Igår, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Föga förvånande så ser det ut som en trafikolycka, känsliga tittare varnas.

https://bsky.app/profile/wartranslat.../3lhon2f5swk2r

Ser inte ut som om krockkudden löste ut…
Citera
Igår, 19:02
Medlem
Wadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
AHAHHahahhaa.....

Var har du fått det ifrån? Att piss-ryzzen är "fruktad"?

De har precis, under tre års tid, tydligt visat att de är helt värdelösa, att deras armé i stort bara består av en massa tattare och clowner.
Men är det inte konstigt att de duktiga ukrainarna som fått hundratals miljarder dollar i form av vapen och utrustning inte klarar av att kasta ut dessa värdelösa clowner?

Det är något som inte stämmer. Fattar inte ni ukrotroll det?
Citera
Igår, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Varför inte länka till riktiga data och analytiker? Vem är detta? Att man säljer guld ser jag inte som omöjligt i en överhettad ekonomi då det ska investeras i mycket ersättningsprodukter från väst. Du vet att om några år är allt ersatt och väst behövs inte mer och hur tror du att EU:s ekonomier kommer att stå sig då Ryssland och stora marknader i Asien förvinner? Det här är allt ni har kvar att tramsa i, Rysk ekonomi. Hur går det vid fronterna då och kriget, vinner Ukraina, har man fått fram ett nytt supervapen? Hur ser Ukrainas ekonomi ut i framtiden och kommer man att klara sig utan massivt stöd från främst EU?

Varför inte bara fråga henne själv varifrån hon får datan? Storheten med internet, man kan kontakta personer på andra jorden hur lätt som helst. Eller så kan du alltid skaffa VPN och lusläsa ryska finansministeriets hemsida.
Så du erkänner att ekonomin är överhettad men håller inte riktigt med Elvira Nabiullina gällande stagneringen i ekonomin? Du håller heller inte med de ryska företagen i Ryssland om brist på arbetskraft?
Ser det inte som nödvändigt att kriget avgörs längs fronten. Sovjet-Afghanistan, USA-Afghanistan, USA-Vietnam osv avgjordes inte på fronten. Med tanke på hur lite Ryssland åstadkommit till betydligt större lidande för den egna befolkningen och ekonomin än ovan nämnda krig ser jag det inte som en omöjlighet att Ryssland drar sig ur pga ekonomiska besvär.

Då kom vi återigen till att du aldrig nämner lidandet för den ryska befolkningen. Du nämner gång på gång att Ukraina ska ge efter Rysslands krav pga lidande men aldrig, aldrig någonsin har du ämnat en tanke för den ryska befolkningen. Varför inte?
inte för att jag tror du bryr dig, du verkar ha samma människosyn som Stalin, Putin och andra despoter. För dig är människor ammunition.
Citera
Igår, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
problemet med den dealen är väl att det mesta ligger i forna östra ukriana.
kanske beskriver lite av den geopolitiska delen och USA's mål med detta, varför det hela har hänt över huvud taget.

Varför skulle Ryssland ens förhandla om det inte erbjuds något som tillfredsställer deras sida.

Varför skulle Ukraina vara intresserat av att förhandla om det inte erbjuds något som tillfredsställer deras sida?
Citera
Igår, 19:13
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Varför inte länka till riktiga data och analytiker? Vem är detta? Att man säljer guld ser jag inte som omöjligt i en överhettad ekonomi då det ska investeras i mycket ersättningsprodukter från väst. Du vet att om några år är allt ersatt och väst behövs inte mer och hur tror du att EU:s ekonomier kommer att stå sig då Ryssland och stora marknader i Asien förvinner? Det här är allt ni har kvar att tramsa i, Rysk ekonomi. Hur går det vid fronterna då och kriget, vinner Ukraina, har man fått fram ett nytt supervapen? Hur ser Ukrainas ekonomi ut i framtiden och kommer man att klara sig utan massivt stöd från främst EU?
Europa kommer se till att Ryssland får backa hem, precis som Hitler fick uppleva.
Citera
Igår, 19:13
Medlem
Enligt en "Suchominus" tror jag det var på youtube skall det nedskjutna SU-25 har kraschat långt öster om Toresk.
Även om inga fallskärmar syntet skall två piloter varit synliga på marken.

Det kom en bögig helikopter och hämtade upp HBTQ-piloterna. Ukraina angrep helikoptern med drönare men troligen kunde helikoptern smita iväg lätt skadad.

Om piloterna överlevde så jublar ryzzhororna på RFSL.

Exakt vad som hände är oklart.
Citera
Igår, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Men är det inte konstigt att de duktiga ukrainarna som fått hundratals miljarder dollar i form av vapen och utrustning inte klarar av att kasta ut dessa värdelösa clowner?

Det är något som inte stämmer. Fattar inte ni ukrotroll det?

Alla ukrainare är döda sedan länge, enligt rapporter.
Raka vägen till Kiev då!
Varför inte?

Hur går det med Rysslands ekonomi?
Vi behåller de 3000 miljarderna, för Ryssland behöver inte de.

För övrigt.
USA har gett ca 90 miljarder dollar. Du har svårt med matte.
Citera
Igår, 19:14
Medlem
Citat:
Jag fattar inte varifrån ni får allt, är det enbart x och Kiev? Nu har man ju annat i livet att göra men bara för en vecka sedan så växte fortfarande Rysslands ekoniomi enligt data. Jag förstår varför räntorna och inflation i Ryssland är hög fast du väljer att tolka det negativt och vem fan bryr sig, ni får svaret senare från er blaskmedia.

Ta nu en titt på vår arbetslöshet och våra konkurser. Går det bra för oss i Europa? Som jag sagt i tre år nu, vi måste hitta en god lösning med Ryssland annars går det åt helvete för oss. Lösningen är enkel, ge tillbaka ryska territorium med ryskt folk och se till att Ukraina är neutrala i sin konstition och att NATO håller sig på sin jävla matta och inte kostar oss en massa onödiga pengar. Vi klarar inte en kamp med Ryssland och/eller Kina för då går vår välfärd åt helvete för all framtid för vi har numera för lite naturresurser själva och detsutom miljönissar. Det här är inget du begriper överhuvudtaget.

Ryssland kan väl föregå med gott exempel? Ryssland är det land i Europa som expanderat sin yta under 1900-talet. Ryssland kan inte bedriva krig utan att ha krav på att utöka sin redan extrema yta. Faktum är att Ryssland skulle ha större möjligheter att utveckla sin levnadsstandard och välfärd om de gjorde sig av med en del av yttre områden. Dessutom skulle Ryssland militärt sett bli mer lättförsvarat om de gjorde sig av med områden som Nato med lätthet kan ta över vid en eventuell konflikt (Königsberg, Kurilerna, Krim).
Citera
Igår, 19:15
Medlem
Citat:
kanske beskriver lite av den geopolitiska delen och USA's mål med detta, varför det hela har hänt över huvud taget.

Varför skulle Ryssland ens förhandla om det inte erbjuds något som tillfredsställer deras sida.

Jaha. Så du tror att bara ryzz-helvetet erbjuder en villkorslös kapitulation så kommer Ukraina lägga sig som ett strykjärn på backen?

Dream on.
Citera
Igår, 19:17
Medlem
Jack.Elams avatar
Det här var lite nytt och intressant (I alla fall för mig som tycker om att muppa lös på drönare)

https://www.counteroffensive.news/p/...-drone-assault
Citat:
The first ever all-drone assault by Ukraine
The Counteroffensive is the first to give a detailed play-by-play of a major milestone in military drone history. Here’s a behind-the-scenes look at its planning, execution and impact on future wars.

Tråd med en sammanfattning av ovanstående artikel.

https://bsky.app/profile/sambendett..../3lhooabke6s2e
Citat:
1/ QUICK THREAD - an account of the Ukrainian UGV-UAV combined assault on Russian positions in December 2024: "The mission itself involved complex logistics and communications requirements. No drone swarm technology was used..."
Spontant så tycker jag 100 man i bakgrunden kan vara en smula högt, men å andra sidan. Anfallet skedde med bara drönare och Ukrainare på säkert avstånd, så det här är kan vara en intressant utveckling i kriget.
Senast redigerad av Jack.Elam Igår kl. 19:23. Anledning: Lördag kväll och jag är förkyld, strulade till en länk.
Citera
Igår, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Varför skulle Ukraina vara intresserat av att förhandla om det inte erbjuds något som tillfredsställer deras sida?

Citat:

Varför skulle Ukraina med hela väst i ryggen erbjuda något annat än att Ryssland kan få dra sig tillbaka, så kan man överväga att ta bort sanktionerna.
Citera
Igår, 19:19
Medlem
Citat:
Jag fattar inte varifrån ni får allt, är det enbart x och Kiev? Nu har man ju annat i livet att göra men bara för en vecka sedan så växte fortfarande Rysslands ekoniomi enligt data. Jag förstår varför räntorna och inflation i Ryssland är hög fast du väljer att tolka det negativt och vem fan bryr sig, ni får svaret senare från er blaskmedia.

Ta nu en titt på vår arbetslöshet och våra konkurser. Går det bra för oss i Europa? Som jag sagt i tre år nu, vi måste hitta en god lösning med Ryssland annars går det åt helvete för oss. Lösningen är enkel, ge tillbaka ryska territorium med ryskt folk och se till att Ukraina är neutrala i sin konstition och att NATO håller sig på sin jävla matta och inte kostar oss en massa onödiga pengar. Vi klarar inte en kamp med Ryssland och/eller Kina för då går vår välfärd åt helvete för all framtid för vi har numera för lite naturresurser själva och detsutom miljönissar. Det här är inget du begriper överhuvudtaget.

Bäste Pajas, i Ryssland så anser man att det mest förstörande för den ryska ekonomin -utöver sanktionerna- är de extremt höga räntorna.

Få företag har råd att växa eller betala sina skulder.

Du borde sätta dig ner med en bra sökmotor och söka på Rysslands ekonomiska förfall.

Att Putin i sitt nyårstal hävdade att Rysslands ekonomi är stark gjorde han för den lättlurade publiken varav du är en. Företagsledarna är av annan uppfattning och ökningen av konkurser är enorm.
Senast redigerad av Arccosinus Igår kl. 19:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in