Citat:
Ursprungligen postat av
Nynne
Utpressning eller rån!? Hoppas verkligen att de döms bra mycket hårdare än så, medhjälp till mord till exempel.
Medhjälp till mord förutsätter väl att de varit medverkande på något sätt? Om de inte var där när mordet begicks och inte heller visste om att det hade hänt så känns det väldigt konstigt att du vill att de ska dömas för medhjälp? De kan knappast tyckas vara medskyldiga till ett såpas grovt brott som
mord för att vissa på Flashback tycker de borde ha fattat och ”
inte lämnat en labil person”… Jag påstår inte att de är helt oskyldiga utan någon slags hemfridsbrott eller utpressning exempelvis är de ju i högsta grad skyldiga till (oavsett om man tycker det är rättfärdigat i och med motivet till besöket) Jag tror MGM2 och MGM3 är väldigt förbannade på MGM1 som på eget bevåg tog detta helt sjukt för långt. Tycker även det är orättvist att hävda att de borde ha fattat vad han var kapabel till för vad jag vet kände de inte varandra bra och vem tror någon är så sjuk att den dödar folk hur som helst? Från någon som också umgåtts i missbrukarkretsar tillhör det inte vanligheterna även fast vissa kanske tror det….