2025-02-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är en vetenskaplig studie. Det betyder att man inte kan använda vilka ord som helst. Det betyder också att man inte kan tolka orden som man känner för. D.v.s de hade inkluderat patienter som haft symtomen i max 2 år, då kan de inte skriva något annat än så.

"May persist for a year or more" betyder INTE att de tar slut efter ett eller ett par år. Det betyder att de kan hålla i för resten av livet men de kunde inte skriva det för det inte fanns tillräckligt med underlag. Om du läser alla studier som gjorts så fattar du att många verkar få men för livet.

Studien länkar till undersökningen där det tas upp just ”brainfog” som vissa har haft kvar uppemot ett år och i vissa fall längre.
Därav ”may persist” i sammanhanget.
Har du läst studierna angående iq och brainfoggen?
Citera
2025-02-06, 19:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Studien länkar till undersökningen där det tas upp just ”brainfog” som vissa har haft kvar uppemot ett år och i vissa fall längre.
Därav ”may persist” i sammanhanget.
Har du läst studierna angående iq och brainfoggen?

Ja. Den senaste jag läste inkluderade patienter som haft det i mer än tre år. Jag har ännu inte sett en enda studie som konstaterar att det går över hos någon majoritet av patienterna. Tvärtom brukar neurodegenerativa sjukdomar vara permanenta hos de flesta. Det finns en liten grupp människor där så inte är fallet men den gruppen är inte typisk för genomsnittet.
Citera
2025-02-06, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Du är ju riktigt riktigt korkad. Inte för jag tror du förstår men för andra i tråden skall jag bifoga information något som du är kliniskt befriad ifrån.

NIH har redan erkänt att det var GF dom finansierade ditt spån

Men alltså, läser du vad du själv citerar? Eller förstår du inte vad du läser?

"The term Gain-of-Function (GoF) describes the gain of new functions by organisms through genetic changes, which can naturally occur or by experimental genetic modifications. Gain-of-Function research on viruses is enhancing transmissibility, virus replication, virulence, host range, immune evasion or drug and vaccine resistance to get insights into the viral mechanisms, to create and analyze animal models, to accelerate drug and vaccine development and to improve pandemic preparedness."

Det var alltså medicinsk forskning.

"A subset is the GoF research of concern (GOFROC) on enhanced potentially pandemic pathogens (ePPPs) that could be harmful for humans. A related issue is the military use of research as dual-use research of concern (DURC)."

Det fanns alltså oro för att forskningen skulle kunna leda till militär användning. Det var baksidan med de områden som undersöktes.
Citera
2025-02-06, 19:24
Medlem
StorTjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDoomsday
Elon Musks DOGE agenter har nu grävt fram info ifrån liket som finns kvar av USAID att betalningarna till Kinalabbet som tog fram Covid-19 viruset kom ifrån dem!

https://x.com/WarClandestine/status/1886638975974092827

Nu blir det förståeligt varför det var så mycket lögner kring detta ifrån demokraterna, det var de som låg bakom. Viruset var alltså sannolikt framtaget med flit, hela agendan var planerad redan flera år i förväg.

Vad kommer hända nu? Vilka huvud kommer rulla?

Musk hävdar också att europeiska tidningar inte skriver om örebrodådet. Han är ett pucko. Ta honom inte på allvar.
Citera
2025-02-06, 19:40
Medlem
Citat:
Ja. Den senaste jag läste inkluderade patienter som haft det i mer än tre år. Jag har ännu inte sett en enda studie som konstaterar att det går över hos någon majoritet av patienterna. Tvärtom brukar neurodegenerativa sjukdomar vara permanenta hos de flesta. Det finns en liten grupp människor där så inte är fallet men den gruppen är inte typisk för genomsnittet.

Nu menade jag i länken du själv bifogade som jag först citerade på, angående just att smittade med C19 blir dummare.
Där nämns just brainfog som är benämningen av denna sänkta IQ du pratar om men varför kopplar du ihop detta med neurodegenerativa sjukdomar?
Citera gärna från din länk vart den kopplingen finns!

”Du har inte sett en studie som visar att det går över” men samtidigt har du inte heller sett en studie som visar att det på något sätt skulle vara permanent.
Och om så är fallet så är dessa individer färre än dessa som dog av vaccinet.
Citera
2025-02-06, 19:55
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Nu menade jag i länken du själv bifogade som jag först citerade på, angående just att smittade med C19 blir dummare.
Där nämns just brainfog som är benämningen av denna sänkta IQ du pratar om men varför kopplar du ihop detta med neurodegenerativa sjukdomar?
Citera gärna från din länk vart den kopplingen finns!

Det faktum att viruset orsakar hjärnskador betyder att det är en neurodegenerativ sjukdom. Det är inte bara att du får en IQ-nedsättning, du får faktiska hjärnskador.

Citat:
The scientists recruited 30 people who had been hospitalised with severe COVID-19. They scanned their brains between 93 and 548 days after hospital treatment. They compared their scans with 51 age-matched people who had not had a SARS-CoV-2 infection.

They found that the major regions of the brainstem — the medulla oblongata, pons, and midbrain — all had abnormalities linked to brain inflammation. As the authors explain, these differences between healthy participants and those who had experienced COVID-19 “are consistent with a neuroinflammatory response.”

Interestingly, some of these abnormalities were in a region that is central for controlling breathing called the “medullar reticular formation.“

“The fact that we see abnormalities in the parts of the brain associated with breathing strongly suggests that long-lasting symptoms are an effect of inflammation in the brainstem following COVID-19 infection,” Rua explained in a press release.

The scientists also showed that the abnormalities were more pronounced in people who had experienced the highest levels of inflammation during COVID-19. Similarly, those with less severe COVID-19 and shorter hospital stays had fewer brainstem abnormalities.

In the months following COVID-19, people often report fatigue, shortness of breath, coughs, and chest pain. The authors believe that the brainstem changes they spotted may make people more likely to experience these symptoms or at least make them worse.

Citat:
“Once in the [central nervous system],” Langland continued, “the ACE-2 receptor that the virus uses to infect cells is present on cells in the central nervous system, so the virus can infect these cells and lead to damage, which is sometimes permanent in long COVID cases.”

However, the authors of the new study explain that to cause damage to the brainstem, the virus does not need to directly enter the brain.

In fact, they write that “in most cases, there is no evidence of direct viral infection” in the central nervous system. Rather, inflammation in the brain is a response to the infection in the body.

D.v.s du kan få hjärnskador även om viruset inte når hjärnan.

Citat:
”Du har inte sett en studie som visar att det går över” men samtidigt har du inte heller sett en studie som visar att det på något sätt skulle vara permanent.

Självklart kan vi inte säga att någonting är permanent med säkerhet när det bara gått fem år. Vi kan heller inte säga att det INTE är permanent men jag fattar att du inte kan fatta det.

Citat:
Och om så är fallet så är dessa individer färre än dessa som dog av vaccinet.

Va? Nu får du nog komma fram med fakta. Hur många har dött av vaccinet? Jag vet minst fyra stycken som fortfarande har långcovid.
Citera
2025-02-06, 20:13
Medlem
Citat:
Det faktum att viruset orsakar hjärnskador betyder att det är en neurodegenerativ sjukdom. Det är inte bara att du får en IQ-nedsättning, du får faktiska hjärnskador.

D.v.s du kan få hjärnskador även om viruset inte når hjärnan.

Självklart kan vi inte säga att någonting är permanent med säkerhet när det bara gått fem år. Vi kan heller inte säga att det INTE är permanent men jag fattar att du inte kan fatta det.

Va? Nu får du nog komma fram med fakta. Hur många har dött av vaccinet? Jag vet minst fyra stycken som fortfarande har långcovid.

Tror du missförstår, ingenting i texten ovanför har kopplingen till IQ aka Brainfog trots att det inte ser bra ut.
Studien (finns länkad i din länk) som är utförd gällande just brainfog och IQ visar att människor återhämtar sig olika fort och vissa kan ha Brainfog upp till ett år eller mer.
Tycker länken är intressant men tycker bara det du säger är lite missvisande då du hänvisar till din ”egna” tolkning gällande iq studien.
Står fortfarande ”may persist” och inte ”irreversible” “permanent” i undersökning gällande IQ och brainfog och inte heller degenerativa effekter.

Det jag menade är att det inte finns några permanent iq nedsatta av c19 och sarkastiskt jämförde med döda av vaccinet.
Citera
2025-02-06, 20:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Tror du missförstår, ingenting i texten ovanför har kopplingen till IQ aka Brainfog trots att det inte ser bra ut.
Studien (finns länkad i din länk) som är utförd gällande just brainfog och IQ visar att människor återhämtar sig olika fort och vissa kan ha Brainfog upp till ett år eller mer.
Tycker länken är intressant men tycker bara det du säger är lite missvisande då du hänvisar till din ”egna” tolkning gällande iq studien.
Står fortfarande ”may persist” och inte ”irreversible” “permanent” i undersökning gällande IQ och brainfog och inte heller degenerativa effekter.

Det jag menade är att det inte finns några permanent iq nedsatta av c19 och sarkastiskt jämförde med döda av vaccinet.

De kan inte skriva "irreversible" eller "permanent" om de inkluderar patienter som bara haft problemen i två år. Jag fattar vad det är du inte fattar men tyvärr måste man ha ett tresiffrigt IQ för att förstå vetenskapliga studier. Du har uppenbarligen inte det men om du vill pusha dig så har du några här:

https://www.nature.com/articles/s41586-022-04569-5
https://www.science.org/doi/10.1126/sciadv.adg2248
https://www.cell.com/cell/fulltext/S...showall%3Dtrue
https://papers.ssrn.com/sol3/papers....act_id=4716751
https://www.nature.com/articles/s41591-022-02001-z

Även om du bara förstår en bråkdel av vad som står där och ändå tycker det är helt OK att utsättas för viruset så tror jag det är en bra grej om du försvinner från genpoolen.
Citera
2025-02-06, 20:32
Medlem
Citat:
De kan inte skriva "irreversible" eller "permanent" om de inkluderar patienter som bara haft problemen i två år. Jag fattar vad det är du inte fattar men tyvärr måste man ha ett tresiffrigt IQ för att förstå vetenskapliga studier. Du har uppenbarligen inte det men om du vill pusha dig så har du några här:

https://www.nature.com/articles/s41586-022-04569-5
https://www.science.org/doi/10.1126/sciadv.adg2248
https://www.cell.com/cell/fulltext/S...showall%3Dtrue
https://papers.ssrn.com/sol3/papers....act_id=4716751
https://www.nature.com/articles/s41591-022-02001-z

Även om du bara förstår en bråkdel av vad som står där och ändå tycker det är helt OK att utsättas för viruset så tror jag det är en bra grej om du försvinner från genpoolen.

Ok, du har alltså inte läst studien i din egna länk,,,
Citera
2025-02-06, 20:34
Medlem
Saywhaat-s avatar
Vad som händer just nu i USA är att sanningen är på väg fram.

Nu kommer alla kvitton upp på bordet , och dom digitala spåren , som kan knyta alla till brott.

Det kommer vara stökigt i staterna ett bra tag framöver..

DOGE gör rent hus , draining the swamp är exakt vad som händer i realtid just nu...
Citera
2025-02-06, 21:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Man överdrev skadorna av viruset helt enkelt.

I efterhand har vi sett tex flera unga elitidrottare dö i hjärtattack under hög puls av vaccinen också.
Överdrev vad?
Och vem dog av hjärtattack?
Vad vi fick dock lära oss, det var att med astra och deras traditional vaccin som man använt hade för hög dos.
Och att när man ficknormala biverkningar ala förkylning, och att om man då utövande pulshöjande saker.
Då fick ett fåtal hjärtmuskelinflammation.

Inser du inte har en susning om vad som är vad, för hur IN I HELVETE kan man ha missat det var hjärtmuskelinflammation och inte hjärtattack.(Kanske du läst lite för mycket konspirationer, där fakta saknar betydelse.)

Och att man har bidragit till denna forskning i Kina, det har man vetat om i decennier.(Och det är därför ni inte gillar fakta, som tråden nu är i skräpet av Flashback, där dårar florerar mest.)

Och det mest komiska av allt, det är hur "Gain of funktion" adresseras som schack matt.
Men det enda det berättar är att man studerar ett virus muteringar och hur man sen ska förekomma dessa.
Men Gain of funktion ses som den holy grail för konspirationen, och det betyder ingenting mer än det jag sade.
Citera
2025-02-06, 22:26
Medlem
Gridiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Så du ändrar dig att man kan koordinera media över hela världen nu eller vad försöker du förmedla egentligen?

Ja menar att folk försöker, men inte lyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in