2025-02-08, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjadern58
står på aftonbladet 2 till misstänkta i mordet nu. ja sagt hela tiden tror det är flera med i detta.

Om de nu var 3 personer som misstänks för dubbelmordet, så kommer detta dåd i ett annat ljus.

Nej, jag tror inte att GM var där för att 'sälja tarm' som en tidigare debattör här skrivit och som flera andra sedan hängt upp sig på.

Om tre personer går in hos några som är sängliggande på natten kan det väl vara rån? Hämnd för något? Tror inte det men kanske Homo-ilska?

Funderar mer om på den olåsta dörren. Kan BO ha haft hemtjänst pga sjukdom? Hemtjänst brukar ju ha nyckel.
Citera
2025-02-08, 16:16
Medlem
Ytterligare 1 anhållen enligt Piteå-Tidningen
Citera
2025-02-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philodendronbirkin
Ytterligare 1 anhållen enligt Piteå-Tidningen

Då är det alltså flera som överlagt och begått detta brott. Piteås pundare?
Hemtjänsten som lånat ut nyckel?

Undrar om de fick med sig den initialt häktade GM för att han var benägen utföra våldsbrott?
Han verkar ju ha en mycket kort stubin, enligt tidigare utredningar.
Citera
2025-02-08, 17:02
Medlem
Så då går det alltså en mördare fri på de norrbottniska gatorna utan att polisen efterlyser personen och varnar allmänheten?
"Vi vill inte skrämma upp befolkningen så vi riskera hellre att denna person ger sig på någon fler" typ.
Kan inte kännas trevligt för de som bor där omkring..

När man går in på den lokala tidningens sida finns där att läsa lite mer om mgm som polisen plockade in först. (Tyvärr går det inte läsa mer än detta om man inte är prenumerant)

Citat:
Den misstänkte dubbelmördaren har en lång historia av våld och drogutlösta psykoser.
För sex år sedan dunkade han en äldre mans huvud i asfalten efter att ha blivit avvisad från psykiatrin.

Citat:
Det framgår av läkarutlåtanden att den 33-årige man som misstänks för dubbelmordet i Piteå haft ett svårt blandmissbruk sedan 16 års ålder. Som 18-åring åker han dit för att ha rökt hasch och när polisen stoppar honom drogpåverkad i en bil har han med sig ett slagträ försett med spikar.Han förlorar körkortet och fortsätter sitt missbruk. 2012 döms han två gånger
Citera
2025-02-08, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Så då går det alltså en mördare fri på de norrbottniska gatorna utan att polisen efterlyser personen och varnar allmänheten?
"Vi vill inte skrämma upp befolkningen så vi riskera hellre att denna person ger sig på någon fler" typ.
Kan inte kännas trevligt för de som bor där omkring..

När man går in på den lokala tidningens sida finns där att läsa lite mer om mgm som polisen plockade in först. (Tyvärr går det inte läsa mer än detta om man inte är prenumerant)
Hur menar du att han går fri på gatorna? Han är väl anhållen?
Citera
2025-02-08, 17:10
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crator

Tror personen syftade på att fler anhölls i efterhand.
Citera
2025-02-08, 17:11
Medlem
Citat:

En är väl häktad,han med spikklubban i mitt förra inlägg.
Sen kom det nyss uppgifter om att ytterligare två personer skulle vara inblandade varav den ena av dessa sitter anhållen,då borde det ju vara en som fortfarande är på fri fot.
Citera
2025-02-08, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hgos
Det lutar åt att MGM bara gick hem till dem slumpmässigt och mördade dem, då han var upprörd på sin förvaltare.

Varför skulle han gå hem till detta par slumpmässigt för att han var upprörd över sin förvaltare, i en snöstorm? Fanns väl folk att mörda på närmare håll.

Detta med förvaltare får vi ta med en nypa salt.
Citera
2025-02-08, 17:18
Medlem
Citat:
Kanske naturligt i en tråd om inte bara ett utan till och med två bögmord.

nej det är inte naturligt att snöa in på offrens sexualitet då det inte finns något som tyder på vare sig hatbrott eller att JJK är bög.

känner inte JJK men vet vem det är, jag känner gamla vänner till honom, familjemedlemmar, grannar osv
inte någon jag pratar med tror att han är homosexuell

av det som framkommit tyder det mesta på ett vansinnesdåd och inte något grupphomosexritualmord.
JJK är svårt psykiskt sjuk och varit så i i 10-15år, det är drogutlösta psykoser i kvadrat och han har dragit i sig varenda RC som diskuteras på bluelight.

ser att två till eftersöks nu, tillåt mig tvivla på det. men vem fan vet
Citera
2025-02-08, 17:19
Medlem
En av de misstänkta greps på Arlanda enligt Aftonbladet.
Undrar om den de nu letar efter kan han smitit ur landet.
Citera
2025-02-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OhBurial
nej det är inte naturligt att snöa in på offrens sexualitet då det inte finns något som tyder på vare sig hatbrott eller att JJK är bög.

känner inte JJK men vet vem det är, jag känner gamla vänner till honom, familjemedlemmar, grannar osv
inte någon jag pratar med tror att han är homosexuell

av det som framkommit tyder det mesta på ett vansinnesdåd och inte något grupphomosexritualmord.
JJK är svårt psykiskt sjuk och varit så i i 10-15år, det är drogutlösta psykoser i kvadrat och han har dragit i sig varenda RC som diskuteras på bluelight.

ser att två till eftersöks nu, tillåt mig tvivla på det. men vem fan vet
Jag har själv inte satt någon större tilltro till påståendet att MGM skulle vara homosexuell eller prostituerad eftersom personen i tråden som spritt dessa uppgifter presenterat noll underlag för sitt påstående.

Däremot, och det är det som jag personligen hakar upp mig på, så är manlig homosexualitet en mycket stark riskfaktor för att utsättas för våld.
Det kan självklart vara helt slumpmässigt att dessa män valdes ut som offer. Eller så är det inte det med tanke på att de tydligen höll ganska hög profil som öppet homosexuella i ett förhållandevis litet samhälle.

Tiden får utvisa.
Citera
2025-02-08, 17:30
Medlem
exoticspices avatar
Jag tror att det har med deras engagemang i föreningen RFSL att göra.
Alla som är med där kallas för eldsjälar - drivande eldsjälar.

Varför det har med RFSL att göra kan jag inte svara på i nuläget. Ingen av dem var god man så något annat måste de tre misstänkta MGM stört sig på. Vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in