2025-02-03, 17:28
Medlem
Angående den mörka okända bil som setts på adressen.
Kan mgm varit där för att köpa något som de hade till salu och så slog det slint,om det nu var han som var där med bilen?
Inte helt vanligt att man backar in sin bil när man besöker någon,om man inte ska lasta något otympligt tex.

Hur kunde polisen gripa mgm så snabbt?? Någon slags kontakt måste ha funnits mellan mgm-bo.

Hur kom han in? Känner nog ingen som i dagens samhälle inte låser dörren tom när man är hemma,men visst kan ju alla glömma saker också.

Jag är tveksam till att han helt random gått in i ett hus och dräpt två personer,varför just där i så fall och varför just dessa herrar? Måste ju ha funnits ett par hundra andra hus närmare hans egen bostad om han nu ville ta vem som helst.
Nej någon koppling finns det om det då är släkt/ekonomiskt/arbete/etc.
Citera
2025-02-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
...men det utesluter inte att det kan vara sant!

Ja, polisen måste väl nysta i alla möjliga trådar tills det finns nog med bevis. Skitsnack som inte är bärande lägger man förstås åt sidan.
Citera
2025-02-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Kan mgm varit där för att köpa något som de hade till salu och så slog det slint,om det nu var han som var där med bilen?
Inte helt vanligt att man backar in sin bil när man besöker någon,om man inte ska lasta något otympligt tex.

Hur kunde polisen gripa mgm så snabbt?? Någon slags kontakt måste ha funnits mellan mgm-bo.

Hur kom han in? Känner nog ingen som i dagens samhälle inte låser dörren tom när man är hemma,men visst kan ju alla glömma saker också.

Jag är tveksam till att han helt random gått in i ett hus och dräpt två personer,varför just där i så fall och varför just dessa herrar? Måste ju ha funnits ett par hundra andra hus närmare hans egen bostad om han nu ville ta vem som helst.

MGM har inget körkort och troligen inte tillgång till bil heller så troligen inte han.
Citera
2025-02-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boboo941
MGM har inget körkort och troligen inte tillgång till bil heller så troligen inte han.

Han hade inte någon bil registrerad på sig heller.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-02-03 kl. 17:49.
Citera
2025-02-03, 17:46
Medlem
Citat:

Tror inte det då BO anträffades i sovrummet i anknytning till sängen.
Citera
2025-02-03, 17:54
Medlem
Citat:

Ok men nu brukar ju vissa inte bry sig så hårt i det och köra ändå,nån vän kanske hade tillgång till bil eller ställde upp som chaufför. Men då borde ju denne hört av sig till polisen tycker man ju.

Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tror inte det då BO anträffades i sovrummet i anknytning till sängen.

De kan ju ha blivit jagade från markplan och försökt låsa in sig i sovrummet men inte hunnit stänga eller så forcerade mgm dörren. "Tecken på bråk/stök" eller vad det nu stod inledningsvis.
Citera
2025-02-03, 18:46
Medlem
Citat:
Ok men nu brukar ju vissa inte bry sig så hårt i det och köra ändå,nån vän kanske hade tillgång till bil eller ställde upp som chaufför. Men då borde ju denne hört av sig till polisen tycker man ju.

De kan ju ha blivit jagade från markplan och försökt låsa in sig i sovrummet men inte hunnit stänga eller så forcerade mgm dörren. "Tecken på bråk/stök" eller vad det nu stod inledningsvis.

Visst kan det vara så, men båda männen anträffades ju i anknytning till sängen; den ene i och den andre på golvet bredvid.

Skulle de ha försökt ta skydd i sovrummet skulle de nog rimligtvis ha stått vid dörren och hållit emot istället för att gå i säng.
Citera
2025-02-03, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Hur har du kommit fram till att "Mord mellan homosexuella män är inte sällan ytterst brutala". Har du läst någon studie? Du har väl inte själv gått i genom 100+ morden som sker i Sverige årligen?

Metoden att ta någon av daga kan mycket väl skilja sig. Till ex kvinnor har historiskt använt mer gift än män. Men jag har aldrig läst en studie om homosexuella GM och BO i samma fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Rugguglan
Ytterligare försvarare av rasistisk och okunnig dynga tillför inte ett skit. Vore det så enkelt som att rassepropagandan orsakades av erfarenheter skulle många orter i det här länet varit befriade från sådant men tyvärr är så inte fallet.

Skicka gärna länk eller andra referenser till där du fått den samlade kunskapen om hur mord mellan homosexuella män ser ut.
Gjorde en snabb sökning men hittar inget på temat som har någon slags kvalitet.

Mord på homosexuella finns däremot en del att läsa på om, men då är inte gärningsmännen homosexuell utan definierar sig som heterosexuella, och inte sällan med kopplingar till rasism. Där finns tyvärr ett starkt samband.
Mitt intresse för frågan väcktes på en middagsbjudning för många år sedan där en av gästerna var rättsläkare. Han berättade att de mest brutala mord han sett var mord där både brottsoffer och gärningsman var homosexuella. Jag sökte på nätet och då fanns det ganska mycket att läsa om detta. Antar att Googles algoritmer skruvats på en del sedan dess.

Så här står det iallafall i Knight’s Forensic Pathology som anses vara standardverket inom rättsmedicin.

Citat:
As with heterosexual offences, the cause of death in fatal cases is almost always some kind of general trauma, such as strangulation och head injuries. Homosexual activity, however, may be a parallell event; it is a fact that some of the most violent homicides seen by pathologists are among male homosexuals.
s. 428.

https://milonm28.wordpress.com/wp-co...ard-knight.pdf

Jag kan naturligtvis inte gå i god för att detta stämmer men uppfattningen tycks vara vanligt förekommande bland rättsläkare både i Sverige och internationellt.
Citera
2025-02-03, 18:53
Medlem
Babydolls avatar
Hur snabbt går det för polisen att få eventuella fingeravtryck från det förmodade mordvapnet (eller andra tillhyggen, handtag) och köra det mot sitt register? Om mgm inte kände brottsoffren skulle jag tippa på att det var ett sätt att hitta mgm.

Annars digitala spår om de kände varandra (telefonsamtalshistorik, chattar, övervakningskamera, etc).
Citera
2025-02-03, 19:07
Medlem
Citat:
Men kanske MGM var inte ensam.... kanske finns det flera inblandade. Det är svårt att döda 2 personer tycker jag, någon av de BO kunde gjort motstånd , 2 mot 1
Citera
2025-02-03, 19:25
Medlem
Min teori är att BO tidigare har varit godman till MGM. MGM behövde pengar och/eller var psykotisk, åkte hem till BO som han visste hade pengar. MGM erkände själv till någon inom psykiatri vad han gjort men inte vem, männen hittas, MGM knyts till brottet då han hade ringt/sms:at innan (därför var även dörren olåst) = snabbt gripande.

Även om det är ett lugnt villaområde så låser man dörren innan man går och lägger sig, så jag tror BO har blivit skrämda upp till övervåningen/sovrummet.

Tror definitivt inte på något sex- eller drogrelaterat.
Citera
2025-02-03, 20:01
Medlem
Citat:

Jag tycker det är konstigt att inte pressen skriver mer om det här fallet. Ett sådant bestialiskt mord borde uppmärksammas mer. Kan det vara så att dom har fullt upp med gängkriminalitet och sprängningar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in