Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-11-18, 20:32
Medlem
one and agains avatar
S vad tror ni vem/vilka ddade JFK. Att det var mer n en skytt verkar ju synnerligen troligt. Vet ingen som klarar av att avfyra de skotten p s kort tid. Det finns ju en massa olika "bevis" som pekar bde p det ena och det andra. Upplagt fr konspirationer.

r det ingen som har ngon smaskig konspiration att komma med s att jag kan roa mig p torsdagskvllen.

Personligen tror jag att maffian p CIAs uppdrag mrdade honom.
Citera
2004-11-18, 21:15
Medlem
Enders avatar
En intressant teori r att det ddande skottet var ett vdaskott frn en av Secret Service-agenterna som frdades efter presidenten.

All konspiratorisk verksamhet skedde drmed eftert i syfte att mrka denna otroliga klantighet.
Citera
2004-11-19, 07:25
Medlem
Nstan allt talar vl fr att LHO mrdade JFK, att han var ensam skytt och inte del av ngon konspiration. Ls tex Norman Mailer - Oswalds Tale an American Mystery eller Gerald Posner - Case Closed. Tv mycket genomarbetade bcker om Kennedymordet.
Citera
2004-11-19, 10:07
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ender
En intressant teori r att det ddande skottet var ett vdaskott frn en av Secret Service-agenterna som frdades efter presidenten.

All konspiratorisk verksamhet skedde drmed eftert i syfte att mrka denna otroliga klantighet.
Den teorin bygger p en ljusreflektion som feltolkades pga en sjundehandskopia av Zapruderfilmen. Efter att TIME slppte sitt originalprint s har den vergetts.
Citera
2004-11-29, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av one and again
Personligen tror jag att maffian p CIAs uppdrag mrdade honom.

Samma hr.
Citera
2004-11-29, 15:13
Medlem
Ska visst komma ett data spel om JFK mordet. Sg det p tvn fr ngra dagar sedan.
Dom var visst vertygade om att de var Lee Oswald som gjorde det och nu skulle man f spela det sjlv fr att bli helt sker
Citera
2004-11-29, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av one and again
S vad tror ni vem/vilka ddade JFK. Att det var mer n en skytt verkar ju synnerligen troligt. Vet ingen som klarar av att avfyra de skotten p s kort tid.----------
Vad jag lst behvde man inte vara en S skicklig skytt fr att trffa honom. Dessutom missade det andra av de tre skotten.

Avstndet var c:a 80 meter och gevret hade kikarsikte.

Tiden fr skotten rknas frn det frst avlossade och d blir tiden rimlig.
Citera
2004-11-29, 18:01
Medlem
John_Fs avatar
LHO menar ni Lee Oswald d?

Stlldes han infr rtta och hur blev utgngen isfall? r dligt p lst om allt detta. vart finns lite svensk info om detta?

Satt faktikst ochs och tnkte p just detta med kennedy mordet fr bara nn dag sen.
Citera
2004-11-29, 18:09
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Mabuse
Vad jag lst behvde man inte vara en S skicklig skytt fr att trffa honom. Dessutom missade det andra av de tre skotten.

Avstndet var c:a 80 meter och gevret hade kikarsikte.

Att skjuta tv av tre trff i ett lngsamt rrligt ml p 80 meter r inga som helst problem med kikarsikte. Mormor skulle kanske inte klara av det, men har man den minsta lilla skyttetrning och frhllandena r normala (ingen hrd vind t ex), s r ett ganska enkelt skott.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Mabuse
Tiden fr skotten rknas frn det frst avlossade och d blir tiden rimlig.

Hur lng tid var det mellan frsta och tredje skottet?
Citera
2004-11-29, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John_F
LHO menar ni Lee Oswald d?

Stlldes han infr rtta och hur blev utgngen isfall? r dligt p lst om allt detta. vart finns lite svensk info om detta?

Satt faktikst ochs och tnkte p just detta med kennedy mordet fr bara nn dag sen.

Han blev vl mrdad p vg till rttegngen eller nt snt.
Citera
2004-11-29, 19:19
Medlem
Read it and weep, tydligen har ny teknologi kunnat skerstlla att alla kulfragment som hittades kan knytas till oswalds vapen. Han gjorde det.

http://www.sciencedaily.com/releases...1025131255.htm
Citera
2004-11-29, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
Att skjuta tv av tre trff i ett lngsamt rrligt ml p 80 meter r inga som helst problem med kikarsikte. Mormor skulle kanske inte klara av det, men har man den minsta lilla skyttetrning och frhllandena r normala (ingen hrd vind t ex), s r ett ganska enkelt skott.
Hur lng tid var det mellan frsta och tredje skottet?
Se http://www.geocities.com/bigmike_75/...sination3.html dr det anges rra sig om 5,6 sekunder. Dock skall det (framgr inte av just denna webbsida) vara det frsta skottet som missade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in