Citat:
Det kommer nog snarare bli den springande punkten dr Musk stter p patrull.
Tre stora fackfrbund (AFGE, ARA SEIU) stmmer DOGE, deras inblandning i finanssystem uppges vara r ett brott mot Privacy Act frn 1974.
Everett Kelley, president fr AFGE, representerar 800 000 federala anstllda, stmmer DOGE fr integritetskrnkningar.
Han repr mnniskor som arbetar fr VA, fr att ta hand om veteraner;
Arbetare p Social Security som ser till att frmnstagarna fr sin pension i tid.
Det r grnspatrullagenter; S-agenter, livsmedelsinspektrer, lkare, advokater, de som arbetar fr utbildningsdepartementet, utrikesdepartementet, DC-regeringen etc.
Kelley:
"Det r min sikt att denna administration frsker avveckla den federala regeringen, och vi anser att det br finnas ppenhet. Vi anser att det br finnas ansvarsskyldighet."
"Vi anser att det r olagligt. Det r en krnkning av integriteten fr arbetskraften, och i vissa fall, det amerikanska folket."
"Jag r en fre detta federal anstlld.
OK? Och fr att jag skulle f tillstnd [ang sekretessbelagt material] och alla sdana saker var jag tvungen att bli underskt. Jag var tvungen att g igenom vissa kriterier.
Men den hr personen kommer in och fick tillgng till 2,2 miljoner federala anstlldas register, och har aldrig blivit granskad.
Han var inte ens en federal anstlld. "
Och sedan [Vita huset sger], "OK, nu r han en federal anstlld."
Tja, gissa vad? Nu finns det nnu fler restriktioner. "
" Om du lser Project 2025, s gr han precis vad de sa att de skulle gra:
De kommer att rra sig snabbt, beslutsamt och f oss att slss mot honom i domstol. Och det kommer vi att gra. "
" De frsker titta p systemet, avgra vad de inte gillar och bara gra sig av med det - ven om det r ett brott mot lagen. "
" De har brutit mot alla policyer nr det gller integritetslagen.
Och jag kommer att se till att vi bekmpar det p alla stt vi kan, fr att se till att inte bara arbetskraftens integritet skyddas, utan att det amerikanska folkets integritet skyddas.
Fr det handlar om att vi nu str i vgen fr att [avveckla] demokratin. "
" De mste st helt utanfr regeringen, om du frgar mig.
Fr vad de gr, i sjlva verket r det fascism, okej? Jag r bara uppriktig.
Dessa killar, dessa individer, behver inte vara involverade i regeringen, punkt - eftersom de inte har ngon respekt fr arbetskraften.
De har ingen respekt fr lagen. De har ingen respekt fr den politik som har infrts och fljts i rtionden."
" Ingen ska ha tillgng till min personliga information, inte heller ska de ha tillgng till de 800 000 medlemmar jag representerar. "
https://www.rollingstone.com/politic...ry-1235257130/
Tre stora fackfrbund (AFGE, ARA SEIU) stmmer DOGE, deras inblandning i finanssystem uppges vara r ett brott mot Privacy Act frn 1974.
Everett Kelley, president fr AFGE, representerar 800 000 federala anstllda, stmmer DOGE fr integritetskrnkningar.
Han repr mnniskor som arbetar fr VA, fr att ta hand om veteraner;
Arbetare p Social Security som ser till att frmnstagarna fr sin pension i tid.
Det r grnspatrullagenter; S-agenter, livsmedelsinspektrer, lkare, advokater, de som arbetar fr utbildningsdepartementet, utrikesdepartementet, DC-regeringen etc.
Kelley:
"Det r min sikt att denna administration frsker avveckla den federala regeringen, och vi anser att det br finnas ppenhet. Vi anser att det br finnas ansvarsskyldighet."
"Vi anser att det r olagligt. Det r en krnkning av integriteten fr arbetskraften, och i vissa fall, det amerikanska folket."
"Jag r en fre detta federal anstlld.
OK? Och fr att jag skulle f tillstnd [ang sekretessbelagt material] och alla sdana saker var jag tvungen att bli underskt. Jag var tvungen att g igenom vissa kriterier.
Men den hr personen kommer in och fick tillgng till 2,2 miljoner federala anstlldas register, och har aldrig blivit granskad.
Han var inte ens en federal anstlld. "
Och sedan [Vita huset sger], "OK, nu r han en federal anstlld."
Tja, gissa vad? Nu finns det nnu fler restriktioner. "
" Om du lser Project 2025, s gr han precis vad de sa att de skulle gra:
De kommer att rra sig snabbt, beslutsamt och f oss att slss mot honom i domstol. Och det kommer vi att gra. "
" De frsker titta p systemet, avgra vad de inte gillar och bara gra sig av med det - ven om det r ett brott mot lagen. "
" De har brutit mot alla policyer nr det gller integritetslagen.
Och jag kommer att se till att vi bekmpar det p alla stt vi kan, fr att se till att inte bara arbetskraftens integritet skyddas, utan att det amerikanska folkets integritet skyddas.
Fr det handlar om att vi nu str i vgen fr att [avveckla] demokratin. "
" De mste st helt utanfr regeringen, om du frgar mig.
Fr vad de gr, i sjlva verket r det fascism, okej? Jag r bara uppriktig.
Dessa killar, dessa individer, behver inte vara involverade i regeringen, punkt - eftersom de inte har ngon respekt fr arbetskraften.
De har ingen respekt fr lagen. De har ingen respekt fr den politik som har infrts och fljts i rtionden."
" Ingen ska ha tillgng till min personliga information, inte heller ska de ha tillgng till de 800 000 medlemmar jag representerar. "
https://www.rollingstone.com/politic...ry-1235257130/
Fascinerande att det skulle vara ett brott att banta ner statsapparaten och sluta finansiera trans teater i Venezuela. Mnga presidenter har ju batat ner departement under ren utan att ha blivit stmda.
Men detta r ju FASCISM naturligtvis 2025 och nr det sker under Trump.
Fr att belysa vilka fascistiska krafter vi har och gra med s kan vi ta en sekvens frn igr
dr Trump omringad av kvinnor och flickor satte stopp fr mn att tvla i kvinnlig idrott.
Ett hundratal kvinnor i ldrar frn drygt 40 ned till 7 rs ldern. Alla glada, alla utstrlar vrme till denna president, alla fascister naturligtvis. Notera bilderna och fnga in stmningen i lokalen, oerhrt toxisk fascism.
https://www.youtube.com/watch?v=F8wOHthTvhg
I detta mtet s berttade han ven att ett kraftigt trendbrott har skett i att militren den sista tiden har haft dom hgsta rekryterings talen p 15 r. Under mnga r s har militren brottats med rekordlga rekryteringar. Naturligtvis s vill folk ansluta till den nyfascistiska militren med den nazistoida Pete Hegseth och ing i kampen.
Det hela r mycket oroande speciellt fr vnsterextremister som gr sin omvrldsanalys beroende p gester och arm vinklar dr alla oliktnkande mste vara fascister.