2025-02-03, 20:23
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappaz

Är rån mord helt uteslutet?

vilket av dom?
Citera
2025-02-03, 20:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappaz
Kan det vara sprit som varit orsak till deras död?
Vet du om det var på övervåningen eller undervåningen de hittades?

Har sett huset de bodde i via google earth - det ser väldigt lugnt ut - inte alls som jag tänkte mig - ett fint område också.
Vad kan ha hänt egentligen?

Är rån mord helt uteslutet?

Mord är närmast fastslaget, rån kan inte uteslutas.
Citera
2025-02-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollscroll
Min teori är att BO tidigare har varit godman till MGM. MGM behövde pengar och/eller var psykotisk, åkte hem till BO som han visste hade pengar. MGM erkände själv till någon inom psykiatri vad han gjort men inte vem, männen hittas, MGM knyts till brottet då han hade ringt/sms:at innan (därför var även dörren olåst) = snabbt gripande.

Även om det är ett lugnt villaområde så låser man dörren innan man går och lägger sig, så jag tror BO har blivit skrämda upp till övervåningen/sovrummet.

Tror definitivt inte på något sex- eller drogrelaterat.

Det borde ha framkommit redan om så var fallet.
Citera
2025-02-03, 20:43
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome

PS Studier angående homosexuellas dödliga våld är litet eller saknas helt.

jag tror att det här med s.k. bögmord är lite av en missuppfattning. det förekom en hel del när jag var yngre att bögar rånades, misshandlades eller mördades. men jag har för mig att det ofta var gärningsmän som låtsades vara homo för att få följa med hem och därefter råna. bögar var lätta offer för att det var skambelagt, de var fjolliga och de ofta var ute sent på gatorna i storstäderna.
Citera
2025-02-03, 20:47
Medlem
Citat:
Min teori är att BO tidigare har varit godman till MGM. MGM behövde pengar och/eller var psykotisk, åkte hem till BO som han visste hade pengar. MGM erkände själv till någon inom psykiatri vad han gjort men inte vem, männen hittas, MGM knyts till brottet då han hade ringt/sms:at innan (därför var även dörren olåst) = snabbt gripande.

Även om det är ett lugnt villaområde så låser man dörren innan man går och lägger sig, så jag tror BO har blivit skrämda upp till övervåningen/sovrummet.

Om vi nu antar att nuvarande misstänkta GM har en god man, vilket det verkar som, så är det nu en person i Västra Frölunda. Tidigare var det en annan och innan dess ytterligare någon annan. Detta om man går efter de 'särskilda adresser' som angivits. Ingen av BO passar in med namn eller adress i dessa fall.

Skrämda ja, men inte så pass att de går till sängs?

Jag tror de har blivit överraskade när de sov (eller hade annat för sig) i sovrummet.
Citera
2025-02-03, 21:07
Medlem
Citat:

Om vi nu antar att nuvarande misstänkta GM har en god man, vilket det verkar som, så är det nu en person i Västra Frölunda. Tidigare var det en annan och innan dess ytterligare någon annan. Detta om man går efter de 'särskilda adresser' som angivits. Ingen av BO passar in med namn eller adress i dessa fall.

Skrämda ja, men inte så pass att de går till sängs för det?

Jag tror de har blivit överraskade när de sov (eller hade annat för sig) i sovrummet.

Flera sk. 'bögmord' som jag läst om har varit enormt brutala och innehållit 'overkill'. Detta gäller både hetero-homo (där BO är homo) och homo-homo. Vid homo-homo har det ofta varit känslor/svartsjuka inblandat som triggat och hetsat på, därav våldet.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-02-03 kl. 21:22.
Citera
2025-02-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsankarlsson
Jag tycker det är konstigt att inte pressen skriver mer om det här fallet. Ett sådant bestialiskt mord borde uppmärksammas mer. Kan det vara så att dom har fullt upp med gängkriminalitet och sprängningar ?
Men läs så slipper du sprida dynga.står infet om sprängningar idag. Precis som tidöpartierna lovat
Citera
2025-02-03, 21:39
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsankarlsson
Jag tycker det är konstigt att inte pressen skriver mer om det här fallet. Ett sådant bestialiskt mord borde uppmärksammas mer. Kan det vara så att dom har fullt upp med gängkriminalitet och sprängningar ?

Nej. Det har att göra med att det är homosexualitet inblandat förstår du. Och då törs inte press och massmedia rota alltför djupt i det. För då kan dom åka dit för hets mot folkgrupp och mista jobbet!
Citera
2025-02-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Rykten, frisörsalonger, vänner och bekanta, polismän man känner, etc, etc, etc.
Det är så här man får veta verkliga sanningar! Det behöver inte vara mindre sant för det. I synnerhet inte om källorna kommer från olika håll.

Sanningar måste inte alltid ha stämplar från någon auktoritär myndighet! Och ju mer de skiljer sej från medias sanningar, som bara rapporterar sånt som är "tillåtet att rapportera", desto trovärdigare är de.

Celestron! Det här är ju helt OT, men jag måste bara uppmärksamma dina häpnadsväckande ord. Är du medlem av den moderna världen, eller lever du avskild från verkligheten i någon sekt eller liknande? Ditt sätt att resonera låter som något från någon avlägsen klan i djungeln, där man inte kan läsa, inte vet något om omvärlden och är rädd för allt främmande.

Är det såhär ett barn av det nutida Sverige ser ut? Obildad och tror mest på andra obildade, samt den obligatoriska misstänksamheten mot myndigheter, media mfl. Kanske är du ett offer för demonteringen av den svenska skolan, har "sluppit" lära dig något, aldrig behövt utveckla ditt förstånd, levt skyddat i den egna lilla plaskpoolen.

För mig är din lilla text det mest anmärkningsvärda jag sett på Flashback på länge, faktiskt, och allra mest anmärkningsvärt är att du tycker att dina inskränkta idéer passar att föra fram i en tråd om mord. Vill du försöka utveckla hur du tycker att man bör gripa sig an ett mordfall som det här? Bör vi lyssna på vad frisörer runt om i landet har för tankar om morden? Ska vi fråga runt i vänkretsen vad de tror har hänt de båda männen? Ska vi fråga mamsis och pappsis, kanske, för de brukar ha rätt?

Nej, om jag skulle ta och gå ut och göra lite hällristningar, hacka in några runor i stenen här utanför...jaa!!
Citera
2025-02-03, 22:32
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sssiamesia
Celestron! Det här är ju helt OT, men jag måste bara uppmärksamma dina häpnadsväckande ord. Är du medlem av den moderna världen, eller lever du avskild från verkligheten i någon sekt eller liknande? Ditt sätt att resonera låter som något från någon avlägsen klan i djungeln, där man inte kan läsa, inte vet något om omvärlden och är rädd för allt främmande.

Är det såhär ett barn av det nutida Sverige ser ut? Obildad och tror mest på andra obildade, samt den obligatoriska misstänksamheten mot myndigheter, media mfl. Kanske är du ett offer för demonteringen av den svenska skolan, har "sluppit" lära dig något, aldrig behövt utveckla ditt förstånd, levt skyddat i den egna lilla plaskpoolen.

För mig är din lilla text det mest anmärkningsvärda jag sett på Flashback på länge, faktiskt, och allra mest anmärkningsvärt är att du tycker att dina inskränkta idéer passar att föra fram i en tråd om mord. Vill du försöka utveckla hur du tycker att man bör gripa sig an ett mordfall som det här? Bör vi lyssna på vad frisörer runt om i landet har för tankar om morden? Ska vi fråga runt i vänkretsen vad de tror har hänt de båda männen? Ska vi fråga mamsis och pappsis, kanske, för de brukar ha rätt?

Nej, om jag skulle ta och gå ut och göra lite hällristningar, hacka in några runor i stenen här utanför...jaa!!

Det ante mej att nån skulle svara på detta sätt. (Jag glömde nämna flashback också)

Förklaringen är att det inte går att lyssna på massmedier och public service idag!
Deras vänstervridning är känd och väldokumenterad.
Verklig fakta får man försöka hitta hitta nån annanstans så gott det går.

Tror du verkligen att det var en slump(!) att de båda mördade männen levde i ett bögförhållande sen 22 år tillbaka?
(Läs mitt svar till BajsanKarlsson kl 21.39)
Hur många artiklar har skrivits om detta mord hittills? 10? 15?

Inte i en enda artikel nämns att BO levde i ett bögförhållande. Är inte det märkligt? Tror du verkligen inte att det hade med saken att göra?

I så fall kan jag bara önska dej lycka till i dina "efterforskningar"
Citera
2025-02-03, 22:48
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Det ante mej att nån skulle svara på detta sätt. (Jag glömde nämna flashback också)

Förklaringen är att det inte går att lyssna på massmedier och public service idag!
Deras vänstervridning är känd och väldokumenterad.
Verklig fakta får man försöka hitta hitta nån annanstans så gott det går.

Tror du verkligen att det var en slump(!) att de båda mördade männen levde i ett bögförhållande sen 22 år tillbaka?
(Läs mitt svar till BajsanKarlsson kl 21.39)
Hur många artiklar har skrivits om detta mord hittills? 10? 15?

Inte i en enda artikel nämns att BO levde i ett bögförhållande. Är inte det märkligt? Tror du verkligen inte att det hade med saken att göra?

I så fall kan jag bara önska dej lycka till i dina "efterforskningar"
På Facebook uttrycker en medlem sitt deltagande och beskriver dem som livskamrater.

På en av BO:s Facebook står under dennes presentation "i ett samboförhållande".
Citera
2025-02-03, 22:55
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
På Facebook uttrycker en medlem sitt deltagande och beskriver dem som livskamrater.

På en av BO:s Facebook står under dennes presentation "i ett samboförhållande".

Visst. Allt är ju möjligt i denna värld. Men jag tror nog vad jag tror ändå..
Och det vore väl synnerligen märkligt om just dessa unika(!) sambos skulle råka bli mördade som av en slump!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in