2025-02-03, 22:01
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Min tolkning av sådana som du, som sitter och runkar till bilder av Trump och Musk:
- Ni är på ett eller annat sätt utstötta eller misslyckade individer.
- Sannolikt något av ung isolerad incel, bitter medelålders man, eller äldre ensam man
- Ni har "inget att förlora" utan tycker det är häftigt med Stark ledare Trump

Sorgligt är det. Exakt samma klientel som främst lockades till NSDAP. Där fick de någon form av "samhörighet".

Detta borde du kolla upp:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Projektion_(psykologi)

Ont:

Undrar hur många i denna tråd som har koll på att AID i USAID står för Agency for International Development.
Citera
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Varken du eller jag har en aning om snubben som fick foten är bra eller dålig. Det vi vet är att han fick foten enbart för att Elon blev sur. Tänk att slita hela sitt liv på en och samma arbetsplats, sen råkar man stå ivägen för en Bondskurk och då blir det godnatt på ett dygn.
Det han gjorde var att stå direkt ivägen för sin chef, som är Donald Trump. Om man förvägrar sin chef insyn i vad man sysslar med på myndigheten så är risken stor att man får kicken.
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nice try.
Tesla har tappat.

Teslas registreringar i januari minskade med 44 % jämfört med föregående år i Sverige

Norges registreringar minskade med 38 % jämfört med föregående år

Undersökning visar hur Tesla skadats av Musk

(..) trots en kraftigt ökande total efterfrågan på bilar i de två länderna."

Ser du hur många som såldes i december????
Om det var räntefria köp som avgjorde att folk valde köpa sin tesla just i december istället för januari låter jag vara osagt.

Men andelen Teslor som säljs varierar kraftigt från månad till månad, gäller även alla andra tillverkare
Att jämföra just januari är inget annat än körsbärs-plockning.
Bara vänsterblivna människor blev upprörda över Musks gest, men de har ändå inte råd med en Tesla.

Din dumma jävel.
Citera
2025-02-03, 22:02
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nice try.
Tesla har tappat.

Teslas registreringar i januari minskade med 44 % jämfört med föregående år i Sverige

Norges registreringar minskade med 38 % jämfört med föregående år

Undersökning visar hur Tesla skadats av Musk

(..) trots en kraftigt ökande total efterfrågan på bilar i de två länderna."

Ja, jag har pratat med ett antal Tesla-ägare på mitt företag, det är en hel del eftersom företaget är framgångsrikt och modernt, med moderna människor.

I stort sett VARJE Tesla-ägare ångrar bittert att man köpte bilen, på grund av företagsledarens tilltag. Jag räknar med att Tesla i stort sett utplånas som märke. Det finns knappast något bilmärke som är mer förknippat med modern progressiv målgrupp, och så går förgrundsfiguren och blir nazist...

Epic fail.
Citera
2025-02-03, 22:02
Medlem
Citat:
Varken du eller jag har en aning om snubben som fick foten är bra eller dålig. Det vi vet är att han fick foten enbart för att Elon blev sur. Tänk att slita hela sitt liv på en och samma arbetsplats, sen råkar man stå ivägen för en Bondskurk och då blir det godnatt på ett dygn.

Att han fick sparken säger en del, och hela USAID stinker. Något är fel på din näsa.
Citera
2025-02-03, 22:05
Medlem
Sverige borde göra samma. Tänk vad mycket förbättring vi hade kunnat göra i landet.
Citera
Medlem
Citat:

Du säger ju själv att du inte vet om han var bra eller dålig. Men du utgår från att han var bra. Varför då?
Citera
Medlem
Ibland måste det gamla ingrodda rivas ner helt enkelt. Byråkrati som føder sig själv mestadels. Jag tror det kan bli bra. Feta korrumperade idioter i Afrika som levt på västerländsk stöd i årtionden får se sig om efter riktiga jobb. Blir hårt i början men det är nog bäst in their long run. Kanske. Vi får se. Kul med ett kulturbyte. Ingen naturlag att dagens ordning är den bästa för världen in the long run. Detta blir intressant. Europa och Sverige framförallt måste se om sitt eget hus nu.

Sluta vara så alarmistiska. Den globala världsordningen kommer ändras. Vi får se om det blir till det bättre. Inte första gången världsordningen ändras lite.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Japp, jag tror inte att Musk och Trump kan hålla sams i längden. Trump gillar inte att behöva dela rampljuset med någon, om han inte kan göra det solklart att det är han själv som leder och att den andre bara är där som gäst och på nåder. Trumps ibland jovialiska fasad förutsätter att han käner att han har snöpt sina medtävlare, men Musk är inte av den sorten pch det går inte heller riktigt att köpa världens rikaste man.

Trump respekterar världens rikaste man. Det finns bara en commander-in-chief, Trump.
Citera
2025-02-03, 22:08
Medlem
Citat:
Sluta tramsa. Det här var en trotjänare som bara gjorde sitt jobb och fick se en position han haft i 36 år gå upp i rök för att din husgud Elon blev sur och skvallrade till Trump som såg till att han fick sparken.

Om du har något bevis för att han som fick sparken var likt en ond seriemördare så får du gärna producera källa på det tack.

Vilket säger en hel del då det är regimskiftes-operationer man primärt är intresserad av. Våldsamma om påverkansarbete inte fungerar. Var du lika arg när Joe Biden såg till att den Ukrainsk Åklagare blev sparkad?
Citera
Medlem
Aristaeuss avatar
Som Ateist är oftast mina tydligaste bryderier riktade mot religiöst ansatta grupperingar och maktkoncentationer.
Politiken har dock alltid spelat Jenga i armkrok med tonsur och självuttnämnd utvaldhet.
Trump är av någon outgrundlig andledning en perfekt kombination vår tids mest volatila vätskor, koncentrerade i en miljö som skapats av likvärdigt egoistiskt präglade meningsmotståndare och nu appterade för explosion.

Skam för Er som tror att Trump är Er frälsare.
Skam för Er som såg Kamala som människans beskyddare.

Bräk som de kreatur Ni är.

Är alla humanister döda?
Vem tar strid för den fattige och sjuke?

Skam.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Min tolkning av sådana som du, som sitter och runkar till bilder av Trump och Musk:
- Ni är på ett eller annat sätt utstötta eller misslyckade individer.
- Sannolikt något av ung isolerad incel, bitter medelålders man, eller äldre ensam man
- Ni har "inget att förlora" utan tycker det är häftigt med Stark ledare Trump

Sorgligt är det. Exakt samma klientel som främst lockades till NSDAP. Där fick de någon form av "samhörighet".
Nu överdriver du väl lite ändå? Kanske du själv passar in i en av profilerna du beskriver ovan? Förresten skulle vi nog behöva våra egna versioner av Trump och Musk i Sverige för att få ordning på haveriet och rensa upp lite i träsket...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in