• 1
  • 2
2025-01-28, 02:23
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Utveckla gärna, I vilken kontext? Alla?

En bra kontext är några våningar upp i trapphus där det inte finns hiss. Upp eller ner spelar inte lika stor roll tror jag.
Citera
2025-01-28, 02:26
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av index.html
En bra kontext är några våningar upp i trapphus där det inte finns hiss. Upp eller ner spelar inte lika stor roll tror jag.
Håller med. Engagemang och passion talar för att en man är icke-desperat. Kvinnor finner driftiga män som fokuserar på sig själva och sin passion som bland de mest attraktiva männen i samhället.

Spot on!
Citera
2025-01-28, 07:13
Medlem
Tänker på mannen som Josephine Bornebusch försökte ragga upp men som sa att han tyckte att hon var lite för berusad och tog inte denna chans.När han sedan hörde av sig efter en tid så var hon fortfarande intresserad och nu är de gifta och har barn. Han förstod något som inte många % av oss män skulle ha fattat.
Citera
2025-01-28, 08:47
Medlem
hedonismmms avatar
Om jag nu utgår från egna erfarenheter tycker kvinnor i hög utsträckning om initiativtagande, och det är väldigt viktigt att skilja detta från desperation. Jag har aldrig gått mer än några meddelande på sociala medier eller dejtingappar innan jag föreslagit att ses i verkligheten, helst genom att ringa. Får man här ett nej är det inte värt att fortsätta hålla på och fråga, då framstår man bara som tjatig och desperat. Att också vara tydlig med att man har ett eget liv och inte har tid och energi att hela tiden ses eller prata är också mycket viktigt. Kvinnor vill inte ha en loser och är man för på ses man (medvetet eller omedvetet) som en loser
Citera
2025-01-28, 10:50
Medlem
Citat:
Givetvis är jag medveten om att män men även kvinnor ibland spelar svåra att få även om båda könen kan vara jätte intresserade.

Själv brukar jag svara direkt när en kvinna skriver om jag orkar. Är väl medveten om att det kan framstå som desperat. Men eftersom jag inte är desperat har jag inte tid att spela spel liksom. Så kanske är det tvärtom, män som svarar snabbt är mindre desperata?

Utveckla gärna själv. Anser du att män som svarar snabbt är desperata? Vilka brukar fånga ditt intresse mest på dejtingappar? Beteendemässigt.

Ett naturligt flöde känns bäst för mig. Ibland svarar man direkt och ibland svarar man lite senare för att man hittar på annat i stunden.
Märker direkt om någon spelar svår, vilket som du själv skriver = desperat egentligen.

Det finns dock dom som svarar på direkten, hela tiden, och sen blir arga/ledsna/frustrerade när man kanske inte svarar tillbaka på några timmar. Sådana män flyr jag. Det signalerar kontrollbehov och känns krystat och påfluget.
Citera
2025-01-28, 10:59
Medlem
Citat:
Håller med. Engagemang och passion talar för att en man är icke-desperat. Kvinnor finner driftiga män som fokuserar på sig själva och sin passion som bland de mest attraktiva männen i samhället.

Spot on!

Så sant så!
Men om en kvinna faktiskt är genuint intresserad så känner hon sig riktigt sedd och speciell när han vill prioritera henne mellan varven.
En bra balans mellan att mannen tar hand om sig + vill spendera tid med henne brukar bli kalas =)
Citera
2025-01-28, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unlimitedpower
Så sant så!
Men om en kvinna faktiskt är genuint intresserad så känner hon sig riktigt sedd och speciell när han vill prioritera henne mellan varven.
En bra balans mellan att mannen tar hand om sig + vill spendera tid med henne brukar bli kalas =)

Tillägg:
Om en man jämt och ständigt prioriterar enbart sig själv, signalerar det flyktbeteende för mig. Det är minst lika illa som att vara desperat.
Citera
2025-01-28, 13:04
Medlem
Citat:
Absolut, vill du utveckla lite hur du resonerar =)?

En icke-desperat man projicera inte sina känslor på någon annan. Han vilar såpass mycket i sig själv och är tillräckligt självsäker, att ett förlust för honom är en möjlighet för utveckling och vet att en avvisning handlar inte om honom som person. Han ta inte saker personligt som en desperat man skulle gör.

Jag vill tro att en sådan man låter inte egot diktera utfallet och vet where one ends and the other begins.

Han gör sig varken till eller behöver låtsas eller spela spel. Han vågar visa känslor men samtidigt har självrespekt. Man är helt enkelt trygg med en icke-desperat man eftersom han har självrespekt och dermed kan man lita på honom.

Med en icke-desperat man har man inte drama i ens liv.

En desperat kvinna skulle se en icke-desperat man som arrogant.
Citera
2025-01-29, 14:25
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosie00
En icke-desperat man projicera inte sina känslor på någon annan. Han vilar såpass mycket i sig själv och är tillräckligt självsäker, att ett förlust för honom är en möjlighet för utveckling och vet att en avvisning handlar inte om honom som person. Han ta inte saker personligt som en desperat man skulle gör.

Jag vill tro att en sådan man låter inte egot diktera utfallet och vet where one ends and the other begins.

Han gör sig varken till eller behöver låtsas eller spela spel. Han vågar visa känslor men samtidigt har självrespekt. Man är helt enkelt trygg med en icke-desperat man eftersom han har självrespekt och dermed kan man lita på honom.

Intressant och håller med.

Även om man kanske bör nyansera kvinnans desperation. Närhet får ju många kvinnor, men inte kärleksfull närhet så att säga.

Men tråden handlar om män.

Så ja. Har du någonsin träffat en sån här icke-desperat man? Har du sett kvinnors reaktioner till honom såfal?
Citera
2025-01-29, 14:26
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unlimitedpower
Tillägg:
Om en man jämt och ständigt prioriterar enbart sig själv, signalerar det flyktbeteende för mig. Det är minst lika illa som att vara desperat.
Vill du utveckla?

Kan du ge ett konkret exempel?
Citera
2025-01-29, 17:36
Medlem
Citat:
Vill du utveckla?

Kan du ge ett konkret exempel?

Ponera att båda parter är lika mycket intresserade av varandra:
När kontakten uppstått och man börjat snacka, kanske tom. börjat ses så smått.. om då mannen inte aktivt skapar tydliga tillfällen för umgänge, då signalerar det för mig passivitet.

Om vi utgår ifrån att mannen har förmågan att få hjulet att snurra på jobbet men har noll initiativförmåga att fördjupa den nyfunna relationen så spelar det ingen roll hur emotionellt smart han är, för vad han signalerar för mig då är att:
Det är inte värt att ta sig tiden att utforska detta, och han kommer förmodligen inte vara intresserad av att fortsätta fördjupa sig längre fram/upprätthålla det emotionella om det faktiskt skulle bli en kärleksrelation i framtiden.
- Vill jag ha en partner som fokuserar på pengar? Nej tack, jag kan försörja mig själv.
- Är det ens värt att lägga tid på en man som inte kan få saker att hända? Vart är hans driv? Är det en lekledare eller förälder han söker?
Citera
Igår, 04:25
Medlem
pineappledude123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosie00

Intressant inlägg.

Brukar få höra av kvinnor att de först har uppfattat mig som stram eller arrogant. De har tagit för givet att jag är dryg utan att vi ens har haft en konversation med varandra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in