sätta fingret på.

Allra bäst hade varit med en ledare som är lite mer för klasskamp utan att köpa identitetspolitiken.

Trump tillhör den goda sidan, han är den första amerikanska president jag känner gemenskap med. Alla Sverigedemokrater som förr brukade vara neutrala i amerikanska presidentval har äntligen hittat någon de känner igen sig i - dvs Trump.
Citera
2025-01-25, 23:25
Medlem
Citat:
Trump tillhör den goda sidan, han är den första amerikanska president jag känner gemenskap med. Alla Sverigedemokrater som förr brukade vara neutrala i amerikanska presidentval har äntligen hittat någon de känner igen sig i - dvs Trump.

Ja, för SD är ett borgerligt parti. Tyvärr.
Citera
2025-01-25, 23:27
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ja, för SD är ett borgerligt parti. Tyvärr.

SD och Trump delar synen på allt UTOM sjukförsäkring.
Citera
2025-01-25, 23:37
Medlem
Citat:
SD och Trump delar synen på allt UTOM sjukförsäkring.

Det tvivlar jag på, men om det är sant, ja då är SD extremt borgerligt.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-01-25 kl. 23:40.
Citera
2025-01-25, 23:41
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Diplomatiskt svarat

Men det stämmer ju. Amerikaner jag pratat med i både USA och Sverige avundas vår fria/billiga sjukvård.

Jag vet inte hur Trump står där, men jag kan inte tänka mig att något av de stora partierna i USA vill ha fri sjukvård.

Så Trump har bra saker utom det där med sjukvården. Medan Demonråttorna (Demokraterna) bara har dålig saker.
Citera
2025-01-25, 23:45
Medlem
Citat:
Men det stämmer ju. Amerikaner jag pratat med i både USA och Sverige avundas vår fria/billiga sjukvård.

Jag vet inte hur Trump står där, men jag kan inte tänka mig att något av de stora partierna i USA vill ha fri sjukvård.

Så Trump har bra saker utom det där med sjukvården. Medan Demonråttorna (Demokraterna) bara har dålig saker.

Trump står väl för ganska mycket annat som den gamla sosseväljaren inte håller med om.
Det är riktigt synd att det inte finns något vänsterkonservativt alternativ i Sverige.
Citera
2025-01-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
Alltså dom som tror att Musk plötsligt blivit någon nazi osv

Är, inte blivit
Är lite som ett ritat hakkors som förklaras som streckgubbe. Men alla ser vad det är.
Han stödjer extremhögerpartier rent generellt
Senast deltog han på ett AFD möte i Tyskland via sateliklänk
Det är inget hemligt eller påhittat på något vis
Citera
2025-01-26, 00:04
Medlem
Trump gick till val på att sätta Elon på DOGE. Den informationen var mycket tydlig vid valet, så det har amerikanska folket tydligt gett Elon mandat att göra. Mer inblandad i administrationen än så bör han inte vara, eftersom vi inte fullt ut vet vilka motiv han drivs av, och eftersom han inte har det folkliga mandatet.

Sen är han givetvis fri att bilda opinion på X som han önskar.
Citera
2025-01-26, 00:35
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Vad har vänstern med något att göra?

Väsmteer verkar tro att någon, speciellt musk själv skulle ha kontor bredvid ovala. De gör en höna av en fjäder när de griper efter halmstrå för att på alla sätt visa på nån sorts scihsm mellan trump och elon, eller trumps stab och elon som inte finns.

Det är DÄRFÖR västern nämndes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in