2025-02-09, 10:10
Medlem
D har man gapskrattat denna morgon nr man fick se Maxine Waters och andra medarbetare st utanfr Department Of Education i Washington DC och inte bli inslppta

https://www.youtube.com/watch?v=u4viueoaEHg&t=884s
Citera
2025-02-09, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ser att du sitter och citerar mig med samma mne i tv olika trdar s ls fljande:

(FB) USA:s bistndsmyndighet USAID har stngts ned (2025-02-03)

Ja det gr jag d du tydligen inte begriper vad det handlar om och att det r lika sant eller falskt oavsett vem som tar fram uppgifterna
Citera
2025-02-09, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Vi har nog alla sett bilderna och namnen p de DOGE-gorillor som stormade diverse departement de senaste dagarna. De har begtt en rad olika brott enligt den samlade expertkrens bedmningar - om de kommer undan med det fr framtiden utvisa. Men hur repar de mod att gra dessa vghalsiga stunts?

Jag avskyr aset Elon Musk, och den hr episoden r ett exempel p varfr. Man kan verkligen se scenariot utspela sig - att han str dr och predikar om att de ska rdda vrlden och dessa techbros blir s pass uppjagade av tanken att vara med i en historisk revolution dr de dessutom fr jobba under direkt order frn sin idol.

Det r omoraliskt. Alla vet att det r mycket enklare att f en 20-ring att falla i led n en 40-ring. Han har ftt dem att beg brott som de kanske inte ens r medvetna om sjlv, inte om han suttit dr och predikat som ngon rkebiskop om att allt r bra och det bara r att kra p. Jag tror de kommer haja till om 5-10 r och tnka "fan vilken idiot jag var d, jag blev manipulerad".

Musk utnyttjar sin status till att f andra att gra grovjobbet. Nu har ju hela DOGE-apparaten presidentens beskydd s de kommer skert att komma undan - men ifall det blir problem i framtiden s r det ju bara fr Musk att kasta dessa techbros som han snrjde in under bussen.

Mjligt att Elon en gng i livet hade bra intentioner men inte ens ni MAGA-vurmare kan vl frneka att han blivit mer och mer extrem med sina metoder. Han verkar djupt bitter p livet och vill hmnas p vrlden fr att saker och ting inte blivit som han ville.

Vad ska diskuteras ? r man inte myndig vid 20-25 rs lder och kan ta egna beslut ? Donald Trump kanske kan benda de precis som Joe Briben bendade sin familj ?
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Vilka uppgifter r det som r hemliga? Det handlar enbart att ta fram pengatransaktioner.
Det blir inte mer samt eller falskt oavsett vem som tar fram uppgifterna.

Det viktiga r att det kommer fram vad usa finansierar eller vad de inte finansierar

Ekonomiska transaktioner vilket ocks inkluderar adressuppgifter till personer med skyddad identitet.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Vilka uppgifter r det som r hemliga? Det handlar enbart att ta fram pengatransaktioner.
Det blir inte mer samt eller falskt oavsett vem som tar fram uppgifterna.

Det viktiga r att det kommer fram vad usa finansierar eller vad de inte finansierar
Vet du inte ens vad personuppgifter r?
Citera
2025-02-09, 10:16
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
r det Elon eller en av de 6 hackarna du pratar om ? Och om det r en av hackarna vem av de isfall ?

Som jag fattar det Edward "I was racist before it was cool" Coristine AKA "Big Balls."
Citera
2025-02-09, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ekonomiska transaktioner vilket ocks inkluderar adressuppgifter till personer med skyddad identitet.
Jass, vilka d? Menar du organisationen som har ftt pengarna?
Citera
2025-02-09, 10:19
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Varfr r du inne p Politik:USA forumet en tidig lrdagsmorgon om du inte bryr dig?

Bra frga jag inte har ngot vettigt svar p!

Men vad gr det fr skillnad fr Sverige och svenskarna p individ niv oavsett vad Trump tar sig fr?
Det han gr, gr han fr usa! Och det kan vi bara ha sikter om, gra ngot kan vi inte.

S varfr bry sig kort o gott.
Tycker vi har tillrckligt med egna bekymmer i Sverige s det rcker och blir ver att ta tag i.

S varfr d lgga energi p vad andra lnder har fr sig.
Citera
2025-02-09, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vet du inte ens vad personuppgifter r?

Vilka personuppgifter? Det handlar om vilka organisationer som har ftt del av amerikanska skattepengar.
Citera
2025-02-09, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Som jag fattar det Edward "I was racist before it was cool" Coristine AKA "Big Balls."

Okej tack, d ska jag lsa p om denna person och hans historik.
Citera
2025-02-09, 10:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Vilka personuppgifter? Det handlar om vilka organisationer som har ftt del av amerikanska skattepengar.
Innan du ht ppnar kften mer s br du ta del om vart de r och roddar.

Parallellt med att terta personal (stmning frn fackfrbund) blockerade en annan federal domare Elon Musks DOGE frn att f tillgng till finansdepartementets register som inkluderar personliga ekonomiska uppgifter om miljontals amerikaner, rapporterade amerikanska medier.
Citera
2025-02-09, 10:24
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Ekonomiska transaktioner i USA fungerar inte utan adressuppgifter, typiskt s skriver man checkar vilket inkluderar bostadsadress, d.v.s varje transaktion brukar inkludera en check.

Narrativet som sprids nu r att det enda hotet r frn "Deep State" och korrumperade krafter inom landet. USA har inga yttre fiender alls, trebokstavsmyndigheterna r de enda som kan hacka ett snt hr datorsystem s alla kan vara lugna och docila, inget kan hnda osv.

I sjlva verket har de satt upp en stor attackvektor som en hackare kan komma t alla system via.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in