2025-02-09, 09:30
Medlem
S drygt tusen miljarder kronor gr rligen till personer som ingen vet vem det r. Typ uttag inget kvitto. Gr frmodligen till toppar inom demokraterna och rinos i republikanerna. Vnsterns money laundering operation r inte blygsam. Varenda sten Elon och "Big Balls" lyfter p r nedlusad med scams.

"Over $100 BILLION is being sent every year to people in America with no Social Security number"

https://x.com/elonmusk/status/1888405244939231258
Citera
2025-02-09, 09:33
Medlem
Dundersnubbens avatar
S problemet r att han anstller 20 ringar som du anser blir hjrntvttade? Om 40 ringen gjorde samma jobb r det ok d?

Det omoraliska r det ENORMA slseriet och korruptionen som USA utsatt sina skattebetalare fr.

Jag tycker jobbet dom gr r fantastiskt. Vill se samma version i Sverige fr tyvrr s saknar Slseriombudsmannen det mandatet.
Citera
2025-02-09, 09:41
Medlem
En artikel idag var rtt intressant: tanken r frstss att erstta de sparkade med AI. Ett stt att bli av med folk utan att sga upp dem r ,frutom ge mjligheten till avgngsvederlag, att frbjuda hybridarbete. Dvs krva att de r p kontoret. En anstlld hade uttalat sig anonymt om det jdra slitet pendla. En dold tanke r troligen gra det s obekvmt att folk sger upp sig sjlvmant. r nog faktiskt lite baktanke med det utanfr Trumpsfren, dvs ven i Sverige. Allt fler fretag hrhemma gr samma sak. Kanske inte i frsta hand fr ka effektiviteten utan fr att slimma kostymen s att sga. P mitt jobb har flera redan slutat nr det bestmdes att hybridarbete frbjuds inom ngra mnader. Framfrallt r det personer p tjnstemannasidan och flera i lite hgre positioner som slutat. Kanske logiskt eftersom det r de som nyttjat hybridarbete. Sklart en del kommer att ersttas men nog inte alla.
Senast redigerad av DrGiggles 2025-02-09 kl. 09:46.
Citera
2025-02-09, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
En artikel idag var rtt intressant: tanken r frstss att erstta de sparkade med AI. Ett stt att bli av med folk utan att sga upp dem r ,frutom ge mjligheten till avgngsvederlag, att frbjuda hybridarbete. Dvs krva att de r p kontoret. En anstlld hade uttalat sig anonymt om det jdra slitet pendla. En dold tanke r troligen gra det s obekvmt att folk sger upp sig sjlvmant. r nog faktiskt lite baktanke med det utanfr Trumpsfren, dvs ven i Sverige. Allt fler fretag hrhemma gr samma sak. Kanske inte i frsta hand fr ka effektiviteten utan fr att slimma kostymen s att sga. P mitt jobb har flera redan slutat nr det bestmdes att hybridarbete frbjuds inom ngra mnader. Framfrallt r det personer p tjnstemannasidan och flera i lite hgre positioner som slutat. Kanske logiskt eftersom det r de som nyttjat hybridarbete. Sklart en del kommer att ersttas men nog inte alla.

Behver inte erstta sparkade, bara ta bort och lgga ner som Trump och Elon sger. Nu r de inne i en fas att skjuta budbraren (granskaren) men det kommer snabbt g ver till att hlla sig undan gitmo.
Citera
2025-02-09, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det fullstndigt stinker grav hgerextremism kring agendan och de har tappat det helt.

1. Den privilegierade Elez p DOGE stoltserar ver att vara rasist och promotar politisk rasbiologi december 2024 - samt "vill normalisera indiskt hat".

2. Vance, gift med en fru som attackerats av hgerextrema just fr sitt indiska utsprung, backar upp det rasistiska fanstyget via Musks dravel om att han br teranstllas.

Vance:
" jag tycker inte att en dum aktivitet p sociala medier ska frstra ett barns liv."

Ett barn? Han r fr fan 25 r.
Vidare skyller Vance p journalisterna som highlightat det hr.
Musk som stoltsererat med Doge och transparens har dold namnen.

3. Musk, strkt av Vance och sin skeva poll p X, som fldar av hgerextremister som avgudar honom sen 20 januari, frsker framst som rent allsmktigt frltande:

"Han kommer att tas tillbaka.
Att fela r mnskligt, att frlta gudomligt."

Den uppenbara rasismen dpte Vance till "dum aktivitet" och Musk beskrev det som "olmpligt uttalande".

Ett tydligare erknnande n Elez uttalande kan liksom inte erhllas:
"I was racist before it was cool"

4. Donald "I know nothing, I'm from Mar-a-lago" Trump hller med om en teranstllning:

"Tja, jag vet inte om just den saken, men om vicepresidenten sa det r jag med vicepresidenten."

Ro Khanna i kongressen konfronterade Vance:

"kommer du sga t honom att be om urskt fr att han sa "Normalisera indiskt hat" innan den hr teranstllningen?
Bara frgar fr vra bdas barns skull."

https://www.washingtonpost.com/polit...z-vance-trump/

Elez arbetade p SpaceX, Starlink och plattformen X.
Han var anstlld av Musk nr han vrkte ur sig sin hgerextrema vit supremacism.

Elez var en av endast tv personer anslutna till DOGE som en federal domstol tillt tillgng till finansdepartementets system som r ansvarigt fr att betala ut mer n 5 biljoner dollar i rliga betalningar.

Varfr fick just denna han access bland DOGEs muskokrater?
Vem rekommenderade honom ven om Bessest godknde honom och Krause?

Det spelar ingen roll vem budbraren r.
Uppgifterna r lika sanna oavsett om det r en vnster eller hgerextrem som tar fram uppgifterna.
Och anser ngon att de inte har ftt ngra pengar s tar man fram kontoutdrag som visar att man inte har ftt ngra pengar.
Det r inte svrare n s
Citera
2025-02-09, 09:59
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Elon Musk, bitter p livet?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Projektion_(psykologi)

Vrldens kndaste, och rikaste man, r allts BITTER!!!

Jag saknar faktiskt ord...

Gr du det, sen kan du tokrunka till ngon mangatrd p reddit!

Ja, jag tror han r bitter - och det sger jag inte fr att jag ogillar honom. Han har postat tusentals gnger p X under ett spann av bara ngra dagar och nstan allt r bara attacker p folk och s lite ryggdunkande och hyllande av sig sjlv ocks. Det r uppenbart att han inte mr bra. Fr ngra mnader sedan var han hos Jordan Peterson och brjade nstan grta nr han pratade om ett av hans barn som distanserat sig frn honom - en sdan dr sak kan kncka en mnniska totalt.

Att vara rik r ingen garant fr att m bra. En deprimerad mnniska som r rik kommer m bttre n en fattiglapp som ocks r deprimerad, men deprimerade r de bda tv.
Citera
2025-02-09, 09:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Uppgifterna r lika sanna oavsett om det r en vnster eller hgerextrem som tar fram uppgifterna.
Och anser ngon att de inte har ftt ngra pengar s tar man fram kontoutdrag som visar att man inte har ftt ngra pengar.
Det r inte svrare n s
Ser att du sitter och citerar mig med samma mne i tv olika trdar s ls fljande:

(FB) USA:s bistndsmyndighet USAID har stngts ned (2025-02-03)
Citera
2025-02-09, 10:01
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05

Du menar att det r OK att anstlla en kriminell rasist som lckt konfidentiell information tidigare och dessutom har oklara kopplingar till frmmande makt att hantera hemlig information som rr rikets skerhet fr att det specifikt handlar om att reda upp korruption?

Betyder det att jag kan komma hem till dig med en kriminell rasist och leta efter information hemma hos dig ocks?
Citera
2025-02-09, 10:03
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
1, r du svensk!
2, bor du i Sverige!
3, r svart ja p 1 o 2,
4, varfr bryr du dig?

Varfr r du inne p Politik:USA forumet en tidig lrdagsmorgon om du inte bryr dig?
Citera
2025-02-09, 10:05
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Vad spelar det fr roll nr du bde ger honom luft och uppmrksammar honom?

Hade det inte varit bttre om alla ignorerar honom istllet?

Detta r vad felet r, felet r mnniskor som 24/7 fljer media och politiker. Bara skaffa ett liv och ignorera allting, snlla?

Om jag hackade ditt bankkonto och tog dina pengar s skulle du grta som en stucken gris. Nej, jag tnker inte sluta med att calla ut kriminellt sldder fr vad de r.
Citera
2025-02-09, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du menar att det r OK att anstlla en kriminell rasist som lckt konfidentiell information tidigare och dessutom har oklara kopplingar till frmmande makt att hantera hemlig information som rr rikets skerhet fr att det specifikt handlar om att reda upp korruption?

Betyder det att jag kan komma hem till dig med en kriminell rasist och leta efter information hemma hos dig ocks?

r det Elon eller en av de 6 hackarna du pratar om ? Och om det r en av hackarna vem av de isfall ?
Citera
2025-02-09, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

Vilka uppgifter r det som r hemliga? Det handlar enbart att ta fram pengatransaktioner.
Det blir inte mer samt eller falskt oavsett vem som tar fram uppgifterna.

Det viktiga r att det kommer fram vad usa finansierar eller vad de inte finansierar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in