2025-01-26, 12:10
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Du verkar fatta lite trögt så jag får väl förtydliga.. men eftersom den senildementa vuxenblöjsbäraren biden är din ledstjärna i livet är jag inte förvånad.

Det är inte Trump som är clownen, det är stolpskottet som fick sparken som är det.

Och du vill väl ha bildens nerbajsade vuxenblöja i fejset på senilhemmet där ni sitter och svamlar
Bara för att man är tveksam till delar av Donalds politik, betyder ju inte det att man tyckte Joe var bra.
Citera
2025-01-26, 12:58
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Du verkar fatta lite trögt så jag får väl förtydliga.. men eftersom den senildementa vuxenblöjsbäraren biden är din ledstjärna i livet är jag inte förvånad.

Det är inte Trump som är clownen, det är stolpskottet som fick sparken som är det.

Och du vill väl ha bildens nerbajsade vuxenblöja i fejset på senilhemmet där ni sitter och svamlar

Två fel blir inte ett rätt.

Sen skulle jag säga att Trump-anhängare är betydligt mer devota sin ledare än vad demokrater någonsin varit Biden.
Även Trump själv identifierade detta faktum tidigt när han konstaterade att skulle kunna skjuta ihjäl någon utan att förlora sina väljare.
Citera
2025-01-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Två fel blir inte ett rätt.

Sen skulle jag säga att Trump-anhängare är betydligt mer devota sin ledare än vad demokrater någonsin varit Biden.
Även Trump själv identifierade detta faktum tidigt när han konstaterade att skulle kunna skjuta ihjäl någon utan att förlora sina väljare.

Ja det är inte lätt att vara entusiastisk till en person som Joe Briben som somnar på möten, mumlar om saker och fick en approval rating på 25% för en utgående president . Favoritglassen var tydligen Chocolate Chip Icecream i Vita Huset.

Vi kan inte hjälpa att Trump jobbar hårt och även kan genomföra intervjuer med journalister
Citera
2025-01-26, 13:18
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
En sak är han nog bra på , de övergripande ekonomiska frågorna vs Kina och där ska vi samarbeta.

Du menar säkert att vi i EU måste samarbeta med Kina för att kontra USA:s tullar. Annars har du missuppfattat hela saken.
Citera
2025-01-26, 13:27
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Ja det är inte lätt att vara entusiastisk till en person som Joe Briben som somnar på möten, mumlar om saker och fick en approval rating på 25% för en utgående president . Favoritglassen var tydligen Chocolate Chip Icecream i Vita Huset.

Vi kan inte hjälpa att Trump jobbar hårt och även kan genomföra intervjuer med journalister
Personligen är jag kritisk mot dem bägge av olika skäl. För mig är det ett tecken på sunt förnuft att bibehålla ett kritiskt sinne till politiska ledare oavsett färg, särskilt de som kräver underkastelse.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-01-26 kl. 13:35.
Citera
2025-01-26, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Bara för att man är tveksam till delar av Donalds politik, betyder ju inte det att man tyckte Joe var bra.
Hur tänker du här om man får fråga?...tycker du det är fel att Trump satsar på sitt eget folk och sitt egna hemland?. Vad hade det andra alternativet vart om man får fråga?. En ledare vill väl se till att sitt egna folk ska må bra?.
Citera
2025-01-26, 13:28
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Du menar säkert att vi i EU måste samarbeta med Kina för att kontra USA:s tullar. Annars har du missuppfattat hela saken.
Nej det menar jag såklart inte
Du är kanske inte medveten om att EU redan idag har tullar mot USA?
Citera
2025-01-26, 13:31
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
Hur tänker du här om man får fråga?...tycker du det är fel att Trump satsar på sitt eget folk och sitt egna hemland?. Vad hade det andra alternativet vart om man får fråga?. En ledare som väl se till att sitt egna folk ska må bra?.
OM jag är kritisk till Donald är det för att han är så oberäknelig. Han har givetvis all rätt att driva den politik han finner för god, annars.

(Alla diskussioner om Trump blir som i högstadiet när man "höll" på olika lag. Det "egna" laget var perfekt medan alla andra lag var TOTAL SKIT. Jag vill höja nivån litet.)
Citera
2025-01-26, 13:32
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Nej det menar jag såklart inte
Du är kanske inte medveten om att EU redan idag har tullar mot USA?

Vad hjälper det om Trump lägger generella tullar om tio procent mot EU? Ska vi kontra med motsvarande då? Eller att gå i USA:s ledband mot frihandelsvänliga krafter som Kina? Tror du verkligen att det är ett vinnande recept för Europa och Sverige?
Citera
2025-01-26, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
OM jag är kritisk till Donald är det för att han är så oberäknelig. Han har givetvis all rätt att driva den politik han finner för god, annars.

(Alla diskussioner om Trump blir som i högstadiet när man "höll" på olika lag. Det "egna" laget var perfekt medan alla andra lag var TOTAL SKIT. Jag vill höja nivån litet.)
På vilket sätt är han oberäknelig tycker du?. Kan du ge något exempel?
Citera
2025-01-26, 13:36
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
På vilket sätt är han oberäknelig tycker du?. Kan du ge något exempel?
Nej. Det vill jag inte göra.

Du är för biaserad för att vara intressant att diskutera med.
Citera
2025-01-26, 13:37
Medlem
Det är uppenbart att vi inte längre kan förlita oss på USA. Vissa propagerar för att vi behöver bara hålla ut 4 år. Så är det kanske, men det är också så att han har gått till val på detta. Dvs finns således en legitim demokratisk önska om att USA inte ska vara med i internationella samarbeten. Detta kommer förmodligen inte att försvinna med Trump, i alla fall inte utan goda grunder. Så vi behöver omedelbart ändra allt strategiskt tänkande rörande omvärlden. Att EU inte kan förlita sig på USA betyder även att kan förlita på dem som teknikleverantör. I värsta fall kan vi hamna i mycket allvarliga konflikter med dem. Vi kan idag hantera vissa delar inom NATO, tex genom att undvika att köpa amerikansk utrustning om det är ett akut måste. Vi behöver framför allt se till att vi har en egen kärnvapenkapacitet som är avskräckande nog för Kina och Ryssland, men även för USA. Vi har idag bara Frankrike att förlita oss på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in