2025-02-08, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Tror personen syftade på att fler anhölls i efterhand.

Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
En är väl häktad,han med spikklubban i mitt förra inlägg.
Sen kom det nyss uppgifter om att ytterligare två personer skulle vara inblandade varav den ena av dessa sitter anhållen,då borde det ju vara en som fortfarande är på fri fot.
Ok, då förstår jag.
Citera
2025-02-08, 17:36
Medlem
Då skulle det kunna vara så att MGM som sitter häktad och som polis/åklagare inte hittar något motiv/koppling till BO på bara varit med och att det är någon av de andra två som hade motivet och kopplingen men ville ha med sig mer folk till platsen.

Har inte läst på AB men om det nu stämmer att en av de två nya misstänkta greps på arlanda så undrar man ju var den människan hade tänkt åka.
Om en svensk mördar någon,varför skulle denne försöka fly landet? Var ska denne ta vägen? Åka på charter i 1v,sen då?
Citera
2025-02-08, 17:44
Medlem
Orkar inte citera, men...
MGM var förmodligen inte ute i snöstormen, utan innan eftersom man inte vet exakt när morden skedde.

Han kan väl tagit sig in på annat sätt än genom olåst dörr. Låst upp ytterdörren på sin väg ut?

Här i norr är det vanligt att ha olåst ytterdörr när man är vaken och hemma. Ibland glömmer man att låsa på natten. Ingen större risk med det i vanliga fall.
Många lägger nog fortfarande nyckeln i en stövel på bron när man låser och åker bort ett par timmar.

Å till sist... 3 km är väl för f*n inget avstånd??
Citera
2025-02-08, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendall-Jackson

Klart att 3km inte är något avstånd i sig men om det var helt random så undrar man ju hur det kommer sig att snubben väljer just den bostaden när det uppskattningsvis finns 1000 andra bostäder i närheten mellan bostad/brottsplats om man kolla maps.

Men jag tror inte att det är random,någon av dessa tre mgm har någon slags koppling till bo.
Citera
2025-02-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendall-Jackson
Orkar inte citera, men...
MGM var förmodligen inte ute i snöstormen, utan innan eftersom man inte vet exakt när morden skedde.

Han kan väl tagit sig in på annat sätt än genom olåst dörr. Låst upp ytterdörren på sin väg ut?

Här i norr är det vanligt att ha olåst ytterdörr när man är vaken och hemma. Ibland glömmer man att låsa på natten. Ingen större risk med det i vanliga fall.
Många lägger nog fortfarande nyckeln i en stövel på bron när man låser och åker bort ett par timmar.

Kanske inte för en Pitebo. Är man då van att pulsa flera kilometer för att nå sitt mål och, som i detta fall, utföra sitt dåd? Eftersom BO befann sig i sängkammaren (den ene i sängen, den andre på golvet i anknytning) så förmodar jag att de sov och blev överraskade av GM.

Min tanke var att något måste ha utlöst GM's ilska för att ta sig i snön och mörkret på kvällen/mitt i natten.

Men eftersom det nu figurerar fler misstänkta GM så kan man ha förflyttat sig med bil helt klart.

JJK kanske bara var med på ett hörn i detta drama för att fylla ut mansstyrkan?

Eftersom de nu antas vara 3 st. GM så kan man ju spekulera att någon av dem hade tillgång till bil.
Citera
2025-02-08, 18:18
Medlem
Vet någon vilka de andra MGM är?
Citera
2025-02-08, 18:35
Medlem
exoticspices avatar
Kan någon av de tre MGM bo i närheten av BO som de är hemma hos...?
De har träffats, sitter och pratar och om allt möjligt tills RFSL kommer upp och BO. De blir mer och mer upprörda och bestämmer sig för att ta sig till BO och tala om vad de tycker om homosexuella och det hela urartar och det slutar med att en eller alla mördar BO.

Allt var en olycka och det kan vara därför den anhållne nekar till mord.
Citera
2025-02-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Klart att 3km inte är något avstånd i sig men om det var helt random så undrar man ju hur det kommer sig att snubben väljer just den bostaden när det uppskattningsvis finns 1000 andra bostäder i närheten mellan bostad/brottsplats om man kolla maps.

Men jag tror inte att det är random,någon av dessa tre mgm har någon slags koppling till bo.

Ja, det är jag nästan övertygad om.
Citera
2025-02-08, 18:56
Medlem
Nozzibobos avatar
Helt solklart är detta en så kallad Rånmord. Ryktet har gått bland pundar psykopaterna att dessa
2 herrar sitter på massa Cash och Guld hemma så då går det som går.....
INTE första gången något sådant hänt....
Citera
2025-02-08, 19:14
Medlem
fågel viska i mitt öra att det är en kvinna / tjej som också är misstänkt
Citera
2025-02-08, 19:15
Medlem
fågel viskade i mitt öra att det är en tjej/kvinna som är misstänkt
Citera
2025-02-08, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Varför skulle han gå hem till detta par slumpmässigt för att han var upprörd över sin förvaltare, i en snöstorm? Fanns väl folk att mörda på närmare håll.

Detta med förvaltare får vi ta med en nypa salt.

Till exempel för att man är psykiskt sjuk och har en dokumenterat våldsam historia.
Med det sagt så verkar fler ha blivit gripna för det här hemska brottet, så motivet är troligen nåt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in