Igår, 08:46
Medlem
sktvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ion-Cannon
Så jag tror inte det här handlar om sex alls. Jag tror det står mellan tre scenarion:
De/en av männen har varit god man eller liknande åt MGM.
De har inte varit god man åt honom, men har stött på honom när han drivit runt på stan eller genom deras jobb och då börjat prata med honom för att de tycker synd om honom. En ytlig bekantskap.
MGM är homofob och kände till dessa bögar och var de bodde, och gick till attack när han fick ett psykbryt.

Tredje scenariot fast han tror han/de? gjort något bra och dödat två pedofiler, det ligger närmast sanningen skulle jag vilja påstå.
Citera
Igår, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendall-Jackson
Å till sist... 3 km är väl för f*n inget avstånd??
Annelund och Furunäset, där MGM bor, ligger på två helt olika sidor av staden. Det är väl det som är grejen snarare än avståndet (4,5km).

Just Annelund är, med tanke på läget, inte ett ställe man råkar passera för det finns inget annat än villor och ett industriområde där. Just den villan går man förbi till fots om man ska ta sig in till stan om man mot förmodan haft ett ärende på industriområdet, men att ta sig dit med bil är ett jäkla snirklande. Igen, inget man råkar passera så det vore otroligt om det är en slump.

Edit: Eller kanske. Det finns en del lägenheter där och ska man ta sig från lägenheterna (runt Solbacka förskola) till stan eller Furunäset till fots så passerar man den villan naturligt.
Senast redigerad av gargamel-2k Igår kl. 09:41.
Citera
Igår, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gargamel-2k
Annelund och Furunäset, där MGM bor, ligger på två helt olika sidor av staden. Det är väl det som är grejen snarare än avståndet (4,5km).

Just Annelund är, med tanke på läget, inte ett ställe man råkar passera för det finns inget annat än villor och ett industriområde där. Just den villan går man förbi till fots om man ska ta sig in till stan om man mot förmodan haft ett ärende på industriområdet, men att ta sig dit med bil är ett jäkla snirklande. Igen, inget man råkar passera så det vore otroligt om det är en slump.

Edit: Eller kanske. Det finns en del lägenheter där och ska man ta sig från lägenheterna (runt Solbacka förskola) till stan eller Furunäset till fots så passerar man den villan naturligt.

Han bodde på Klubbgärdet! Furunäsvägen.

"Industriområdet" är ett handelsområde med Willys, ÖoB, Rusta, Jysk, Dollarstore, Elgiganten, 3 sportaffärer, godisbutik, mm.

Dock passerar man inte BOs villa på väg från Backcity till centrum, så det finns såklart nån annan förklaring. Speciellt eftersom det förmodligen hänt nattetid.
Citera
Igår, 10:42
Medlem
Citat:
Han bodde på Klubbgärdet! Furunäsvägen.
Ah, sant. Det är någon kilometer bort.

Citat:
"Industriområdet" är ett handelsområde med Willys, ÖoB, Rusta, Jysk, Dollarstore, Elgiganten, 3 sportaffärer, godisbutik, mm.

Dock passerar man inte BOs villa på väg från Backcity till centrum, så det finns såklart nån annan förklaring. Speciellt eftersom det förmodligen hänt nattetid.
Jag syftade på industriområdet (eller vad man ska kalla det) vid Annelund, inte Backcity. Det eller att hälsat på eller ska hälsa på någon i norra Annelund är enda anledningen jag kan tänka mig att man skulle hamna där av en slump.
Senast redigerad av gargamel-2k Igår kl. 10:48.
Citera
Igår, 10:42
Medlem
Så, det handlar mest troligt antingen om böghat eller ett gäng pundare som behöver stålar till drogmissbruk. MGM 1 verkar inte ha någon bil, men en av de andra misstänkta kan ju haft en som de tagit till brottsplatsen.
Citera
Igår, 10:56
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gargamel-2k
Ah, sant. Det är någon kilometer bort.

Jag syftade på industriområdet (eller vad man ska kalla det) vid Annelund, inte Backcity. Det eller att hälsat på eller ska hälsa på någon i norra Annelund är enda anledningen jag kan tänka mig att man skulle hamna där av en slump.
Kupan finns bredvid bilaffären på ”Annelundsidan”. Som långtidssjukskriven är det mycket möjligt att han gör besök dit ibland.
Citera
Igår, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Kupan finns bredvid bilaffären på ”Annelundsidan”. Som långtidssjukskriven är det mycket möjligt att han gör besök dit ibland.
Absolut men då tar du inte vägen förbi Solbackagatan. Ett inte helt omöjligt scenario för hur man kan hamna där av en slump vore att ta 3:ans buss från sjukhuset, precis utanför psykiatrin, vilken tar rutten runt Djupviken och har en hållplats vid Annelund södra. Kliver man av där och börjar gå mot stan så passerar man villan.

Det jag vill få sagt att det finns få anledningar att råka gå förbi det huset
Citera
Igår, 11:49
Medlem
Ingen som hört vem som nu blivit häktad?
Citera
Igår, 11:56
Medlem
[quote=gargamel-2k|90973284]
Absolut men då tar du inte vägen förbi Solbackagatan. Ett inte helt omöjligt scenario för hur man kan hamna där av en slump vore att ta 3:ans buss från sjukhuset, precis utanför psykiatrin, vilken tar rutten runt Djupviken och har en hållplats vid Annelund södra. Kliver man av där och börjar gå mot stan så passerar man villan.

Det jag vill få sagt att det finns få anledningar att råka gå förbi det huset

Ja, väldigt få anledningar, helt otänkbart att man bara råkar! Kliver man av vid hållplats Annelund södra så hamnar man väl på Källbogatan? Så även då ska man råka gå in på en tvärgata...
Citera
Igår, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynne
Ja, väldigt få anledningar, helt otänkbart att man bara råkar! Kliver man av vid hållplats Annelund södra så hamnar man väl på Källbogatan? Så även då ska man råka gå in på en tvärgata...
En naturlig väg är att ta övergångsstället över Industrigatan. Då kommer du in på södra delen av Månskensgatan och där ligger villan rakt fram. Om du kollar Street View vid övergångsstället så ser du villataket bakom huset med den vita boden.
Citera
Igår, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OhBurial
nej det är inte naturligt att snöa in på offrens sexualitet då det inte finns något som tyder på vare sig hatbrott eller att JJK är bög.

känner inte JJK men vet vem det är, jag känner gamla vänner till honom, familjemedlemmar, grannar osv
inte någon jag pratar med tror att han är homosexuell

av det som framkommit tyder det mesta på ett vansinnesdåd och inte något grupphomosexritualmord.
JJK är svårt psykiskt sjuk och varit så i i 10-15år, det är drogutlösta psykoser i kvadrat och han har dragit i sig varenda RC som diskuteras på bluelight.

ser att två till eftersöks nu, tillåt mig tvivla på det. men vem fan vet

RC? Bluelight?
Citera
Igår, 13:43
Medlem
man i 40års åldern häktad
kvinna 30års åldern misstänkt men på frifot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto