2025-02-02, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsadvokat
Motsvarar Stockholms sprängkvot.
Källa tack
Citera
2025-02-02, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morbrostewart
I domen så sent som 2024-05-02, (kastat ett bord i väggen på sjukhuset):

...han genomgår behandling och programverksamhet hos psykiatrin och
socialtjänsten ... Under dessa förutsättningar bedömer tingsrätten att det saknas särskild
anledning att befara att han kommer att begå nya brott
.

Alltså mycket allvarliga brister i samhällets "insatser" och bedömningar.
Två förmodat oskyldiga människoliv hade sparats om man istället tagit tag i psykfallet på allvar.

(F.ö. är han väl långt ifrån färdig med sina våldsdåd, många fina år kvar att leva jävul. Ute om någon månad, fika bulla en gång i veckan med nån daltande soc-kärring och bättrar på sitt CV får man väl anta).

Att man är fullkomligt sjuk i skallen kan man ju oftast inte rå för, men man må ju finna sig i inskränkningar i sitt leverne i form av inlåsning, sedering och avhållsamhet från bl.a. våldshandlingar och illegala substanser, precis som andra sjukdomar som leder till olägenheter i form av ex.vis säng- / rullstolsbundenhet, livslång smärta, medicinering o.s.v.

Påföljden hade blivit max en månads fängelse står det också, ifall man valt fängelse om påföljd.

Ganska irrelevant hela grejen, han hade varit ute redan ändå.
Citera
2025-02-02, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitalsigns
Inte många afghaner som heter så, men okej, jag kan ha fel, det kanske finns någon afghan som har sveriges vanligastre efternamn. Men tror du inte det kan vara ett vanligt jävla rån som gått överstyr? Om paret varit man/kvinna hade du spekulerat i en urkukad trekant då också?

Det var en terroi!
Och vad menar du med det där namnet ?
Citera
2025-02-02, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OhBurial
tyvärr är han svenne, bättre lycka nästa gång herr rasbiolog

Nu svarade jag ganska tidigt i tråden,
Så det vet jag inte!
Citera
2025-02-02, 05:14
Medlem
Att vården släpper ut personer med allvarlig psykisk störning är en brist, hur många oskyldiga ska behöva sätta livet till pga ett inavelsprojekt?
Citera
2025-02-02, 06:38
Medlem
GammalToaborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Afghan? Det är en pursvensk missbrukare som har häktats.

Vit ja men pursvensk vet jag inte. Kangas är väl nåt tornedaling namn eller finskt.
Citera
2025-02-02, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartis75
Källa tack

https://www.sverigesradio.se/artikel...r-januari-2025
Citera
2025-02-02, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Att vården släpper ut personer med allvarlig psykisk störning är en brist, hur många oskyldiga ska behöva sätta livet till pga ett inavelsprojekt?
Rätten till frihet, alltså inte tvångsvård, är fundamental i Sverige. Den väger tyngre än allmänhetens säkerhet. Har sett så många gånger där anhöriga ber på sina bara knän, att samhället ska tvångsvårda den sjuke, för att ingen ska bli skadad, vare sig allmänhet, de anhöriga eller den sjuke.

Det handlar också om pengar. Det är billigare att låta anhöriga vårda, sköta och stå för alla utgifter. Det är så kommunerna tänker: Frihet för den psykiskt sjuke, viktigast. Mamman, (oftas) är den betalar för, sköter om och tyvärr är den sjukes slagpåse i vardagen. Enkelt, då behövs inga stora summor läggas på tvångsvård. Då behöver inte myndighetspersonen jobba lite mer än vanligt, eftersom tvångsvård är mycket administration och många enheter inblandade. Det är likadant oavsett det gäller självsvält, missbruk eller paranoia etc. Tyvärr.
Citera
2025-02-02, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babbe177
De tror jag verkligen inte, gm är då inte bög vad jag vet
Så påståendet att han är prostituerad är felaktigt?
Citera
2025-02-02, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Visst inte det när jag skrev!

Om du läst tråden innan du kommenterade så hade du vetat det. 15:17 i kommentarsfältet kom det fram första gången att MGM är svensk, du kommenterade 18:49.
Citera
2025-02-02, 10:37
Medlem
Kennethkvartings avatar
Även om MGM är sjuk I skallen/paranoid/psykotisk eller vad vill du och har mördat för att Napoleon Bonapartes katt ska sluta jama i öronen på nätterna kan han ju ha valt ut offer med hatbrottsmotiv.

Alltså, han har känt ett behov av att döda och då har han valt två bögar, eftersom han ogillar sådana, dessutom om det nu stämmer att männen hade hälsoproblem valde han lätta offer.
Citera
2025-02-02, 11:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av crator
Så påståendet att han är prostituerad är felaktigt?

Jonathan har en historik av att sälja sex till män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in