2025-02-04, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Menar du att pressen skulle börja publicera artiklar där man lyfter fram GMs och offrens sexualitet?
Då skulle man ju behöva skriva alla artiklar på samma sätt, dvs att man inkluderar varje BO's sexualitet, typ 'NN dödades av XX. Båda var heterosexuella.'

Tror inte man behöver publicera sexuella preferenser. Dessutom, om två jämnåriga män lever ihop i 22 år kan man väl själv dra sina slutsatser.
Var har du i media läst om att de bodde ihop?
Och att de gjorde det i 22 år?

Är väl här du läst det...
Citera
2025-02-04, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerryseinfield
Alltså vad är det med er, lär ni er aldrig någonting av alla dessa fall (som ALDRIG visar sig vara mord) eller är ni så jävla sensationslystna att ni bara hoppas på något spännande.
”Enda jag kan tänka mig är rånmord”, ”polisen startat mordutredning så det rör sig knappast om självmord”…

Polisen inleder ALLTID en förundersökning om mord om omständigheterna är oklara eftersom det ger dem mycket större möjlighet (fler verktyg, färre begränsningar) att utreda ordentligt.

Jag skulle säga att det är typ 5% sannolikhet att detta visar sig vara ett mord, särskilt då alla som verkar veta nånting alls om männen mer är inne på självmord. Alternativ 2 att de har supit och/eller knarkat ihjäl sig.

Härligt med sakkunskap och megalomani.
Det gäller att kunna sortera bland alla cloceau-nick...och inlägg.
Citera
2025-02-04, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas

Det har även stått i Piteåtidningen. Å jag vet att dom bodde i det huset i 22 år, dock har dom säkert varit tillsammans längre tid än så. Tror ju inte dom blev tillsammans samma dag som köpte huset....
Citera
2025-02-04, 11:47
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Nej. Det har att göra med att det är homosexualitet inblandat förstår du. Och då törs inte press och massmedia rota alltför djupt i det. För då kan dom åka dit för hets mot folkgrupp och mista jobbet!
Urlöjligt påstående. Förmodar du tänker på strypsex.
För dig är gubbarnas bögerier uppenbart värre än att dom blev mördade.
Senast redigerad av Taggad 2025-02-04 kl. 11:58.
Citera
2025-02-04, 11:54
Medlem
När sökning på de båda offren görs.
Så finner man att de bott tillsammans i huset sedan 2002 - de flyttade in där samtidigt.

Så här står det via Ratsit , båda flyttade in 17 juni 2002
Senast redigerad av Lappaz 2025-02-04 kl. 12:15.
Citera
2025-02-04, 12:38
Avstängd
meas19s avatar
Förvaltarskap är Godman, och det är inställt pga kanske personer döda.

Citat:
Ursprungligen postat av pitea99
??? Kan du förklara?
Citera
2025-02-04, 13:42
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad

https://www.expressen.se/nyheter/sve...ar-till-brott/
Idag gick alltså expressen ut med att BO var bögar. Jag är imponerad att man vågade!
Men man gjorde det snyggt. "eldsjälar i RFSL". Tja, eldsjälar är väl de flesta i den klubben.

Citat:

Nej, men en rimlig förklaring. Nu är det bara GM:s förehavanden kvar. Här förstår jag att man är tystlåten eftersom utredning pågår, men jag är ganska säker på att han sålde sexuella tjänster eftersom flera på tråden som känt till honom, har nämnt det.

Ett bråk mellan 2 bögar och en eskortkille som spårade ur och fick dödlig utgång. Jag är inte särskilt förvånad.
Citera
2025-02-04, 14:22
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Nej. Det har att göra med att det är homosexualitet inblandat förstår du. Och då törs inte press och massmedia rota alltför djupt i det. För då kan dom åka dit för hets mot folkgrupp och mista jobbet!
Citat:

Citat:
Idag gick alltså expressen ut med att BO var bögar. Jag är imponerad att man vågade!
Men man gjorde det snyggt. "eldsjälar i RFSL". Tja, eldsjälar är väl de flesta i den klubben.

Nej, men en rimlig förklaring. Nu är det bara GM:s förehavanden kvar. Här förstår jag att man är tystlåten eftersom utredning pågår, men jag är ganska säker på att han sålde sexuella tjänster eftersom flera på tråden som känt till honom, har nämnt det.

Ett bråk mellan 2 bögar och en eskortkille som spårade ur och fick dödlig utgång. Jag är inte särskilt förvånad.
Din poäng är att om det var ett hetropar och en eskorttjej så vore dom inte mördade och den enda rimliga förklaringen till det är att du snarare har ett överintresse av bögerierna än om själva mordet.

För att spinna vidare på din konspiratioriska tes så kan man undra varför inte media vågar gå ut med deras skonummer.
Senast redigerad av Taggad 2025-02-04 kl. 14:50.
Citera
2025-02-04, 14:51
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Din poäng är att om det var ett hetropar och en eskorttjej så vore dom inte mördade och den enda rimliga förklaringen till det är att du snarare har ett överintresse av bögerierna än om själva mordet.

För att spinna vidare din konspiratioriska tes så kan man undra varför inte media vågar publicera deras skonummer?

Nej, det stämmer. Om det var en trekant med en eskorttjej hade säkert inget hänt, ens om bråk uppstått.

Men homosexuellt övervåld är känt. Både i Sverige och utomlands. Men här skriver inte journalisterna gärna om det.
Citera
2025-02-04, 15:33
Medlem
Tycker det står väldigt klart precis som jag skrev i ett tidigt inlägg att någon av dessa herrar
Har någon form av förvaltarskap över GM
Oavsett om mannen i Västra Frölunda står med sin c/o adress just nu.
Tycker det ska slutas surra om homosexualitet det är väl helt ointressant
Men vi får väl se vad allt visar.
Citera
2025-02-04, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas

????

Varför läser du inte innan du skriver?
Jag har inte läst i media att de bodde ihop. Det står t.ex. i Mr. Koll.
Så lätt att hitta.

Och nej, att de bott ihop så länge har jag inte läst här. Jag har förmågan att hitta ställen att läsa på utanför FB och även forska själv.
Citera
2025-02-04, 16:46
Medlem
Citat:

Snälla du, media har inte skrivit att de är bögar. Jag fattar inte varför du har hängt upp dig så på att det skulle fram.

Vilka flera i tråden som känner honom har nämnt att GM skulle sälja sexuella tjänster? Jag känner till en som har tjatat om alla möjliga fjanterier här angående GM. Det är ingenting jag tar för fakta och tror på. Det förstår man bara av att läsa vad som står i dessa inlägg.

Allt som står här på forumet kan inte tas som fakta, särskilt om det skrivs av oseriösa debattörer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in