Citat:
Ursprungligen postat av
Kendall-Jackson
Orkar inte citera, men...
MGM var förmodligen inte ute i snöstormen, utan innan eftersom man inte vet exakt när morden skedde.
Han kan väl tagit sig in på annat sätt än genom olåst dörr. Låst upp ytterdörren på sin väg ut?
Här i norr är det vanligt att ha olåst ytterdörr när man är vaken och hemma. Ibland glömmer man att låsa på natten. Ingen större risk med det i vanliga fall.
Många lägger nog fortfarande nyckeln i en stövel på bron när man låser och åker bort ett par timmar.
Å till sist... 3 km är väl för f*n inget avstånd??
Kanske inte för en Pitebo. Är man då van att pulsa flera kilometer för att nå sitt mål och, som i detta fall, utföra sitt dåd? Eftersom BO befann sig i sängkammaren (den ene i sängen, den andre på golvet i anknytning) så förmodar jag att de sov och blev överraskade av GM.
Min tanke var att något måste ha utlöst GM's ilska för att ta sig i snön och mörkret på kvällen/mitt i natten.
Men eftersom det nu figurerar fler misstänkta GM så kan man ha förflyttat sig med bil helt klart.
JJK kanske bara var med på ett hörn i detta drama för att fylla ut mansstyrkan?
Eftersom de nu antas vara 3 st. GM så kan man ju spekulera att någon av dem hade tillgång till bil.