2025-02-03, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Det ante mej att nån skulle svara på detta sätt. (Jag glömde nämna flashback också)

Förklaringen är att det inte går att lyssna på massmedier och public service idag!
Deras vänstervridning är känd och väldokumenterad.
Verklig fakta får man försöka hitta hitta nån annanstans så gott det går.

Tror du verkligen att det var en slump(!) att de båda mördade männen levde i ett bögförhållande sen 22 år tillbaka?
(Läs mitt svar till BajsanKarlsson kl 21.39)
Hur många artiklar har skrivits om detta mord hittills? 10? 15?

Inte i en enda artikel nämns att BO levde i ett bögförhållande. Är inte det märkligt? Tror du verkligen inte att det hade med saken att göra?

I så fall kan jag bara önska dej lycka till i dina "efterforskningar"

Menar du att pressen skulle börja publicera artiklar där man lyfter fram GMs och offrens sexualitet?
Då skulle man ju behöva skriva alla artiklar på samma sätt, dvs att man inkluderar varje BO's sexualitet, typ 'NN dödades av XX. Båda var heterosexuella.'

Tror inte man behöver publicera sexuella preferenser. Dessutom, om två jämnåriga män lever ihop i 22 år kan man väl själv dra sina slutsatser.
Citera
2025-02-03, 23:12
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Menar du att pressen skulle börja publicera artiklar där man lyfter fram GMs och offrens sexualitet?

Nej. Det behöver man inte göra. Men i detta mordfall finns det ju indikationer här i tråden på att den gripne GM också sålde sexuella tjänster, och varit hemma hos de 2 BO som levt i ett 22-årigt 'samboförhållande' .

Och då blir pressen knäpptyst om just detta!
Citera
2025-02-03, 23:18
Medlem
Citat:
Det ante mej att nån skulle svara på detta sätt. (Jag glömde nämna flashback också)

Förklaringen är att det inte går att lyssna på massmedier och public service idag!

Tror du verkligen att det var en slump(!) att de båda mördade männen levde i ett bögförhållande sen 22 år tillbaka?

Inte i en enda artikel nämns att BO levde i ett bögförhållande. Är inte det märkligt? Tror du verkligen inte att det hade med saken att göra?

Ok, så då är det typ Fria tider man kan lita på. Kollade nyss - Inte en rad om ”Bögmordet som skakar Piteå” Märkligt.
Citera
2025-02-04, 01:01
Medlem
Citat:
Nej. Det behöver man inte göra. Men i detta mordfall finns det ju indikationer här i tråden på att den gripne GM också sålde sexuella tjänster, och varit hemma hos de 2 BO som levt i ett 22-årigt 'samboförhållande' .

Och då blir pressen knäpptyst om just detta!

Ursäkta, men jag förstår fortfarande inte -- det är väl inte bevisat att GM sålde sex och att han varit hemma hos BO? Det är väl bara en av debattörerna här som har skrivit? Tror inte det var ett seriöst inlägg.

Men även om så skulle vara, att allt det du skriver är bevisat, varför skulle pressen gå ut med detta till hela svenska folket? Vad finns det för relevans, särskilt i detta skede?

Då skulle man väl bli tvungen att publicera sexuella referenser i alla mordfall.
Citera
2025-02-04, 01:48
Medlem
Kan någon av BO arbetat som övervakare, stödperson etc. till MGM?

Det har skurit sig på vad anbelangar detta. Den andre mördades p.g.a att han var vittne.
Citera
2025-02-04, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Kan någon av BO arbetat som övervakare, stödperson etc. till MGM?

Det har skurit sig på vad anbelangar detta. Den andre mördades p.g.a att han var vittne.

Ja, det kunde vara fallet, med tanke på att GM förutom psykbesvären även hade drogproblem.

Den ene BO sysslade tydligen med catering (?) Vad den andre gjorde vet jag inte, men även om det var han som led av någon KOL-liknande sjukdom, så kunde han kanske fungera som övervakare eller stödperson av något slag. GM skulle kunde vara missnöjd med något i relation till sin övervakare och hans insatser.

Tänker på det ruskiga dubbel-mordet i Mantorp. Då visste allmänheten också väldigt litet under en lång tid, bl. a. eftersom de inte hade fått fast GM lika snabbt som nu. Låt oss hoppas att han snackar snart.

Själv tillbringar jag somrarna en bit från Mantorp. Bara att köra förbi Mantorps kyrka, där de offren begravdes, ger mig kalla kårar. Det mordet skakade verkligen om min tro på mänskligheten.

Med tanke på att husen ligger så pass nära varandra i Piteå-fallet här, måste det vara väldigt obehagligt för grannarna att bo där och dessutom inte ha någon vidare information kring fallet. BO måste väl ha känt de flesta i området då de hade bott där i 22 år.
Ryktena måste surra hela tiden.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-02-04 kl. 03:37.
Citera
2025-02-04, 09:57
Medlem
sktvs avatar
Häktningsförhandling 13:00 idag
B327-35
Citera
2025-02-04, 10:02
Medlem
sktvs avatar
Ä3188-24, Luleå Tingsrätt - 14:00 "upphävande av förvaltarskap" inställd.
Citera
2025-02-04, 10:14
Medlem
Citat:

Än sen?

Två homosexuella män lever i ett förhållande sedan 22 år tillbaka. Är det det som är trådens ämne, tycker du?

Vad jag kan se av trådstarten så handlar tråden om att de här två männen hittades döda i sin bostad, och nu har en person anhållits för att ha mördat dem. Tråden har postats i forumet "Aktuella brott och kriminalfall".

Om du vill diskutera folks sexuella läggning, så finns det helt säkert andra trådar för den saken här på Flashback.
Citera
2025-02-04, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sktv
Ä3188-24, Luleå Tingsrätt - 14:00 "upphävande av förvaltarskap" inställd.

??? Kan du förklara?
Citera
2025-02-04, 10:49
Medlem
sktvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pitea99
??? Kan du förklara?

Tidigare planerad förhandling som nu är inställd.

"Jonathan Johansson-Kangas /. Överförmyndarnämnd för Piteå och Älvsbyns kommuner, Piteå kommun"
Citera
2025-02-04, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pitea99
??? Kan du förklara?

Förvaltarskap: den högre graden, ”mer avancerat” än att ha god man, det som tidigare kallades omyndigförklaring,

I övrigt vågar jag inte tolka innebörden av citatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in