Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
igen. Du skickar ivg en textvgg med svansen mellan benen istllet fr att backa upp pstenden med kllor.
Igen. Jag svarar utfrligt och detaljerat p de frgor/pstenden du kommer med.
Citat:
Ditt juvenila tjatade om ditt egna syftnings fel r bara trttsamt!
Vilket "syftnings [sic] fel"?
Citat:
Du har ingen klla p att Dallas var en av USAs mest vldsamma stder
Igen, det r trivialt i relation till mitt argument....
Citat:
samt att dessa sjukvrdare hade mer erfarenhet av skottskador n obducenterna. Bra d vet vi att det bara var phitt!!
....som ju gr ut p att teamet i Parklands Trauma Room 1 bestod av hjrnkirurger och andra traumalkare och skterskor vs. de tv militra obducenterna i Bethesda som ju endast var "anatomical pathologists" och drmed hade exakt noll utbildning och drmed noll erfarenhet av att identifiera, behandla, analysera eller bedma skottskador.
Med det sagt, fr att f tyst p drfinken, s kollade jag som sagt upp antalet mord i Dallas anno 1963 vilket lg p 113 stycken.
113 stycken i en befolkning p ca 700000 = ca 16 mord per 100000/r.
Antal mord i USA som helhet lg samma r p ca
4,5 mord per 100000/r.
Det innebr att Dallas hade nstan 4 gnger fler!! mord per capita n genomsnittet i USA anno 1963 = Dallas var en av USAs vldsammaste stder anno 1963.
Citat:
Du vet inte hur mnga forensic utbildade obducenter vid tidpunkten,
Va? Menar du i Dallas? Bethesda? USA? Vrlden? Mars? Och vad har det i s fall med diskussionen att gra?
Citat:
du lyckas inte ens ha en klla p om det fanns ens ngon d!
Va? Hvdar du att det inte fanns ngra forensiska patologer alls i hela universum anno 1963?
Citat:
Men gnlla, utan kllor p deras kunskapsbrist gr bra!
Jag har lnkat till klla p att de bda obducenterna saknade utbildning i forensic pathology (rttsmedicin) och drmed ven erfarenhet i detsamma.
Dg inte den kllan menar du?
Citat:
Inom obduktion ingr att gra precis som de gjorde, dokumentera genom att beskriva skador p kroppen, fotografera, rntga och ta prover! S detta gjordes inte hvdar du!
Nu drar du ivg till en helt annan frgestllning igen. Igen, frgan gller huruvida trauma-teamet i Parkland var bttre skickade i att bedma skottskador n de tv obducenterna i Bethesda.
Och ja, givet att de tv obducenterna saknade bde utbildning och drmed erfarenhet att hantera/bedma skottskador s var de det.
Du insisterar p motsatsen?
Citat:
Sedan r det uppenbart att sjukhus personal oftare har strre erfarenhet av att behandla skottskador n obducenter. Svrt att behandla en dd person!
Identifiera, behandla, hantera, analysera, bedma, what....ever....
Citat:
Sedan ljuger du igen om vad jag skriver, har inte psttt att Stewart Galanor ljuger, igen, vad jag skrev r att dessa pstdda regler inte verifieras ngon annanstans n just i den boken. Men hr har du andra uppgifter?
Du ifrgastter ktheten i brevet med bilaga och drmed Galanors pstende om att dessa r kta = du pstr att Galanor bde ljuger och frfalskar dokument.
Citat:
S innan dess s r det beskrivningen hur Oswald fick vapnena rimliga!
Va?
Citat:
Att du fortfarande blandar ihop betydelsen auktoriserad, i betydelse har rtt till, med fr skickas till.
Va?
Citat:
Men med din lsfrstelse brist i de flesta sprk, inklusive franska lagtexter frvnar det inte.
Nu r han dr igen. Jag uppmanar var och en att beska
trden om den franska lagen i frga och sjlv gra sin bedmning. Av vem det r som har bristande lsfrstelse. Och nej, du behver varken kunna lsa och frst vare sig franska, engelska eller annat sprk utver svenska.
Hr finns t.ex. Google verstt som utmrkt assist.
Citat:
Myller av indirekta std, ja den var ny. Men IGEN r det vl den svaga lsfrstelsen som slr till igen.
Igen, om du lser Fiesters bok s kommer du att se att hon refererar till sitt vetenskapliga underlag = studier av erknd vetenskaplig expertis, till precis varje pstende hon gr = indirekt std.
Citat:
Hade du lst dokumentet jag lnkade till fr 7-10 r sedan, som inte behvs telepati att hitta,
Jo, sklet till att vi likt dig mste ha en gedigen utbildning i transcendental terapi r att vi fortfarande inte vet vilket dokument du tnker p just den hr gngen.
Det bsta och enklaste vore om du faktiskt lnkade till det, men d r jag kanske lite gammalmodig?
Vad tror du?
Citat:
jag anvnde det fr att visa p att s Sherry engt tolkade blodsdimma inte kan visa p en entydig riktning varifrn skottet kom. Men fortstt du liksom d bla citera frklara som du gjorde d!
Igen, att du svamlar runt om vad du tror att du typ skrev fr typ 7-10 r sedan r nog svrt att bemta om du inte faktiskt lnkar till det du i s fall skrev och frst drefter frklarar vilken bring det har p precis vad i den nuvarande diskussionen.
Vad tror du?
Citat:
Varken Sherry eller Matts kredibilitet har du kllor p utanfr vad som Sherry sjlv skrivit! Nej ingen mer klla fick vi dr.
Exakt VAD r det som du bestrider och drfr vill se en klla till?
Vet du det sjlv?
Citat:
Ja att folk skriver lovord till bcker de troligen inte lst helt eller bara delvis r tyvrr vanligt.
Trots att boken drar minst sagt kontroversiella slutsatser inom ett minst sagt kontroversiellt mne, i en disciplin som berrda r erknda experter inom?
Vl medvetna om hur det kan pverka deras renomm, goda namn och drmed fortsatta karrir?
Citat:
Har jag psttt att Wecht ljuger, lnka, citera och frklara, IGEN!
Ja, givet att Wecht tillhr den absoluta eliten inom berrda discipliner s r den enda mjliga slutsatsen att han i s fall ljuger.
Att han i s fall ljuger mot bttre vetande.
Citat:
Men det r vl lsfrstelsen som gr sig pmind. Att skriva att ngon har fel betyder inte att den andra parten ljuger, det betyder att man anser att personen bygger sin slutsats p felaktig data.
Se ovan.
Citat:
S du har en forensiker som stdjer eventuellt skott framifrn, vad jag kan se s ifrgastter han inte skott bakifrn ocks.
Om det r Wecht du syftar p hr s nej, han ifrgastter inte skott bakifrn utver minst ett bevisat skott framifrn.
Och?
Citat:
Ja det finns en officiell frklaring, att Oswald var den som skt presidenten! Just det lsfrstelse och bias som slr till hos dig.
Fortfarande fel. Det finns TV officiella frklaringar:
- WC: Oswald utan medsvurna avlossade samtliga tre skott bakifrn = ingen konspiration.
- HSCA: Oswald avlossade tre skott bakifrn och en oknd medsvuren avlossade ett skott snett till hger framifrn = konspiration.
Sedan att bda dessa utredningar istllet fr att utreda mordet ingick i den massiva mrklggning av mordet p JFK som inleddes omedelbart efter skotten och pgr i detta nu, r en helt annan femma.
Citat:
Jas gde Life filmen, vad jag kam se gde de publiceringsrtt av filmen. Men hr har du annan uppfattning!
Ja, Life gde bde originalet och publiceringsrtten. Ett original som Life slde tillbaka till familjen Zapruder 1975 fr
1 dollar!!, efter det att Geraldo Rivera samma r visade en piratkopia av den i nationell prime time TV.
P tal om Ebberds bank.
Citat:
Vid varje liknande hndelse, titta bara p Palmemordet eller senast nu i rebro, s sker frvirrade vittnesml, felrapporteringar, felaktiga uppgifter fr mnniskor r inte robotar, man pverkas ltt vid traumatiska hndelser.
Och?
Citat:
Sedan gllande klla p att Oswald inte var kommunist s kvittar det om man frgar eller inte, du anger ju inga kllor!!
Det r den enda mjliga slutsatsen efter en sammanvgning av Oswalds knda och dokumenterade frehavanden frn tidiga tonr till att han mrdades i Dallas av Jack Ruby tv dygn efter morden p JFK och polisman Tippit.
Det r en mycket omfattande diskussion som jag i s fall grna tar i trden om
Oswald, i mn av tid.
Citat:
Ja p slutet var du lite lustig lille vn, men det brukar skvtta nr prlorna landar hos
Vore det inte bttre, enklare klarare och tydligare om du specifikt citerar det du kommenterar, s vi andra slipper gissa vad du fr stunden fikar efter?
Vad tror du, lille vnnen min?
Vore inte det bttre?