2025-02-03, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Han har väl inte startat handelskrig med Sverige?

Carlsberg äger rättigheterna till Pepsi i Sverige, så där behöver du inte bry dig.

Carlsberg betalar såklart för rättigheterna till PepsiCo baserat på försäljning.

Och Trumper hotar ju EU, och där ingår Sverige.

USA mot klabbet. Smart att jävlas med sina allierade samtidigt med alla andra?

Jag bojkottar vad jag kan... Pringles är väl också amerikanskt?
Citera
2025-02-03, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Att det är amerikanskt är inte hela grejen.
Det skall helst produceras i USA och säljas här.
jag tänker mig en kille på Bandidos som säljer sin Harley och Gibson/Fender och som även slutar att bära Levi's jeans till red Wing kängor och dricka Jack Daniel’s whiskey sugandes på en Dunhill tänd med en Zippo.

Dunhill är brittiskt
Citera
2025-02-03, 11:38
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Han har väl inte startat handelskrig med Sverige?

Carlsberg äger rättigheterna till Pepsi i Sverige, så där behöver du inte bry dig.

Nej, inte än. Men han kommer väl att införa tull mot EU också
Citera
2025-02-03, 11:42
Medlem
67arigGubbes avatar
Tror ni på allvar att han inför tullar på nätbaserade varor? Haha! Hur skulle det gå till?

Vi behöver bara bojkotta amerikanska hyllan i livsmedelsbutiken
Citera
2025-02-03, 11:55
Medlem
Det är relevant att dela upp varor och tjänster som producerar i USA och amerikanska varumärken som produceras i Europa.

Jag har ingen större lust att köpa något av dem men när allt kommer omkring så kommer jag nog inte förändra min konsumtion nämnvärt. Kanske vid sällanköp men vanans makt är för stor för att förändra vardagen.
Citera
2025-02-03, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Nej, inte än.

Jaha. Så det är du som vill starta handelskrig?
Citera
2025-02-03, 12:03
Medlem
Haha ja då blir det åter dags för svensken att bojkotta marabou, o’boy ….osv, sist det begav sig var för Amerikanska Mondelez fortsatt sin verksamhet i Ryssland, nu fokuseras på Trump istället.
Citera
2025-02-03, 12:21
Medlem
SkattefriZons avatar
Senast han Trump var president och hotade med handelskrig så ökade handeln mellan Sverige och USA med 40%

Tror han gör det här för att få bra erbjudande från andra länder och att han sedan sänker med mer än vad som var innan han blev president. Känns som att det är så han jobbar. Blir bra för alla i slutändan.

Tillbaka till tråden. Jag tänker fortsätta med att bojkotta Facebook, hela Meta faktiskt.

Skulle kunna tänka mig att bojkotta väldigt mycket mer också men inte pågrund av det så kallade handelskriget utan för att han uttalar sig vidrigt om Grönland som är en del av Norden, Danmark.
Har alltid gillat Trump innan han ville ta över Grönland. Sedan den dagen ändrades allt. Nu så vill jag se honom dö.

Sverige först!! Sedan resten av Norden!!!

Långt efter kommer alla andra länder.
Citera
2025-02-03, 12:24
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Tror ni på allvar att han inför tullar på nätbaserade varor? Haha! Hur skulle det gå till?

Vi behöver bara bojkotta amerikanska hyllan i livsmedelsbutiken

Det gör jag redan.. Kostar ju typ 4-5x priset av europeiska varor när man tittar på USA-hyllan på ica.. Flingor för typ 200kr/paketet eller nåt sådant.. 33Cl läsk för typ 50-60kr osv.
Citera
2025-02-03, 12:26
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Haha ja då blir det åter dags för svensken att bojkotta marabou, o’boy ….osv, sist det begav sig var för Amerikanska Mondelez fortsatt sin verksamhet i Ryssland, nu fokuseras på Trump istället.

Precis.

Men sedan är det nog väldigt svårt att helt unvika unilever och modelez.. De äger ju nästan varje märke i butiken.
Citera
2025-02-03, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Bojkotta Apple, Coca-Cola, Netflix, Mainstream Media, Filmer, Musik

...och internet...

säkert 80% amerikanska innovationer och komponenter i signalkedjan.
Citera
2025-02-03, 12:32
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...och internet...

säkert 80% amerikanska innovationer och komponenter i signalkedjan.

Internet som vi ser idag och har gjort de senaste ~40 åren är brittisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in