Idag, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnykterMinstSagt
Jag vill ha seriösa svar på hur man stoppar Rysslands glidbomber.

Hur gör man? Om Sverige har blivit attackerad av dessa Ryska glidbomber, ge mig svar på hur man kan stoppa detta.

120 F-16?
Citera
Idag, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Tyvärr blir det som vanligt att Ryssland sparkar skiten ur alla som invaderar dom och det är alltid facister och råskinn som angriper. Europa har ingen möjlighet att göra något själva utan är helt beroende av USA inom NATO och mycket annat. Vi har inte längre någon stormaktstatus som Ryssland, USA och Kina.

Du vejkaj uppjöjd, vatnik. Gåj det inget bja föj ej nu?

Ska vi ta det här en gång till då… Den enda som har angripit någon är ryzzland. Ingen har angripit dem eller har ens haft några tankar på att angripa dem. Det var ryzzland som angrep Ukraina. Alla vet det och det gör du också även om du inte får erkänna det eftersom det kan äventyra din status som icke-stridande.
Citera
Medlem
Citat:
Jag är ingen lättlurad publik utan ser enbart på data och kan tydligen räkna. Visa mig då data och en sida som stöder ökande konkurser i Ryssland, det kan du inte ...

Om du tar upp ditt Pajashuvud ur sanden och söker på Rysslands eländen så får du svar. Det här är det första när jag gör ditt jobb.

Jag fick även träffar på en rysk tink tank som varnar för den enorma ökningen av konkurser p.g.a. ränteläget.
Du tror att hög ränta är bra, den ryska regimen fruktar ränteläget.
Man är nog inte vid sina sinnens fulla bruk om man hävdar att en styrränta om 21% är bra!

Russia faces a wave of bankruptcies as borrowing costs skyrocket

https://www.themoscowtimes.com/2024/...yrocket-a86981

Det är ingen tvekan om att du bibehåller positionen som trådens Pajas. Varför söker du inte data?

Varför spekulerar du om att höga räntor är bra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnykterMinstSagt
Jag vill ha seriösa svar på hur man stoppar Rysslands glidbomber.

Hur gör man? Om Sverige har blivit attackerad av dessa Ryska glidbomber, ge mig svar på hur man kan stoppa detta.

Man ser till att de flygplan som fäller glidbomber inte vågar uppträda i ett område >80km från fronten.

Det kommer Ryssland strax att upptäcka.
Citera
Idag, 19:52
Medlem
Ni ryssälskare med vakuum mellan öronen, behöver lyssna på en riktig ryss, som trots allt har fattat sakers bestånd.

Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk

Citat:
Ursprungligen postat av glimmande

Citat:
Ursprungligen postat av torppet

Citat:

[quote=HugoTheGreat|90964595]
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark

https://youtu.be/fMSD3dyH81I?si=rNX2P8e5OUW3P1s-
Citera
Idag, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Väst har väl återlämnat alla områden som borde återlämnas? Kan du nämna något väsentligt område som Väst inte återlämnat (små karibiska öar räknas inte).

Sovjet utvecklat Karelen? Finland var fattigt när de förlorade Karelen, men problemet är att området fortfarande är kvar på den nivån det var på när Finland fick överge området för mer än 80 år sedan. Kallar du 80 års stillestånd i utvecklingen för utveckling?

Att man är ryskspråkig innebär inte att man vill tillhöra Ryssland. Ukrainarna tvingades övergå till ryska under sovjettiden. Tvångsrussifiering innebär inte att man vill vara ryss. Oftast blir det tvärtom.

Det fanns inga "avtal" mellan Ryssland och Ukraina om gränser från 1990-talet. Sovjetunionen upplöstes och delrepublikerna blev självständiga med de gränser de hade. Varför skulle just Ryssland kräva gränsjusteringar pga att Ryssland och Sovjet i århundraden bedrivit tvångsrussifiering i det väldiga riket?
Är du intresserad av det kan du ju ta det i en annan tråd. USA tog många öar under andra världskriget, vi Mexiko och sen har vi resterna av kolonialmakternas härjningar. Turkiet hänger på norra cypern och UK på Nordirland och falklandsöarna och en hel del annat. Bara några exempel och det här borde du veta om du har någon som helst historiekunskap.

Visa mig det stilleståndet i Karelen. Här kan du läsa mer:
Finland tackade nej till Karelen
https://www.sverigesradio.se/artikel/1541043

Du verkar tro att Ukraina varit en stormakt som spritt sitt språk till hela kontinenten. Ukraina är en konstruktion precis som Jugoslavien. Det ukrainska språket kommer från västra "Ukraina". Man talar ryska i den östra delen för att man varit inom Ryssland. Ta en titt på histioriska kartor så kanske du förstår. Det var ukrainare från väster som flyttade till tex. Donbas och Krim för det var där jobb fanns.

Det skrevs en mängd avtal då de forna republikerna skulle bli självständiga på 90-talet. Man skrev dom på vänskaplig basis, neutralitet och utveckling av sovjetindustrin. Det dröjde inte länge innan Ukraina valde en annan väg med hjälp av väst.

Nu var det inte det konflikten och kriget handlade om utan Ukrainas neutralitet, Rysslands säkerhet vid dess gränser och folket i Donbas som ville lämna Kievregimen efter statskuppen 2014. Hade Kievregimen och väst respekterat Rysslands krav så hade det inte blivit något krig. Krig sker oftast då diplomati och politik havererar och i detta fall i väst.
Citera
Idag, 19:55
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Det är säkert överdrivet.
Vad påstår drängen och dvärgen zelenskij? 43 tusen? Vad säger man här 100000...? zelenskij kommer att dömas hårt i enlighet rysk lagstiftning.

Varför ska Zelenskij dömas enligt rysk lagstiftning?
Citera
Idag, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Om du tar upp ditt Pajashuvud ur sanden och söker på Rysslands eländen så får du svar. Det här är det första när jag gör ditt jobb.

Jag fick även träffar på en rysk tink tank som varnar för den enorma ökningen av konkurser p.g.a. ränteläget.
Du tror att hög ränta är bra, den ryska regimen fruktar ränteläget.
Man är nog inte vid sina sinnens fulla bruk om man hävdar att en styrränta om 21% är bra!

Russia faces a wave of bankruptcies as borrowing costs skyrocket

https://www.themoscowtimes.com/2024/...yrocket-a86981

Det är ingen tvekan om att du bibehåller positionen som trådens Pajas. Varför söker du inte data?

Varför spekulerar du om att höga räntor är bra?
Lol, tyck och tro vad du vill så du håller dig glad. Tror du "The Moscov Times" överlever att USAID i princip läggs ner? Ge mig en riktig källa och inte dessa propagandaspridare.
Citera
Idag, 20:02
Medlem
fraumauras avatar
Citat:
Är du intresserad av det kan du ju ta det i en annan tråd. USA tog många öar under andra världskriget, vi Mexiko och sen har vi resterna av kolonialmakternas härjningar. Turkiet hänger på norra cypern och UK på Nordirland och falklandsöarna och en hel del annat. Bara några exempel och det här borde du veta om du har någon som helst historiekunskap.

Visa mig det stilleståndet i Karelen. Här kan du läsa mer:
Finland tackade nej till Karelen
https://www.sverigesradio.se/artikel/1541043

Du verkar tro att Ukraina varit en stormakt som spritt sitt språk till hela kontinenten. Ukraina är en konstruktion precis som Jugoslavien. Det ukrainska språket kommer från västra "Ukraina". Man talar ryska i den östra delen för att man varit inom Ryssland. Ta en titt på histioriska kartor så kanske du förstår. Det var ukrainare från väster som flyttade till tex. Donbas och Krim för det var där jobb fanns.

Det skrevs en mängd avtal då de forna republikerna skulle bli självständiga på 90-talet. Man skrev dom på vänskaplig basis, neutralitet och utveckling av sovjetindustrin. Det dröjde inte länge innan Ukraina valde en annan väg med hjälp av väst.

Nu var det inte det konflikten och kriget handlade om utan Ukrainas neutralitet, Rysslands säkerhet vid dess gränser och folket i Donbas som ville lämna Kievregimen efter statskuppen 2014. Hade Kievregimen och väst respekterat Rysslands krav så hade det inte blivit något krig. Krig sker oftast då diplomati och politik havererar och i detta fall i väst.
Det enda som havererat i detta fallet är Vladimir Putin's lilla hjärna. Jag funderade ett tag på om inte hen har bipolär sjukdom med en släng av schizofrenia. Jag tror fan att det är så. Hoppas att han dinglar snart i vilket fall.
Citera
Idag, 20:03
Medlem
Citat:
Tyvärr blir det som vanligt att Ryssland sparkar skiten ur alla som invaderar dom och det är alltid facister och råskinn som angriper. Europa har ingen möjlighet att göra något själva utan är helt beroende av USA inom NATO och mycket annat. Vi har inte längre någon stormaktstatus som Ryssland, USA och Kina.
Ingen, absolut ingen har ju invaderat Ryssland. Är du helt förryckt?
Citera
Idag, 20:03
Medlem
https://x.com/SprinterObserve/status...92499607498997

Den största skandalen någonsin i USA, US A.I.D, sponsrade även skådespelare i förmån för "hjälten" Zelensky.

Men det var bortkastade pengar i slutändan.
Citera
Idag, 20:05
Medlem
Sen kan alla ta del av denna informativa video.
En hög general förklarar det strategiska arbetet som Ukraina utfört och utför på Rysslands oljeindustri.
Har det någon betydelse för Rysslands ekonomi…nä det har det förstås inte …..
🤣🤣🤣

https://youtu.be/MYOZ2mtN4hU?si=Cmh79TB9amTjfiQa
Senast redigerad av Vodkasomsnus Idag kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in