Citat:
Ursprungligen postat av
Botteup123
Bara 3 mrken i WRC 1 och 6 totalt i alla WRC klasser, hur lnge kommer man att kra WRC?
Jag gissar att de kommer stka om mellan WRC1 och WRC2. Sl ihop dem till en ny klass mittemellan.
D blir det ju lite fler mrken om alla WRC2 hakar p.
Men utmaningen r ju som alltid formatet. Det krvs ju en redig insats fr att flja en rallytvling. Hela helgen gr ju i princip t. Jmfr med Formel 1 dr man bara behver typ 2 timmar fr att se sjlva racet. Med WRC krvs det ju uppmrksamhet hela det vakna dygnet fr att hnga med.
Hade jag varit WRC hade jag satsat mer p icke-live media. Allts gra gedigna sammanfattningar med mycket material frn strckorna och inte som nu ett klipp p 2.13 som sammanfattar en hel dag. Ofta med eventuella krascher frst. Det ger ju noll spnning att kolla p klippen om man frst fr se det avgrande, sen en sammanfattning p det mindre spnnande som hnt.
Tnk om de istllet slppte sammanfattningar efter varje specialstrcka. S fr man uppdatering p youtube och d kommer man veta om nsta strcka kan vara avgrande. D blir man mer bengen att stta sig och kolla.