2025-02-03, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Blir bra för alla i slutändan.

Haha, knappast. Det blir bra för Trump och USAs motståndare. USA ses inte längre som pålitligt av sina tidigare allierade som söker sig till mer pålitliga parter istället och motpoler ökar sitt inflytande i världen. Han gynnar precis alla, utom nationen USA.

Det blir att bojkotta mac and cheesen nu då. Ingen större förlust.
Senast redigerad av haremrum 2025-02-03 kl. 12:37.
Citera
2025-02-03, 12:44
Medlem
kalkryggars avatar
Trump hävdar att Europa har behandlat USA fruktansvärt illa. Den där slemmige Vice presidenten hävdar att lilla Danmark har varit en dålig allierad.

Efter alla jävla krig som dansken skickat gubbar till där USA är och härjar så är de alltså en dålig allierad? Ett sånt klappmongo.

Jag tycker man kunde önska att våra politiker i Europa fick lite bollar och satte ned foten.

EU borde lägga fram ett program där man gör klart att man inför vissa saker den 1 maj om inte Trump ber om ursäkt för det han sagt. Drar tillbaka alla hot mot EU och går med i parisavtalet och återupptar USAID, WHO och lite annat sånt smått å gott som han trasslat till det med.

Man kan även gå lite hårdare och hävda att deras involvering i Ukraina gör att de borde ta ansvar för det och skicka minst 50 000 gubbar till striderna i Ukraina.

Om de inte genomför detta innan 1 maj så klipper EU banden med USA. Alla band. Då får man ta svedan det ger men kulorna är i alla fall kroppsvarma på oss i EU. Om vi inte skulle klara det så är det fan dags att vi utsätts för det så vi LÄR OSS KLARA OSS PÅ EGEN HAND.
Citera
2025-02-03, 12:46
Medlem
Sleepdancers avatar
Va ska jag bojkotta för. Ge mig några anledningar.
Citera
2025-02-03, 13:04
Medlem
slutbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepdancer
Va ska jag bojkotta för. Ge mig några anledningar.

Om tariffer sätts in så kan det ses som en ovänlig handling. Landet hotar samtidigt vårat grannland med invasion så det är väl på plats att leta alternativ om något sker? Jag bojkottar ändå varor som är för dyra.

Snus från Swedish match bojkottar jag
Citera
2025-02-03, 13:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vad tycker ni man ska och kan bojotta? På rak arm kommer jag bara på att jag använder Apple, och dricker Pepsi som är amerikanskt. Ibland äter jag en Snickers.

Är väl inte så att högre tullar kommer gälla alla produkter.. det är väl vissa produkter bara.. det är väl så det är med Kanada,Mexico och kina vad jag förstår det som.
Citera
2025-02-03, 13:11
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Är väl inte så att högre tullar kommer gälla alla produkter.. det är väl vissa produkter bara.. det är väl så det är med Kanada,Mexico och kina vad jag förstår det som.

Ja, så kanske det är.
Citera
2025-02-03, 13:28
Medlem
Storfetdases avatar
Landet producerar ju bara skit så inte så svårt att bojkotta.
Citera
2025-02-03, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BakelitTelefonen
Internet som vi ser idag och har gjort de senaste ~40 åren är brittisk.

Saxat fr Internetstiftelsen:

"När skapades internet?
Man brukar räkna med att internet kom till 29 oktober 1969, halv elva på kvällen. Då skickas nämligen det första meddelandet från en dator till en annan – fast nätverket kallas då ännu inte internet, utan Arpanet och drivs av det amerikanska försvaret. Meddelandet skickas av professor Leonard Kleinrock på universitetet UCLA i Kalifornien till hans kollegor på universitetet i Stanford – drygt 50 mil därifrån. Forskarna har egentligen tänkt skicka ordet Login, men servern kraschar efter bara två bokstäver, så det första meddelandet på internet består bara av L och O.

Man brukar räkna med att internet kom till 29 oktober 1969, halv elva på kvällen.

Två år senare, 1971, skickas det första e-postmeddelandet via Arpanet och år 1973 består nätverket av hela fyrtio uppkopplade datorer. Nu blir det också för första gången ett internationellt projekt genom att Norge kopplar upp en dator på forskningscentrumet Norsar. Även Sverige är inblandat, eftersom anslutningen går via en markstation i Bohuslän.

När allt fler datorer världen över börjar koppla upp sig myntas också namnet internet – en förkortning för international networking. Ordet används i text första gången 1974 av Vint Cerf. Det är samma person som skapar standarden TCP/IP som gör det enklare att ansluta till nätverket. TCP/IP är egentligen en samling av olika tekniska regler – protokoll – för hur den digitala kommunikationen ska ske. 1983 blir TCP/IP den officiella standarden för att ansluta till Arpanet. Vem som helst kan nu skapa program som följer protokollet och därmed koppla upp sig till internet."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Vint_Cerf

https://en.wikipedia.org/wiki/Leonard_Kleinrock

https://sv.wikipedia.org/wiki/Arpanet
Citera
2025-02-03, 13:34
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Bojkotta Apple, Coca-Cola, Netflix, Mainstream Media, Filmer, Musik

Varken Apple eller Cola tillverkar något i USA som säljs här. Apple görs i Asien, där har vi väll inget handelskrig än? Det är väl det Trumpen är trumpen på. Elon måste vara mäkta glad att han startade den där fabriken i Tyskland nu.
Citera
2025-02-03, 13:34
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Fan vad jag kommer sakna ett stort glas Jack Daniels

Du får väl horda lite. Än är EU odrabbat. Själv är det humlen som kommer svida.
Citera
2025-02-03, 13:37
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Haha, knappast. Det blir bra för Trump och USAs motståndare. USA ses inte längre som pålitligt av sina tidigare allierade som söker sig till mer pålitliga parter istället och motpoler ökar sitt inflytande i världen. Han gynnar precis alla, utom nationen USA.

Det blir att bojkotta mac and cheesen nu då. Ingen större förlust.

Mac n cheese går utmärkt att göra på svenska råvaror. Blir till och med bättre
Citera
2025-02-03, 13:50
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutbit
Snus från Swedish match bojkottar jag
Troligen tillverkat i Kungälv, av råvaror som aldrig varit i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in