Citat:
Ursprungligen postat av
Newton555
Människan får göra sina egna val i livet, så det är vi som har misslyckats.
Visst är det så! Folk stoltserar med att de "minsann är atetister" med undermeningen att de " minsann är seriösa" och ser saker ur ett logiskt perspektiv. Oj vad vilseförda de är! Men det vi kan be om är väl att fler ska få kontakt med Helig Ande så de får sina ögon öppnade för sanningen. Det går inte att förstå Bibeln och den tid vi lever i nu utan Helig Andes hjälp. De flesta kan ju se att saker är helt galna i vår värld nu och att allt är "ur led" men förstår inte varför. Orsaken bakom är att vi befinner oss i början av slutstadiet av ett andligt krig om våra själar.
Ateister som ni kallar er lyssna! Ni finns inte! Alla människor sedan tidens begynnelse har ett andligt behov. Ni bara tror att ni står fria från "sånt dravel". I själva verket handlar bara bara om en sak. Vi måste tjäna en sida. Antingen tjänar ni världens furste Satan, som f n styr vår värld och man föds in i den fångenskapen. Eller så väljer ni att gå mot det rena och friska livet, friheten. Jesus kom ner till jorden och skapade en väg för oss tillbaka till honom. Så nu har ni möjligheten att välja hans väg och bli befriade från slaveriet. Han är den enda räddningen för era själar. (Jo, ni har faktiskt sådana, vare sig ni tror det eller ej).
Ni är inte fria! Det är en illusion och ni är så lurade att tro att ondskan och den onde inte finns.
En liten illustration till ovan resonemang. Den som vet att han vet sanningen kommer att förstå men ni som ännu sover kommer bara skaka på huvudet och skratta åt "tokerierna". Jag ber för er och för alla på vår jord, för vi lever i den sista tiden och det går undan nu med förstörelsen. Allt gott till er! Må era ögon öppnas för sanningen.
" En ung man kom gående ute på landet och skulle snedda över en betesmark. Han hade gått långt och var behövde vila lite så han satte sig för att vila på ett staket mellan två åkrar.
Plötsligt fick han se två män som stod på vardera sida om staketet han satt på.
Den ene tog till orda och bad honom komma till honom för beskydd. Den andre sa att han inte skulle bry sig om den förstes skitsnack utan hoppa över till hans sida så kunde de ha kul ihop. Han hade mycket på gång minsann..
Killen på staketet visste varken ut eller in men bestämde sig för att inte komma till någon av den. Jag har det bra själv, sa han. Jag behöver ingen av er. Jag klarar mig bra själv, bara så att ni vet.
Då såg han hur den andre mannen, han som ville att de skulle ha kul ihop, började le brett. Så den unge killen frågade honom vad han tyckte va så roligt? Då sa mannen -Det är jag som äger staketet.