Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
Kan någon av BO arbetat som övervakare, stödperson etc. till MGM?
Det har skurit sig på vad anbelangar detta. Den andre mördades p.g.a att han var vittne.
Ja, det kunde vara fallet, med tanke på att GM förutom psykbesvären även hade drogproblem.
Den ene BO sysslade tydligen med catering (?) Vad den andre gjorde vet jag inte, men även om det var han som led av någon KOL-liknande sjukdom, så kunde han kanske fungera som övervakare eller stödperson av något slag. GM skulle kunde vara missnöjd med något i relation till sin övervakare och hans insatser.
Tänker på det ruskiga dubbel-mordet i Mantorp. Då visste allmänheten också väldigt litet under en lång tid, bl. a. eftersom de inte hade fått fast GM lika snabbt som nu. Låt oss hoppas att han snackar snart.
Själv tillbringar jag somrarna en bit från Mantorp. Bara att köra förbi Mantorps kyrka, där de offren begravdes, ger mig kalla kårar. Det mordet skakade verkligen om min tro på mänskligheten.
Med tanke på att husen ligger så pass nära varandra i Piteå-fallet här, måste det vara väldigt obehagligt för grannarna att bo där och dessutom inte ha någon vidare information kring fallet. BO måste väl ha känt de flesta i området då de hade bott där i 22 år.
Ryktena måste surra hela tiden.