Citat:
Ursprungligen postat av
Celestron
Rykten, frisörsalonger, vänner och bekanta, polismän man känner, etc, etc, etc.
Det är så här man får veta verkliga sanningar! Det behöver inte vara mindre sant för det. I synnerhet inte om källorna kommer från olika håll.
Sanningar måste inte alltid ha stämplar från någon auktoritär myndighet! Och ju mer de skiljer sej från medias sanningar, som bara rapporterar sånt som är "tillåtet att rapportera", desto trovärdigare är de.
Celestron! Det här är ju helt OT, men jag måste bara uppmärksamma dina häpnadsväckande ord. Är du medlem av den moderna världen, eller lever du avskild från verkligheten i någon sekt eller liknande? Ditt sätt att resonera låter som något från någon avlägsen klan i djungeln, där man inte kan läsa, inte vet något om omvärlden och är rädd för allt främmande.
Är det såhär ett barn av det nutida Sverige ser ut? Obildad och tror mest på andra obildade, samt den obligatoriska misstänksamheten mot myndigheter, media mfl. Kanske är du ett offer för demonteringen av den svenska skolan, har "sluppit" lära dig något, aldrig behövt utveckla ditt förstånd, levt skyddat i den egna lilla plaskpoolen.
För mig är din lilla text det mest anmärkningsvärda jag sett på Flashback på länge, faktiskt, och allra mest anmärkningsvärt är att du tycker att dina inskränkta idéer passar att föra fram i en tråd om mord. Vill du försöka utveckla hur du tycker att man bör gripa sig an ett mordfall som det här? Bör vi lyssna på vad frisörer runt om i landet har för tankar om morden? Ska vi fråga runt i vänkretsen vad de tror har hänt de båda männen? Ska vi fråga mamsis och pappsis, kanske, för de brukar ha rätt?
Nej, om jag skulle ta och gå ut och göra lite hällristningar, hacka in några runor i stenen här utanför...jaa!!