Igår, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whosthisbitch
Det ryktas om att BO (båda) har haft en förkärlek för unga pojkar (förgripit sig på en 12 åring) och att detta bottnar i någon slags utpressningsaktion där MGM 1 efter MGM 2 och 3 hade lämnat bostaden har gått fullständigt bananas och dödat båda två vilket satt dem (2&3) i en riktigt dålig sits. Är väldigt mycket som bevisar detta! De två som senare blev misstänkta ville bara stå upp mot pedofiler och var inte ens på plats när morden ska ha skett.

Vad tror vi då? Får idioten livstid? De andra två kanske döms för utpressning? Ska finnas vittnen på att de inte var där så bör ju relativt enkelt kunna matchas mot TOD?

Exakt vad menar du med 'väldigt mycket som bevisar detta'? Bevisar exakt vad i ditt inlägg?
Citera
Igår, 22:00
Medlem
Citat:
Jag är den sista som skulle koppla ihop homosexualitet och pedofili. Att vara homosexuell har ingenting med Pedofili att göra men det förändrar inte faktum att i detta fallet har brotrsoffrena tillsammans sexuellt ofredat ett barn och det var därför trion gick dit. Sen när allt var avslutat och MGM 2 och 3 hade lämnat så fick MGM1 något psykosinfall och begick morden.

Hur pass säkert är du på detta? Faktum? Var du själv där när detta ofredande gått till?
Citera
Igår, 22:02
Medlem
Citat:
Antagligen får de andra två leva med skuldkänslor för resten av livet att de inte förstod vad han var kapabel till! Tyvärr begär man ju inte ut belastningsregister för att hänga eller möjligtvis eller festa eller knarka ihop med någon.

Finns ganska mycket i mgm2 och mgm3s agerande den dagen som bevisar att de inte visste att mgm1 hade mördat dom men jag ska inte skriva mer nu utan resten får utredningen visa. Jag tycker det är en väsentlig skillnad på brott och brott. Mord är aldrig rättfärdigat. MGM1 bör låsas in för resten av hans liv. Antar MGM2 och MGM3 kommer dömas för någon slags utpressning eller rån(?!)
Utpressning eller rån!? Hoppas verkligen att de döms bra mycket hårdare än så, medhjälp till mord till exempel.
Citera
Igår, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynne
Utpressning eller rån!? Hoppas verkligen att de döms bra mycket hårdare än så, medhjälp till mord till exempel.
Medhjälp till mord förutsätter väl att de varit medverkande på något sätt? Om de inte var där när mordet begicks och inte heller visste om att det hade hänt så känns det väldigt konstigt att du vill att de ska dömas för medhjälp? De kan knappast tyckas vara medskyldiga till ett såpas grovt brott som mord för att vissa på Flashback tycker de borde ha fattat och ”inte lämnat en labil person”… Jag påstår inte att de är helt oskyldiga utan någon slags hemfridsbrott eller utpressning exempelvis är de ju i högsta grad skyldiga till (oavsett om man tycker det är rättfärdigat i och med motivet till besöket) Jag tror MGM2 och MGM3 är väldigt förbannade på MGM1 som på eget bevåg tog detta helt sjukt för långt. Tycker även det är orättvist att hävda att de borde ha fattat vad han var kapabel till för vad jag vet kände de inte varandra bra och vem tror någon är så sjuk att den dödar folk hur som helst? Från någon som också umgåtts i missbrukarkretsar tillhör det inte vanligheterna även fast vissa kanske tror det….
Citera
Igår, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Exakt vad menar du med 'väldigt mycket som bevisar detta'? Bevisar exakt vad i ditt inlägg?
Inget i mitt inlägg bevisar nånting. Jag vill inte outa min källa så därför kan jag inte säga så mycket mer än jag redan gjort. Ni behöver förstås inte tro mig men återkom när utredningen offentliggörs :-)
Citera
Igår, 22:30
Medlem
Tror också att det från början rörde sig om ett rån utfördes av pundare.

Enligt Aftonbladet har det tydligen påträffats flera knivar huset, vilket pekar till att alla MGM hade kniv med sig.

En knivbeväpnad GM kan nog klara av att döda 2 obeväpnade personer med kniv. Särskilt om BO från början har blivit överraskade under sömnen och om de är fysiskt underlägsna (sjukdom). Men varför skulle GM1 stanna kvar och göra detta när de övriga hade dragit därifrån?

Kanske Whosthisbtch skulle svara på ifalll de andra GM väntade i ett annat rum, på undervåningen eller satt de bara och inväntade att mordet skulle vara klart i en parkerad bil? Eller sprang de bara hem?
Citera
Igår, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynne
En hittades i sängen och en på golvet bredvid sängen, känns som att de blev attackerade när de låg och sov... borde de inte ha vaknat om tre MGM befanns sig i huset?

Ja, vaknade gjorde de med all säkerhet. Men om de blev tagna på sängen' av 3 beväpnade personer
hade de nog inte mycket till chans. Antar att ena BO, som påträffades på golvet invid sängen, hade försökt att försvara sig (dem).
Citera
Igår, 22:36
Medlem
Citat:
Inget i mitt inlägg bevisar nånting. Jag vill inte outa min källa så därför kan jag inte säga så mycket mer än jag redan gjort. Ni behöver förstås inte tro mig men återkom när utredningen offentliggörs :-)

Har du meddelat farbror Blå om det du fått reda på?
Citera
Igår, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Det har väl luftas flera gånger i tråden?

MGM sålde tarm, det blev analt drama och BO fick smaka kniv?
Sen om de stämmer är en annan femma

Kan MGM hängt mycket på RFSL? Då båda BO var engagerade i det?
När pridetåget går så ser man att det är många lågbegåvade som går i det. RFSL verkar vara duktiga på att suga in sånna.

Inte särskilt troligt va, mer homofob snack
Citera
Igår, 23:04
Medlem
Fattar inte varför flera här hänger fast vid att GM 'sålde tarm' bara för att något troll gaggade om detta tidigare i tråden.
Citera
Idag, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Finns ett taproom ett stenkast från övergångsstället...

https://maps.app.goo.gl/9qZkWCn7zdA9jogk6
Jag var också inne på det först, men de har säsongsstängt.
Citera
Idag, 07:55
Medlem
Kvinnans namn någon som vet det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här