Citat:
Ursprungligen postat av
Bakaxel
Jag skulle vilja påstå att de terapeutiska användningsområdena hade kunnat vara många, enbart baserat på dess effekt. Om det nu gick att bortse från tillvänjningsprofilen på detta läkemedel. Och det går ju naturligtvis inte. Det ger helt enkelt för kraftiga abstinensbesvär, efter alltför kort tids användning.
Det fungerar ypperligt för att minska oro, stress och hjälpa med insomning. Ett plus är att det verkar så många timmar. Men personligen måste jag upp i ganska höga doser för att nå upp till dessa kvalitéer. Problemet blir bara att i takt med det kommer biverkningarna. Det känns slitigt på kroppen, jag blir törstig och salongsberusad. Jag har flera gånger varit tveksam till att köra bil på fenibut. Men då får man komma ihåg att jag pratar om doser 5-10 gånger medicinsk dos.
Så personligen kan jag inte uttala mig om låga terapeutiska doser då det inte har effekt på mig då. Men jag har naturligtvis läst om att många blivit hjälpta på låga doser med.
Ja precis som jag skrev i ett tidigare inlägg så har den medicinska fördelar, men för att jag skulle få dom så var jag tvungen att gå upp i doser långt över max rekommenderad dos.
Glädjen och energin som jag fick på 1500 mg kan jag lika gärna få på 150 mg Lyrica.
Tack för att du nämnde tolerans och beroenderisken, jag glömde det!
Eftersom att Phenibut både fungerar som Baklofen (GABA-B agonist) och som Gabapentin (har affinitet till spänningsstyrda kalciumkanaler) så kan en avtändning vara fruktansvärd! För att inte säga direkt livsfarlig! Alla läkemedel som har affinitet till GABA receptorerna kan ha väldigt svåra och farliga utsättningssymptom som kramper, psykos, delirium, agitation, insomnia osv.