Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Varför inte länka till riktiga data och analytiker? Vem är detta? Att man säljer guld ser jag inte som omöjligt i en överhettad ekonomi då det ska investeras i mycket ersättningsprodukter från väst. Du vet att om några år är allt ersatt och väst behövs inte mer och hur tror du att EU:s ekonomier kommer att stå sig då Ryssland och stora marknader i Asien förvinner? Det här är allt ni har kvar att tramsa i, Rysk ekonomi. Hur går det vid fronterna då och kriget, vinner Ukraina, har man fått fram ett nytt supervapen? Hur ser Ukrainas ekonomi ut i framtiden och kommer man att klara sig utan massivt stöd från främst EU?
Varför inte bara fråga henne själv varifrån hon får datan? Storheten med internet, man kan kontakta personer på andra jorden hur lätt som helst. Eller så kan du alltid skaffa VPN och lusläsa ryska finansministeriets hemsida.
Så du erkänner att ekonomin är överhettad men håller inte riktigt med Elvira Nabiullina gällande stagneringen i ekonomin? Du håller heller inte med de ryska företagen i Ryssland om brist på arbetskraft?
Ser det inte som nödvändigt att kriget avgörs längs fronten. Sovjet-Afghanistan, USA-Afghanistan, USA-Vietnam osv avgjordes inte på fronten. Med tanke på hur lite Ryssland åstadkommit till betydligt större lidande för den egna befolkningen och ekonomin än ovan nämnda krig ser jag det inte som en omöjlighet att Ryssland drar sig ur pga ekonomiska besvär.
Då kom vi återigen till att du aldrig nämner lidandet för den ryska befolkningen. Du nämner gång på gång att Ukraina ska ge efter Rysslands krav pga lidande men aldrig, aldrig någonsin har du ämnat en tanke för den ryska befolkningen. Varför inte?
inte för att jag tror du bryr dig, du verkar ha samma människosyn som Stalin, Putin och andra despoter. För dig är människor ammunition.